Hummer Bellier. Mini Hummer H3, Elbil ( golfvogn). 2011
10.196 visninger
|
Oprettet:
Hummer Bellier. Mini Hummer H3, Elbil ( golfvogn).
Årgang:
2011
Motor:
48 volt DC 11 KW seriemotor.
Hestekræfter
8 Elektron-heste, viklet i kobber !
Fælge
Originale 15 '' alufælge
Dæk
P205 65/R15 sommerdæk
Undervogn
Aluminiumsramme udført i I-profil.
Bladfjedre og støddæmpere bag med stiv bagaksel
Spiralfjedre og støddæmpere foran.
Bladfjedre og støddæmpere bag med stiv bagaksel
Spiralfjedre og støddæmpere foran.
Bilstereo
Sony stereo radio og cd, 2 x 15 watt
Styling
Nope, men hvem ved om det kommer ?
Interiør
2 forsæder + 1 dobbelt bagsæde af vinyl.
Nakkestøtter på forsæder.
Gulv : Marine-gummi.
Trinbrædder : Aluminium.
Holder til to kolde.
Læderrat.
Ratstamme i syrefast aisi 316 stål og alu.
Åbent handskerum.
Kontakter udført i stænktæt.
Blinker-arm identisk med gammel Willys-jeep-blinker-arm.
Batterikontrol, motortemperaturaflæsning, speedometer,
trip sidste tur, og tid sidste tur integreret i et elektronisk instrument.
Nakkestøtter på forsæder.
Gulv : Marine-gummi.
Trinbrædder : Aluminium.
Holder til to kolde.
Læderrat.
Ratstamme i syrefast aisi 316 stål og alu.
Åbent handskerum.
Kontakter udført i stænktæt.
Blinker-arm identisk med gammel Willys-jeep-blinker-arm.
Batterikontrol, motortemperaturaflæsning, speedometer,
trip sidste tur, og tid sidste tur integreret i et elektronisk instrument.
Ekstra tilbehør
Specialtilpassede sikkerhedsseler.
Opklappeligt bagsæde til varer.
Bund i varerum er Altro-safty syrefast UV-bestandig skridsikker kvarts-vinyl.
Klapbeslag til bagsædeklap er syrefast Aisi 316 stål.
( Nu kan jeg altså ikke finde på mere med den klap...)
Opklappeligt bagsæde til varer.
Bund i varerum er Altro-safty syrefast UV-bestandig skridsikker kvarts-vinyl.
Klapbeslag til bagsædeklap er syrefast Aisi 316 stål.
( Nu kan jeg altså ikke finde på mere med den klap...)
Styrker ved bilen
Dørene binder ikke. Man er hurtigt ude og inde ( Af og på ! ? ).
Lav vægt og brede dæk. Man kan parkere på græsplænen uden at lave hjulspor. Spiller man golf, er bilen på hjemmebane. Her kan man køre uden at få ballade, da den jo er bygget til formålet.
Lav vægt og brede dæk. Man kan parkere på græsplænen uden at lave hjulspor. Spiller man golf, er bilen på hjemmebane. Her kan man køre uden at få ballade, da den jo er bygget til formålet.
Svagheder ved bilen
Man bliver lidt fugtig i regnvejr. Radius er opgivet til ca. 65 km. Det må laves om.
Bemærkninger
Sjov lille 4 personers sommer-el-bil, der hurtigt er blevet uundværlig.
Ordentligt klædt på om vinteren; Russerhue, forede skindhandsker og skibriller, ja så er det bare super.
Synet og indregistreret på hvide plader.
Perfekt til indkøb, småture, småudflugter og skovtur med familien.
I regnvejr ikke lige så sjov. Det med paraplyen virker ikke så godt, men kan bruges i en nødssituation.
Man skal give sig lidt ekstra tid til turen, da man især på offentlige parkeringspladser bliver udsat for en del spørgsmål fra nysgerrige medborgere.
Købt hos GreenCityCars, der importerede og fik synet og godkendt 7 stykker i flg farver:
1 gul
2 hvide
2 grå
1 rød
1 rød med tag
GreenCityCars er desværre lukket, så det besværliggør jo desværre indregistrering af flere MiniHummere i Danmark.
Bilen er udført i syrefast aisi 316 stål, aluminium, glasfiber, slagfast plast, marinegummi og syrefast Altro safety vinyl.
Sæderne er ikke syrefaste.
Styretøj og bagtøj er alm. malet stål.
