Opel Monza 3,0 GSE 1985
4.591 visninger
|
Oprettet:
Opel Monza 3,0 GSE
Årgang:
1985
Motor:
Standard 3,0 R6. Der er en uoriginal sportsudstødning af ukendt herkomst.
0-100 km/t: 8,5 sek
Topfart 215 km/t
Fabrikstal
0-100 km/t: 8,5 sek
Topfart 215 km/t
Fabrikstal
Hestekræfter
180 HK ved 5800 o/m
248 NM ved 4200 o/m
248 NM ved 4200 o/m
Fælge
Oxigin Oxrock her med en speciel hvid folie i fælgkanten.
7,5 x 17 for og bag
7,5 x 17 for og bag
Dæk
Yokohama et eller andet i 225/45 x 17
Undervogn
Standard GSE
Bilstereo
Headunit er JVC et eller andet
Højttalersystemet er det originale
Højttalersystemet er det originale
Styling
Udover fælgene ingen.
Interiør
Standard GSE. Her er de originale Recarosæder, samt servo, læderrat, centrallås og elsidespejle. Nogle GSE er født med digitalinstrumentering. Det har min ikke.
Ekstra tilbehør
Tankklappen har fået en airbrushlakering der forestiller Monza konceptbilen der var udstillet på Opels stand på IAA-messen 2013 i Frankfurt.
Indvendigt har jeg installeret et sæt Ed Hardy-måtter for at pifte lidt op, da de originale efter 30 år var ved at være lidt "lousy".
Indvendigt har jeg installeret et sæt Ed Hardy-måtter for at pifte lidt op, da de originale efter 30 år var ved at være lidt "lousy".
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Meget fin, velholdt, original, rustfri Monza GSE som jeg fandt på Sjælland. Den afløser min gamle Bitter CD (se min profil), og er lidt samme biltype med stor glasbagklap osv. Blot er Monzaen her meget mere robust, nemmere at holde kørende, og mindre sart overfor dårligt vejr.
Selvom GSE var topmodel i Monzaserien, var der ift den almindelige Monza 3,0 dog blot tale om et sportsligt udtyrsniveau med bl.a. Recaro-sæder og en hækspoiler. Monza GSE kostede 385.000,- i DK fra ny i 1985.
Den fremtidige plan er, at den skal forblive original. Jeg ser dog ingen problemer i at lave et par mindre ændringer for at få den til at skille sig yderligere ud, sålænge der blot er tale om ændringer, hvor jeg relativt nemt og hurtigt kan bringe den tilbage til original stand igen.
I den forbindelse søger jeg med lys og lygte efter enten et sæt Irmscher dobbeltforlygter (og nej, de er ikke identiske med dem der passer på en Manta B) eller et sæt Mattig "øjenskygger". Jeg er villig til at give en rigtig pæn pris til den der kan skaffe mig en af disse ting.....
Selvom GSE var topmodel i Monzaserien, var der ift den almindelige Monza 3,0 dog blot tale om et sportsligt udtyrsniveau med bl.a. Recaro-sæder og en hækspoiler. Monza GSE kostede 385.000,- i DK fra ny i 1985.
Den fremtidige plan er, at den skal forblive original. Jeg ser dog ingen problemer i at lave et par mindre ændringer for at få den til at skille sig yderligere ud, sålænge der blot er tale om ændringer, hvor jeg relativt nemt og hurtigt kan bringe den tilbage til original stand igen.
I den forbindelse søger jeg med lys og lygte efter enten et sæt Irmscher dobbeltforlygter (og nej, de er ikke identiske med dem der passer på en Manta B) eller et sæt Mattig "øjenskygger". Jeg er villig til at give en rigtig pæn pris til den der kan skaffe mig en af disse ting.....
Opel Monza 3,0 GSE
apr 2009
Biler: 1 Emner: 5 Svar: 70
mar 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3
nov 2015
Følger: 1
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 54
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 5
mar 2005
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 95
mar 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3
mar 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3
apr 2009
Biler: 1 Emner: 5 Svar: 70
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
Du får en HØJ til at starte på herfra
Mvh
Stigan
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
altid godt med en pæn monza, kig evt. forbi mine
mar 2005
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 95
Den mangler lige en 24v motor
sep 2005
Følger: 31 Følgere: 31 Biler: 6 Emner: 62 Svar: 432