Dacia Lodgy 2013
5.027 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
32 Kommentarer
Dacia Lodgy
Årgang:
2013
Motor:
Diesel dCi 90
23,8 km/l (den kører reelt 20-21 mål på en tank, over flere tanke)
Kopieret:
The K-Type is a family of automobile engines developed and produced by Renault since the mid-1990s. This is an internal combustion engine, four-stroke, with 4 cylinders in line bored directly into the iron block, water cooled, with tree (s) driven overhead camshafts (s) by a toothed timing belt, with an aluminum cylinder head and valve head. This engine is available in petrol and diesel versions, with 8 or 16 valves.
The K9K is a family of straight-4 turbocharged diesel engines co-developed by Nissan and Renault. The turbocharger is provided by Borg-Warner.[9] It has a displacement of 1461 cc and is called 1.5 dCi (diesel Common-rail injection). Fuel injection systems were supplied by Delphi on the lower power level versions (up to 66 kW/90 hp) and by Continental (ex Siemens) on the higher power level versions (70 kW/95 hp and higher). Delphi systems were changed with Bosch ones in Euro 5 version.
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine#K9K_dCi
23,8 km/l (den kører reelt 20-21 mål på en tank, over flere tanke)
Kopieret:
The K-Type is a family of automobile engines developed and produced by Renault since the mid-1990s. This is an internal combustion engine, four-stroke, with 4 cylinders in line bored directly into the iron block, water cooled, with tree (s) driven overhead camshafts (s) by a toothed timing belt, with an aluminum cylinder head and valve head. This engine is available in petrol and diesel versions, with 8 or 16 valves.
The K9K is a family of straight-4 turbocharged diesel engines co-developed by Nissan and Renault. The turbocharger is provided by Borg-Warner.[9] It has a displacement of 1461 cc and is called 1.5 dCi (diesel Common-rail injection). Fuel injection systems were supplied by Delphi on the lower power level versions (up to 66 kW/90 hp) and by Continental (ex Siemens) on the higher power level versions (70 kW/95 hp and higher). Delphi systems were changed with Bosch ones in Euro 5 version.
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine#K9K_dCi
Hestekræfter
90hk / 66kW
200 N·m @ 1750 rpm
0-100: 12.4 s
topfart: 169 km/h
200 N·m @ 1750 rpm
0-100: 12.4 s
topfart: 169 km/h
Fælge
15" stålfælge med MEGET FLOTT hjulkapsler :-)
Dæk
ContiEcoContact
Undervogn
Standard (Dacia M0 platform)
Bilstereo
Standard med CD, radio, audio streaming og håndfri Bluetooth telefoni, USB og jack stik
Styling
Det tidløse og eksklusive Dacia-look - intet andet!
Interiør
Standard
Ekstra tilbehør
Trepunktsseler på alle sæder :-)
Komfortpakke
Manuel aircondition
7 sæder
Komfortpakke
Manuel aircondition
7 sæder
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Købte denne rumænske skønhed som ny for ca. 25.000 km siden. Den har kørt alle kilomenter ganske upåklageligt!
Bygget i Maroco på en sprit ny fabrik i Tanger. Bygget af rumænske Dacia, som ejes af Renault. Hvis man samnenligner med en Grand Scenic, så tror jeg godt man kan se hvor inspirationen kommer fra. Der står renault på samtlige stumper i bilen. Bilen er bygget med den seneste version af Renault/Nissans fælles diesel dCi motor, som bliver brugt i en række biler bla. megane, scenic og qashqai. Men den ligger faktisk også i nogle modeller fra Mercedes.
Lodgy'en er vel mest kendt pga dens pris, som sammenlignet med andre 7 personers er utrolig billig. Men hvis man kan leve med en oldschool trykknap på bagsmækken (som alle motorjournalister fremhæver, uden rigtig at give andre eksempler på den "gamle" teknologi bilen bygger på) og sæder der ikke folder sig elegant væk i bagagerummet, så får man sgu rigtig meget bil for pengene.
Disel-motoren spiller ganske godt samen med bilens størrelse. Selv med sommerferie-bagage til 4 personer kan den fint følge med trafikken gennem europa.