Data:
Længde : 3,15 meter
Bredde : 1,30 meter
Højde : 1,40 meter
Frihøjde : 18,2 cm
Akselafstand : 1,99 meter
Vægt uden batterier : 245 kg
Batterivægt : 174 kg
Topfart : 40 km/t
Aktionsradius : Ca.65 km
Styretøj : Selvoprettende tandstangsstyring
Bremser for : Skivebremser, hydrauliske
Bremser bag : 7 tommer tromlebremser, mekaniske
Batterier : 6 stk. 8 volt Trojan deep cycle T-875 170A syrebatterier i serie
Controller : Wolf Performance 400 Amp kontinuerlig
Dæk : P205 65/R15 sommerdæk
Gear : 1 frem, neutral og 1 bak.
Håndbremse integreret i fodbremsepedal. Kan udløses af bremsepedal og speeder.
Ulemper :
Det tager lidt tid at tanke op, og man er nødt til at finde en stikkontakt.
Man bliver våd i regnvejr, Der er jo ikke kaleche.
Man kan ikke forlade den med varer eller ting i.
Fordele :
Kilometerprisen ( Jeg har ikke regnet på det, men jeg gætter på det er noget billigere end benzin).
Gratis og ubegrænset parkering på offentlige P-pladser.
Man smækker ikke nøglen inde..
Hvis man kommer til at slå en lille en, er den hurtigt væk.
Vinduesviskerne går ikke i stykker.
Mulighed for forbedringer:
Udskiftning af syrebatterier til Lithium batterier vil øge aktionsradius til et par hundrede kilometer, og mindske vægten betydeligt.
Tilmed bliver ladetiden omkring en trediedel.
Endnu en fordel ved lithiumbatterier er en meget længere levetid.
De tåler omkring 3-4 gange så mange afladninger.
Investeringen er lidt stor, men betaler sig på længere sigt.
Hvis man tilmed monterer en lille generator, behøver man ikke spekulere på radius.
Bilen bruger ved fornuftig kørsel omkring 1,5 kw i gennemsnit.
Der findes et fast tag til eftermontering. Men jeg synes det ser lidt mærkeligt ud, da det er lidt højt.
Ved udskiftning til Lithium-Ion-batterier, får man mere plads under forsæderne. Forsæderne kan så sænkes, og en kaleche kan monteres uden at bilen bliver forhøjet.
Nakkestøtter på bagsædet vil være en god idé. Ved hård opbremsning kan det gøre lidt naller i nakken hvis man sidder dér.
Et aftageligt hængertræk til en ultralet trailer fiser lidt rundt i tankerne...
Blink-indikator på instrumentbrædtet vil snart blive monteret. Blinkerarmen slår ikke selv fra,
så man kan godt køre lang tid før man opdager at blinklyset ikke er slukket.
Forruden er af tonet plexiglas, og kræver forsigtig vask.
Det er p.g.a. design, den er tonet. Det er ikke særlig praktisk om aftenen.
En rude af klart glas er på ønskelisten.
Der er tågelys og kørelys på bilen. Ikke kort og langt lys.
Kort og langt lys ryger med på ønskelisten.
Resumé og opdatering af ønskelisten :
Nakkestøtter til bagsæde
Kort og langt lys
Forrude af klart glas
Aktionsradius øges ved anden batteritype.
Aftageligt hængertræk
Blinklysindikator
Kaleche
Vinduesviskere
Evt. nødgenerator
Motoren skiftes til en HUB-motorer i hvert baghjul
Ordentligt klædt på om vinteren; Russerhue, forede skindhandsker og skibriller, ja så er det bare super.
Synet og indregistreret på hvide plader.
Perfekt til indkøb, småture, småudflugter og skovtur med familien.
I regnvejr ikke lige så sjov. Det med paraplyen virker ikke så godt, men kan bruges i en nødssituation.
Man skal give sig lidt ekstra tid til turen, da man især på offentlige parkeringspladser bliver udsat for en del spørgsmål fra nysgerrige medborgere.
Købt hos GreenCityCars, der importerede og fik synet og godkendt 7 stykker i flg farver:
1 gul
2 hvide
2 grå
1 rød
1 rød med tag
GreenCityCars er desværre lukket, så det besværliggør jo desværre indregistrering af flere MiniHummere i Danmark.
Bilen er udført i syrefast aisi 316 stål, aluminium, glasfiber, slagfast plast, marinegummi og syrefast Altro safety vinyl.
