{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,0 JTS 16V [Tidl. bil] 2004

2.194 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Frank Bullitt
Mand | 42 år | Oprettet: 1. okt 2007


Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,0 JTS 16V

Årgang:
2004
Motor:
2,0 JTS (Jet Thrust Stoichiometric), 16 ventiler, 4-cylindret rækkemotor, tandremstrukket DOHC, direkte benzin-indsprøjtning. Slagvolumen 1970 cc, 83mm boring 91mm slaglængde, kompression 11,3:1, naturligt aspireret, 5-trins manuelgear.

0-100 km/t: 8,2 sek.
Topfart: 220 km/t
Normalt 11-12 km/l.

Alt er som originalt bortset fra en rustfri Ragazzon lydpotte.
Hestekræfter
Standard fra fabrik:
165 hk ved 6400 rpm
206 Nm ved 3250 rpm
Fælge
Originale 7x17'' Alfa Romeo TI fælge.
Dæk
For: 215/45/17 Continental SportContact 3
Bag: 215/45/17 Firestone Firehawk SZ90 µ
Undervogn
For: Uafhængige dobbelte wishbones, teleskopisk støddæmper med coil-over spiralfjedre.
Bag: MacPherson struts (af ulige længde med passiv styring på baghjul, som modvirker forhjulstrukne bilers tendens til understyring), anti-roll bars, teleskopisk støddæmper med coil-over spiralfjedre.

Sænket 25 mm (tilsvarende den originale Sport Pack 1).
Ventilerede bremseskiver for, 284 mm. Uventilerede bremseskiver bag, 251 mm.
Bagerste filt-inderskærme udskiftet med plastinderskærme.
Alu-bundskjold under motorrum.

Flere dele i undervognen er lavet i aluminium originalt, for at spare vægt. Af samme grund er f.eks. sæderammerne lavet i magnesium.
Bilstereo
Original Blaupunkt Alfa Romeo radio/cd.
4 stk. 6½" mellemtone/bas, én i hver dør.
2 stk. 1" diskant, én i hver fordør.
Styling
Alfa 156 blev designet af Walter de'Silva fra Alfa Centro Stile, og kom på markedet i 1998.

Sportwagon-versionen kom i 2000 som den første Alfa Romeo stationcar siden Alfa 33 Sportwagon. Styling og design gik forud for alt andet for Italienerne, hvilket bl.a. medførte den kuriositet at Sportwagon-udgaven havde mindre plads i bagagerummet end sedanudgaven!

I 2003 fik 156'eren et ydre facelift, designet af Giorgetto Giugiaro, med mere aggresiv front og lidt anden bagende. Giorgetto Giugiaro blev i 1999 kåret til århundredets bil-designer, og har bl.a. designet Ferrari 250 GT, DeLorean DMC-12, DeTomaso Mangusta og mange andre superbiler.

Original Alfa 400/B "Blu Vela" lakering (metallic mørkeblå).
Bortset fra en let sænkning og TI fælgene står bilen, som da den forlod fabrikken.
Interiør
Originalt lysegråt stofindtræk, læderrat, læder gearknob. Armlæn for- og bagsæde.
Sort måttesæt m. sort kant og broderet Alfa Romeo logo.
Ekstra tilbehør
Vehicle Dynamic Control (VDC, dynamisk stabilitetskontrol), Anti Slip Regulation (anti-spin), fartpilot, tågelygter, infodisplay, automatisk 2-zone klimaanlæg med aircondition, ratlås, startspærre, elektriske ruder, bagrudevarme, sædevarme, elektrisk indstilleligt ryglæn i førersædet, aftageligt træk, udendørs temperatursensor, kørecomputer, fjernbetjent centrallås, ABS, servo. Dinitrolbehandlet.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Alfa 156 introduceredes i 1998 som erstatning for Alfa 155. Bilen var pga. sit design og køredynamik en kæmpe success, og blev bl.a. årets bil i Danmark i 1998 og Europæisk "Car of the Year" 1998. Den vandt et utal af priser for sit revolutionerende og smukke design, og blev Alfa Romeos største salgs-hit nogensinde.
Produktionen ophørte i 2005 da modellen blev erstattet af Alfa 159.

Nypris i 2004: 381.334,-.

Jeg købte bilen den 18. Januar 2014 som erstatning for min aldrende Alfa 146 ti.

Vil du se flere Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,0 JTS 16V til salg? Andre Alfa Romeo eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2,0 JTS 16V
Annonce