Vi havde den til første service for et par måneder siden tror jeg. Fik skiftet olie og den almindelige gennemgang. Det var ikke rigtig nogle overraskelser. Der var sprunget en pære i instrumentbrættet - ellers havde vi ikke noget der skulle laves. Jeg kan virkelig anbefale den, hvis altså ikke man lægger al sin manhood i biler - for sexet det er den nok ikke helt :-) - Spørg mig endelig eller skriv en PM hvis du søger erfaringer om den.
Det er jo ikke den klassiske BilGalleri-bil, men jeg håber alligevel I vil tage godt i mod den. Den er lidt speciel på sin egen måde: alle jeg kender kalder den for Netto-bilen. Egentlig synes jeg faktisk ikke den er helt så skrabet og skramlet som den har fået ry for. Den er simpel og en smule skrabet, ja. Men virker også ganske solid og ikke mindst brugbar for en familie med en flok unger. Vi elsker den! Og så har den altså gasdæmper til motorhjelmen som standard - DER har de ikke sparet :-)
Læs mere her www.dacia.dk
Bygget i Maroco på en sprit ny fabrik i Tanger. Bygget af rumænske Dacia, som ejes af Renault. Hvis man samnenligner med en Grand Scenic, så tror jeg godt man kan se hvor inspirationen kommer fra. Der står renault på samtlige stumper i bilen. Bilen er bygget med den seneste version af Renault/Nissans fælles diesel dCi motor, som bliver brugt i en række biler bla. megane, scenic og qashqai. Men den ligger faktisk også i nogle modeller fra Mercedes.
Lodgy'en er vel mest kendt pga dens pris, som sammenlignet med andre 7 personers er utrolig billig. Men hvis man kan leve med en oldschool trykknap på bagsmækken (som alle motorjournalister fremhæver, uden rigtig at give andre eksempler på den "gamle" teknologi bilen bygger på) og sæder der ikke folder sig elegant væk i bagagerummet, så får man sgu rigtig meget bil for pengene.
Disel-motoren spiller ganske godt samen med bilens størrelse. Selv med sommerferie-bagage til 4 personer kan den fint følge med trafikken gennem europa.
Vi havde den til første service for et par måneder siden tror jeg. Fik skiftet olie og den almindelige gennemgang. Det var ikke rigtig nogle overraskelser. Der var sprunget en pære i instrumentbrættet - ellers havde vi ikke noget der skulle laves. Jeg kan virkelig anbefale den, hvis altså ikke man lægger al sin manhood i biler - for sexet det er den nok ikke helt :-) - Spørg mig endelig eller skriv en PM hvis du søger erfaringer om den.
Det er jo ikke den klassiske BilGalleri-bil, men jeg håber alligevel I vil tage godt i mod den. Den er lidt speciel på sin egen måde: alle jeg kender kalder den for Netto-bilen. Egentlig synes jeg faktisk ikke den er helt så skrabet og skramlet som den har fået ry for. Den er simpel og en smule skrabet, ja. Men virker også ganske solid og ikke mindst brugbar for en familie med en flok unger. Vi elsker den! Og så har den altså gasdæmper til motorhjelmen som standard - DER har de ikke sparet :-)
Læs mere her www.dacia.dk
Dacia Lodgy
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 633 Annoncer: 2 Emner: 577 Svar: 15.806
maj 2021
Følger: 1
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 633 Annoncer: 2 Emner: 577 Svar: 15.806
Man kan købe nogen stumper der gør den bedre hos Renault forhandleren, det drejer sig om en gummiliste i motorrummet og en anden ting jeg ikke husker.
jul 2003
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 42
Hjælp den gerne ind og stem bagefter
jul 2003
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 42
Har lige haft kontakt til Dacia Danmark for at hører til facelift af lodgyen som kommer i april i Europa men de kunne ikke sætte dato på her i Danmark og der er 14 ugers levering ved den forhandler vi har valgt. Så kunne være fedt hvis man fik den faceliftede udgave
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
Den har vist lige rundet 80.000 km. Den kører glimrende - vi har ingen problemer haft med den... Vi har fået skiftet en "arm" i instrumentbrættet. Det var en generel fejl på dem, så det blev skiftet på garantien.
Ellers har vi intet oplevet. Bremserne er stadig fine. Der er sprunget en enkelt pære. Men ellers har den bare kørt og kørt. VI har 3 børn, så den er selvf. beskidt og lidt slidt indeni. Men ellers kan jeg virkelig ikke sætte en finger nogen steder...