Sæderne er ikke syrefaste.
Styretøj og bagtøj er alm. malet stål.
Data:
Længde : 3,15 meter
Bredde : 1,30 meter
Højde : 1,40 meter
Frihøjde : 18,2 cm
Akselafstand : 1,99 meter
Vægt uden batterier : 245 kg
Batterivægt : 174 kg
Topfart : 40 km/t
Aktionsradius : Ca.65 km
Styretøj : Selvoprettende tandstangsstyring
Bremser for : Skivebremser, hydrauliske
Bremser bag : 7 tommer tromlebremser, mekaniske
Batterier : 6 stk. 8 volt Trojan deep cycle T-875 170A syrebatterier i serie
Controller : Wolf Performance 400 Amp kontinuerlig
Dæk : P205 65/R15 sommerdæk
Gear : 1 frem, neutral og 1 bak.
Håndbremse integreret i fodbremsepedal. Kan udløses af bremsepedal og speeder.
Ulemper :
Det tager lidt tid at tanke op, og man er nødt til at finde en stikkontakt.
Man bliver våd i regnvejr, Der er jo ikke kaleche.
Man kan ikke forlade den med varer eller ting i.
Fordele :
Kilometerprisen ( Jeg har ikke regnet på det, men jeg gætter på det er noget billigere end benzin).
Gratis og ubegrænset parkering på offentlige P-pladser.
Man smækker ikke nøglen inde..
Hvis man kommer til at slå en lille en, er den hurtigt væk.
Vinduesviskerne går ikke i stykker.
Mulighed for forbedringer:
Udskiftning af syrebatterier til Lithium batterier vil øge aktionsradius til et par hundrede kilometer, og mindske vægten betydeligt.
Tilmed bliver ladetiden omkring en trediedel.
Endnu en fordel ved lithiumbatterier er en meget længere levetid.
De tåler omkring 3-4 gange så mange afladninger.
Investeringen er lidt stor, men betaler sig på længere sigt.
Hvis man tilmed monterer en lille generator, behøver man ikke spekulere på radius.
Bilen bruger ved fornuftig kørsel omkring 1,5 kw i gennemsnit.
Der findes et fast tag til eftermontering. Men jeg synes det ser lidt mærkeligt ud, da det er lidt højt.
Ved udskiftning til Lithium-Ion-batterier, får man mere plads under forsæderne. Forsæderne kan så sænkes, og en kaleche kan monteres uden at bilen bliver forhøjet.
Nakkestøtter på bagsædet vil være en god idé. Ved hård opbremsning kan det gøre lidt naller i nakken hvis man sidder dér.
Et aftageligt hængertræk til en ultralet trailer fiser lidt rundt i tankerne...
Blink-indikator på instrumentbrædtet vil snart blive monteret. Blinkerarmen slår ikke selv fra,
så man kan godt køre lang tid før man opdager at blinklyset ikke er slukket.
Forruden er af tonet plexiglas, og kræver forsigtig vask.
Det er p.g.a. design, den er tonet. Det er ikke særlig praktisk om aftenen.
En rude af klart glas er på ønskelisten.
Der er tågelys og kørelys på bilen. Ikke kort og langt lys.
Kort og langt lys ryger med på ønskelisten.
Resumé og opdatering af ønskelisten :
Nakkestøtter til bagsæde
Kort og langt lys
Forrude af klart glas
Aktionsradius øges ved anden batteritype.
Aftageligt hængertræk
Blinklysindikator
Kaleche
Vinduesviskere
Evt. nødgenerator
Motoren skiftes til en HUB-motorer i hvert baghjul
Vil du se flere Hummer Bellier. Mini Hummer H3, Elbil ( golfvogn). til salg? Andre Hummer eller bare andre brugte biler?
Hummer Bellier. Mini Hummer H3, Elbil ( golfvogn).
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 9 Biler: 4 Svar: 3
Prisen er 112.000 gode danske kroner. Firmaet jeg købte den af eksisterer ikke mere.
Måske kan du høre trafikstyrelsen. Den er jo typegodkendt i EU, og det er den vel egentlig også i DK. Jeg har ikke forstand på det. Men jeg ved dog efter en samtale med trafikstyrelsen, at de bestemt ikke er begejstrede for at den er godkendt til de danske veje. Men sådan er det jo at være medlem af EU. Så ma man rette sig efter de regler man har skrevet under på.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 7
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 9 Biler: 4 Svar: 3
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 9 Biler: 4 Svar: 3
Man siger jo at alt er til salg, bare prisen er rigtig, men det gælder bare ikke her.
