Opel Kadett C Coupe 2.0E Rallye 1978
12.025 visninger
|
Oprettet:
Opel Kadett C Coupe 2.0E Rallye
Årgang:
1978
Motor:
Original 2.0E
Ny motor: 2.0L CIH boret til 2.5L, Risse stempler 11.5:1, H-beam plejlstænger, 2.4 krumtap, forstærket hoved og plejllejer lejer, 2,2 svinghjul/trykplade, Sachs 240mm centermetalkobling, westspeed skulpe plade, Risse forstærket oliepumpe og vandpumpe, 2.4 topstykke, GODT portet, 46/41mm ventiler, dobbelte ventilfjeder, nylon styr, mekaniske løfter, ENEM låse møtrikker til løfter, skap knast 309° U10, Risse motor sport Ø63.5mm komplet rustfri udstødning, Enem XL bannan manifol, Jenvey 45mm spjældhuse, C20let dysser, FMJ progamere barstyrbox, Dobbelt spolet tændspole.
Gear/Bagtøj: 240 getragt 5 trins gearkasse, 3:44 gearing og 20% ZF spær.
Ny motor: 2.0L CIH boret til 2.5L, Risse stempler 11.5:1, H-beam plejlstænger, 2.4 krumtap, forstærket hoved og plejllejer lejer, 2,2 svinghjul/trykplade, Sachs 240mm centermetalkobling, westspeed skulpe plade, Risse forstærket oliepumpe og vandpumpe, 2.4 topstykke, GODT portet, 46/41mm ventiler, dobbelte ventilfjeder, nylon styr, mekaniske løfter, ENEM låse møtrikker til løfter, skap knast 309° U10, Risse motor sport Ø63.5mm komplet rustfri udstødning, Enem XL bannan manifol, Jenvey 45mm spjældhuse, C20let dysser, FMJ progamere barstyrbox, Dobbelt spolet tændspole.
Gear/Bagtøj: 240 getragt 5 trins gearkasse, 3:44 gearing og 20% ZF spær.
Hestekræfter
110hk standart
Fælge
BBS RS 001 15x7" (bliver bygget om)
Dæk
Undervogn
100-60mm.
Bilstereo
Lyden fra motorrummet, ellers original radio.
Styling
holdes så original som muligt, der er dog lavet breder skærme på den.
Interiør
Kadett d GTE kabine.
Kadett c coupe Rallye WINTERFEST kabine haves (Skal lige forbi en saddelmager)
Kadett c coupe Rallye WINTERFEST kabine haves (Skal lige forbi en saddelmager)
Ekstra tilbehør
Sideruder kan rulles ned manuelt :)
Styrker ved bilen
d. 22-juni-2019: Vandt første pladsen til Årets flotteste bil ved Øland motorfestival.
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
ORIGINAL 2.0E Rallye!!
Dette er mit nye projekt, min drenge drøm.
d.25-april-2014 KØBT
d.26-maj-2014 Original rallye winterfest kabine købt
d.3-juni-2014 Ny motor lagt i, kørt ind 202hk og 270nm, men køre ikke optimalt, har problemer med at styre tændningen pga den høje komprision. så har derfor valgt at skaffe spjæld huse og FMJ programmerbar styrbox.
d.12-juli-2014 så er FMJ boxen købt, samt original portet manifold, risse motor sport Ø63.5mm komplet udstødning, samt tændspole, og div føler, så skal der bare bygges ledningsnet
d. 19-juli-2014 så er det købt bagtøj med 3:44 gearing og 20% spær.
d. 3-august-2014 45mm Jenvey spjældhuse købt med c20let dyser. så er delene ved at være ihus til at færdig gøre motor projektet..
d. 5-juni-2015 så er bagtøjet renoveret med nye lejer, forstærket, og gearet til 3:44, og 20% spær.
d. 29-januar-2017 købt originale for skærme og andre original dele til kabinen.
d. 5-febuar-2017 så fandt jeg endelig nogle originale BBS RS 001 15" som skal bygges så de passer 110% og max brede.
d. 9-juni-2017 så fik jeg forstærket den bagerste kandag og sat forstærket gummeleje i, og monteret så den kom ned på alle 4 igen, nu mangler kun ledningsnet og indkøring :)
d. 10-maj-2018 Fik jeg kørt bilen ind ved FMJ, den kan køre men gav ikke den ønskede effekt, og kan ikke tage gas under 3000rpm
d. 28-jul-2019 efter korrespondance med ENEM i sverige, har jeg bestilt ny knast og banan manifold, samt vippearms racer møtrikker der kan låse og lidt andet lir :)
d. 22-juni-2019 så blev der monteret bananmanifold fra ENEM, det fik den til at gå meget bedre, og kan tage gas ved laver rpm, nu skal der bare monteres den nye knast fra enem også.
Dette er mit nye projekt, min drenge drøm.
d.25-april-2014 KØBT
d.26-maj-2014 Original rallye winterfest kabine købt
d.3-juni-2014 Ny motor lagt i, kørt ind 202hk og 270nm, men køre ikke optimalt, har problemer med at styre tændningen pga den høje komprision. så har derfor valgt at skaffe spjæld huse og FMJ programmerbar styrbox.
d.12-juli-2014 så er FMJ boxen købt, samt original portet manifold, risse motor sport Ø63.5mm komplet udstødning, samt tændspole, og div føler, så skal der bare bygges ledningsnet
d. 19-juli-2014 så er det købt bagtøj med 3:44 gearing og 20% spær.
d. 3-august-2014 45mm Jenvey spjældhuse købt med c20let dyser. så er delene ved at være ihus til at færdig gøre motor projektet..
d. 5-juni-2015 så er bagtøjet renoveret med nye lejer, forstærket, og gearet til 3:44, og 20% spær.
d. 29-januar-2017 købt originale for skærme og andre original dele til kabinen.
d. 5-febuar-2017 så fandt jeg endelig nogle originale BBS RS 001 15" som skal bygges så de passer 110% og max brede.
d. 9-juni-2017 så fik jeg forstærket den bagerste kandag og sat forstærket gummeleje i, og monteret så den kom ned på alle 4 igen, nu mangler kun ledningsnet og indkøring :)
d. 10-maj-2018 Fik jeg kørt bilen ind ved FMJ, den kan køre men gav ikke den ønskede effekt, og kan ikke tage gas under 3000rpm
d. 28-jul-2019 efter korrespondance med ENEM i sverige, har jeg bestilt ny knast og banan manifold, samt vippearms racer møtrikker der kan låse og lidt andet lir :)
d. 22-juni-2019 så blev der monteret bananmanifold fra ENEM, det fik den til at gå meget bedre, og kan tage gas ved laver rpm, nu skal der bare monteres den nye knast fra enem også.
Opel Kadett C Coupe 2.0E Rallye
dec 2003
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 5 Svar: 10
apr 2018
Følger: 2
dec 2003
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 5 Svar: 10
maj 2005
Følger: 76 Følgere: 73 Biler: 6 Svar: 18
nov 2004
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 7 Emner: 29 Svar: 51
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 91 Biler: 5 Emner: 49 Svar: 437
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 15
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 54
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 5
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 73