Jeg fortryder jeg ikke købte bak-sensor. Men ellers har jeg absolut kun godt at sige om den.
Som jeg vist har skrevet flere gange her på BG: det er ikke en Audi, den støjer lidt på motorvejen og du får ikke meget street credit fra dine kolleger, der lige har leaset en lækker BMW
Jeg elsker de ekstra sæder bagi. Super fedt når man har venner eller familie på besøg. I hverdagen kører vi også tit med dem. Så sidder den største aller bagerst og 2 unger på midtersæderne. Og tager man de bagerste sæder ud, og slå midtersæderne op, så har man vildt meget plads...
Det er en billig bil til en større familie - intet andet. Og som billig bil med meget plads gør den det RIGTIG godt.
jul 2003
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 42
Overvejer og anskaffe en dacia Lodgy, kører din stadig uden problemer og hvor mange km nu?
Vh.
M.Toft
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
sep 2012
Følger: 24 Følgere: 13 Emner: 7 Svar: 32
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
sep 2012
Følger: 24 Følgere: 13 Emner: 7 Svar: 32
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
Vi smed vist 40.000 og låner i 6 eller 7 år... Mener der er 4 højtalere. 1 i hver dør...
Har ofte tænkt at jeg skulle have taget navi-anlægget, bare fordi det var ret billigt sammenlignet med andre bilers lignende systemer... Og jeg synes det kunne være sjovt med lidt gadget-lir. Men reelt mangler jeg det ikke. Bruger altid telefon til navigation og standrdanlægget klaret Bluetooth telefoni og musik stream glimrende...
Men skulle jeg vælge idag så havde jeg også lige nuppet det med.
nov 2013
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 18
jeg stå selv og overvejer at anskaffe mig sådan en bil til vores familie, men har nogle spørgsmål
1: hvor mange højtaler er der i den.
2: nu sider du for 2200 om måneden hvor lagde du i udbetaling for den
3: er der noget som du måske ikke har valgt af ekstraudstyr som du måske ville sige at det ville være nice at have
fedt der en der tager springet
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
Det er en sprit ny bil, ungerne kan smide en mad på sædet uden nogen flipper ud, den trækker glimrende, kører langt på literen, MASSER af plads, motor er gennemprøveet - og så ser den altså ikke så dum ud som alle siger - jeg synes det er et fund til 2200 om måneden
- når den er slidt op, så kan jeg købe en mere - og så har jeg stadig ikke brugt flere penge, end hvis det fx. var en Zafira eller Turan. Vi havde brug for pladsen, så det var en no-brainer for os...
Men det er lidt ligesom at låne sin kærestes cykel i byen eller holde hendes taske mens hun er på toilettet. Kan din ManHood klare det?
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5829 Emner: 633 Svar: 5.087
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
Er der ikke nogen der liiiiige vil give mig en stemme - jeg er blevet udfordret
http://www.bilgalleri.dk/udfordring/228960-hyundai_i30___2009_vs_dacia_lodgy___2013
Preeeetty Pleeeaasssee!!!
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
Njea, - det er den mindst støjende bil jeg har haft (men det siger måske heller ikke så meget, da udvalget kun består af en picanto og en 20 år gammel saab 900
Den støjer sikkert noget mere end en passat til 3-400.000 kr - men faktisk ikke noget vi tænker meget over. Vi har ofte kørt langt i den, og jeg tænker faktisk ikke specielt over det, som jeg fx. gjorde med min saab. Den fik jeg lidt ondt i hovedet af, efter timer på motorvej.
Men den støjer da, radio på motorvej er ikke altid en fornøjelse - men det handler faktisk mere om, at der er ALT for meget bas i anlægget efter min smag. Så når jeg rammer motorvejen og skal skruee lidt op, så bliver det alt for basset (jeg hører næsten kun tale-radion, skal det lige bemærkes
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5829 Emner: 633 Svar: 5.087
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
apr 2007
Følger: 222 Følgere: 163 Biler: 22 Emner: 16 Svar: 69
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
Kasper: Thanks! Jeg ved ikke om du er ironisk, men hvis du mener det, så giver jeg dig ret
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
Jeg synes sku der et eller andet sted er noget sejt over de dacia biler...