På trods af mange gode tilbud vil jeg ikke af med min Hummer, for jeg får aldrig en mage til igen. Men tak for interessen. På "Smallblock" står der en grå MiniHummer til salg. Den er på danske plader og fra 2009, Prisen er 90.000 kr.
Jeg kan se at han har taget min tekst her fra Bilgalleri
Her er et link:
http://www.smallblock.dk/Vis/Annonce/Hummer.17948
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 4 Svar: 20
okt 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1
Er det på den måde vil jeg gerne køre elektrisk. En ekstra høj er velfortjent
Er den til salg?
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 9 Biler: 4 Svar: 3
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 9 Biler: 4 Svar: 3
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
Her er den http://a64.tinypic.com/6q9lsp.jpg
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 9 Biler: 4 Svar: 3
Nåh,- nu er jeg ved at forstå det system her. Jeg var lige en tur omkring din Corsa, og jeg maa jo sige, at den er bare superlækker. Og rigtig flot præsentation, både hvad billeder og tekst angår.
Hvad er det med en Trabant ? Sådan en har jeg selv lidt i tankerne..
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
Jeg kører primært i Corsaen. Trabanten kommer på til sommer
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 9 Biler: 4 Svar: 3
Ja, jeg må absolut give dig helt ret. Den lille skid er simpelthen for sjov.
Praktisk, god økonomi osv. osv, og 100 andre grunde til at få den.... Jeg ved det ikke. Det er nærmest sådan en " Må ha' " ting. Mon ikke de dækker det hele?
nåh,- men jeg kan ikke rigtigt finde dig. Kører du VW ? Må lige checke hvem der er så venlig at spendere en sjælden ekstra høj....
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 9 Biler: 4 Svar: 3
I skrivende stund er datoen ca. 29 / 7 / 2015. Prisen afhænger jo egentlig nok af standen. Hvis du kan finde et eksemplar der har haft eget hus året rundt, og er uden skader, fejlfri i alle funktioner, og med helt friske batterier vil jeg komme med et forsigtigt gæt på et sted mellem 65 - 80.000.
Derefter kan man jo trække fra til evt. reps med videre.
Prisen har jeg fra de bud jeg selv har fået, men der findes jo nok ingen facitliste.
Brugtprisen er nok afspejlet af 2 betydelig faktorer:
1. : Bilen er lavet af nærmest uforgængelige matrialer, og kræver stort set ikke andet vedligehold end vask og battericheck.
2. : Der er kun 7 af dem her i landet, og importøren, der også har godkendelserne,
er lukket. Det er jo selvfølgelig ikke et punktum for import. Er man ivrig nok kan man jo nok finde importøren og slå en handel af.
aug 2012
Svar: 60
aug 2009
Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
Kan se du også er en del af familien! - VOLD fed H3'er du har det!... skidt det ikke er den rigtige vare! - Den der er da for sprød! Ærgerligt afstanden er som den er for gad nu godt trille forbi med min
aug 2011
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
og super fed mini HMMWV
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 41
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 9 Biler: 4 Svar: 3
TIl M. Krüger :
Problemet med taget er, at man jo selv rager op over forruden, når man sidder på forsædet. Hvis jeg får Lithium-batterier i, kan jeg sænke forsæderne, så taget ikke bliver løftet i forhold til forruden. Ellers kommer bilen til at se lidt mærkelig ud, synes jeg.
Jeg sætter lige et foto ind af en bil med tag på.
sep 2005
Følger: 253 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 302 Svar: 6.315
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 9 Biler: 4 Svar: 3
Tusind tak for varm velkomst, bedømmelse og pæne ord.
Jeg ser at du også kører uden tag :):)
mar 2012
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 605
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 9 Biler: 4 Svar: 3
Biler er synet og indregistreret. Om den så skal til periodisk syn, ved jeg ikke,
men det regner jeg sådan set med. Der er ingen vægtafgift.
I 2011 kostede den 112.000,- kr.
Importøren lukkede jo, og han har jo alle godkendelserne på den. Jeg fik fortalt at det havde taget halvandet år før de fik godkendelsen, så det kan jo godt gå hen og blive en langhåret affære, hvis man vil have sådan en. Men der er jo 5 i alt i Danmark, så det kan jo være at der kommer en til salg en dag
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 127