BMW E36 316i Turbo [Tidl. bil] 1995
4.042 visninger
|
Oprettet:
BMW E36 316i Turbo
Årgang:
1995
Motor:
M40B16
T3/T4 trim .50 fra kina
Siemens Deka 630ml dyser
Biltema intercooler
HKS SSQV2
M50 svinghjul og trykplade - TDS koblingsnav
Biltema short shift
Megasquirt 1 v2.2 med MSextra firmware
0,5 bar ladetryk
T3/T4 trim .50 fra kina
Siemens Deka 630ml dyser
Biltema intercooler
HKS SSQV2
M50 svinghjul og trykplade - TDS koblingsnav
Biltema short shift
Megasquirt 1 v2.2 med MSextra firmware
0,5 bar ladetryk
Hestekræfter
Ukendt
Fælge
15" stål
Dæk
Vinterdæk - snarligt yokohama slicks
Undervogn
Sænket
Bilstereo
Nej
Styling
Hoodpins
Interiør
Totalt strippet for ledningsnet fra instrumentbord og bagud
Strippet for alt unødig vægt, asfaltplader, beklædning etc.
Strippet for alt unødig vægt, asfaltplader, beklædning etc.
Ekstra tilbehør
Indkøringshøreværn - gør-det-selv bankesensor
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bygget på skrabet budget med dele fundet rundt omkring
BMW E36 316i Turbo
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 26
Hvor fandt du turbomanifold? Ændrede du på nogen måder på indmaden, stempler og knaster etc? Hvad med indkøring, hvem klarede det?
Jeg håber, at du vil svare, så jeg måske kan kaste mig ud i et forårs projekt
dec 2009
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 9
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
dec 2009
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 9
jun 2012
Følger: 101 Følgere: 297 Biler: 13 Svar: 266
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Men når det nu er sagt, så har jeg set folk bruge langt værre bøj før. Det er som om at hvis man har et 90* silikone rør med et skarpt knæk så siger folk intet til det, men så snart det er rør så er det helligbrøde.
Det her rør er lige stort hele vejen rundt, og det drejer 160-170 grader eller sådan noget. Whats the big deal. Det en åndsvag 1,6'er
Jeg har også set værre på fabriksbiler
maj 2007
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 333
Det har du forhåbentlig en wastegate til?
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Det for at holde turbotrykket nede Det gik lige stærkt nok, men det er ca 50 gange bedre end første rør
maj 2007
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 333
nov 2008
Følger: 64 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713
du må sige til hvis du mangler noget til din nye motor, jeg har en stående der er adskildt jeg ikke forløbig kommer videre med pga nyfødt dreng ellers ville jeg have bygget den op til en 3.2-3.4..
du har ikke en flm af den køre evt vel?
hva turbo skal du køre med på den nye? smider du de ting fra 1.6´eren over på den eller "større ting" hehe
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Det bliver et vinterprojekt at få motoren i stand og så få nogle 12.9 topbolte og en ordentlig fed toppakning i den.
M40'eren aner jeg ikke hvad laver. Den endte med at køre 0,8 bar før vi kørte til dhb, men på grund af, formoder jeg, dårlige tændrør fik jeg ikke et eneste rent træk dernede, fordi den blev ved med at lave udsættere når den begyndte at bygge ladetryk.
Når aalborg banen åbner prøver jeg den af med et sæt friske tændrør, og derefter ryger den i pit til ombygning for vinteren
nov 2008
Følger: 64 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713
hvad har den ca af hk?
det ser sgu også ud til at have været hyggeligt - både at lave men så sandelig også at køre den ;P
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
Jo tak. Det har været sådan et hyggeligt weekend og aftenprojekt. Den skal bare køre sæsonen ud, så bliver motoren skrottet og jeg starter forfra med en m50 motor
nov 2008
Følger: 64 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713