Toyota Celica ST2000 RA28 Liftback 1977
8.904 visninger
|
Oprettet:
Toyota Celica ST2000 RA28 Liftback
Årgang:
1977
Motor:
18R - 2.0
OBS: Flere billeder af motoren kommer når den lige er blevet pudset og nusset lidt!
OBS: Flere billeder af motoren kommer når den lige er blevet pudset og nusset lidt!
Hestekræfter
Det er jo ved at være en gammel dame, så efter en renovering af motoren, så må en måling fortælle hvad der er tilbage af hestekræfter :)
Fælge
TTE 14" Originale Toyota fælge fra en AE86
Dæk
14" alm gade dæk
Undervogn
Std, men bliver snart udskiftet under renovering af bilen.
Bilstereo
Standard original oldschool radio.
Styling
Absolut intet - bilen i sig selv er et design ikon for Toyota.
Interiør
Godt brugt stofkabine - skal enten beklædes med ko eller udskiftes til original erstatning i bedre stand.
OBS: Flere billeder af kabinen kommer når jeg har fået den samlet.
OBS: Flere billeder af kabinen kommer når jeg har fået den samlet.
Ekstra tilbehør
Lidt forskellige sjove fælge at vælge imellem :)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er kendt som mini-mustang, da den tilbage i 60-70´erne var Toyota modsvar til de store amerikanske biler og bilen har da også nogle af linierne fra en Ford Mustang fast-back.
Vil du se flere Toyota Celica ST2000 RA28 Liftback til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Toyota Celica ST2000 RA28 Liftback
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 56 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 195
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 2 Svar: 1
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 7
nov 2003
Følger: 1
Super flot bil
jeg har selv en ra.29 samme farve som din.
jeg vil bare spørg dig kender du nogen som kender specielt at arbejde med de biler.
må du gerne skrive til aydrusfangase@yahoo.com.
jeg kan også hjælpe hvis du mangler et eller andet til bilen.
mvh
nov 2003
Følger: 1
jeg har en fra 1977 RA29 USA model
ved du hvor jeg kan finder kofanger
mvh
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 56 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 195
Jeg tror at vi er meget enige på det område, ihvertfald med de gamle biler her, der holder jeg mig til en høj profil og en acceptabelt sænkning for at holde det originale look. Bilen her ryger til denne vinter eller først næste igennem en større operation, hvor den skal males om (lakken har lidt fejl og jeg er perfektionist), så det ser jeg stærkt frem til. Fik idag monteret bilen med de 15" BBS RS 4x114 fælge jeg havde købt til min ta22 og de sidder bare lige i skabet på bilen.
maj 2009
Følger: 1 Svar: 34
og 3-4 cm sænk kan hun sagtens bære uden at ødelægge synsindtrykket.
Jeg har bare set én, der havde sat superlavprofil (du véd, så det ser ud som om slidbanen sidder direkte på fælgen) og brede dæk og sænket en folkevognsboble så han ikke kunne køre over en kantsten uden at få flået forskørtet - Den havde totalt mistet sine proportioner og lignede mest af alt en joke.
Har også, sådan mere i din klasse set et par Mustang, der var sænket lige så meget. Det, der generer mine øjne, er, at samspillet mellem hjulene og bilens linier kommer ud af harmoni.
Noget andet er, at du skal tænke på, at jo større fælge (lavere dækprofil) og jo mere sænkning, jo mere go-kart-agtig bliver køreoplevelsen.
Helt galt bliver det, hvis du også giver den bredere dæk.
Købte selv en brugt C5 V6, hvor tidligere ejer havde sat 19" 225dæk på.
Nul komfort og den "tandede" rundt i svingeneved hastigheder under 50.
Solgte meget hurtigt fælge og dæk for en hund og gav bilen 16" 205 - nu svæver den som en drøm, og luftaffjedringen kommer til helt til sin ret - og den har bestemt ikke mistet vejgrebet.
Slet kommentar
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 7
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 56 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 195
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 56 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 195
Personligt er jeg tilhænger af at ALT skal være original, en 30-40mm sænk samt et sæt 15" med 195/50-15.
maj 2009
Følger: 1 Svar: 34
ingen tåbelige sænkninger og komfortødelæggende lavprofildæk.
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 56 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 195
Men det er uden tvivl et godt tidspunkt at købe disse biler. De er stadig kun lige påbegyndt deres hipe, så priserne på dem skal nok stige markant de kommende år.
jan 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 154 Svar: 457
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 56 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 195
nov 2003
Følger: 1
vil du sælge den
mvh
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 56 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 195
Men fx en Lexus Is-f vil jeg stadig hellere have end en tilsvarende BMW m3.
okt 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Biler: 4 Emner: 42 Svar: 230
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 56 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 195
Har du selv en da?
Men har en kanon kontakt i Australien der sender ud, så alt kan skaffes.
maj 2009
Følger: 81 Følgere: 386 Biler: 32 Emner: 61 Svar: 521
okt 2005
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.510
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 234
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 56 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 195
Jeg er også enormt glad for den.
Mikkel B - tak for det Den bliver endnu federe når den har fået sin renovering 100% til original og ny lak dertil, så alt bare spinder 100%.
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 92 Svar: 1.011
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 56 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 195
feb 2006
Følger: 59 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 234
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 107
feb 2007
Følger: 50 Følgere: 56 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 195
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
Der er ingen RA28'ere der har nappasæder, de har altid stof. Det samme med RA23.
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 12 Biler: 21 Emner: 21 Svar: 62