Opel Monza 3,0 GSE 1985

4.718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

jakob  p
Mand | 52 år | Oprettet: 31. mar 2004
Du følgerFølg ikke

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Opel Monza 3,0 GSE

Årgang:
1985
Motor:
Standard 3,0 R6. Der er en uoriginal sportsudstødning af ukendt herkomst.
0-100 km/t: 8,5 sek
Topfart 215 km/t
Fabrikstal
Hestekræfter
180 HK ved 5800 o/m
248 NM ved 4200 o/m
Fælge
Oxigin Oxrock her med en speciel hvid folie i fælgkanten.
7,5 x 17 for og bag
Dæk
Yokohama et eller andet i 225/45 x 17
Undervogn
Standard GSE
Bilstereo
Headunit er JVC et eller andet
Højttalersystemet er det originale
Styling
Udover fælgene ingen.
Interiør
Standard GSE. Her er de originale Recarosæder, samt servo, læderrat, centrallås og elsidespejle. Nogle GSE er født med digitalinstrumentering. Det har min ikke.
Ekstra tilbehør
Tankklappen har fået en airbrushlakering der forestiller Monza konceptbilen der var udstillet på Opels stand på IAA-messen 2013 i Frankfurt.
Indvendigt har jeg installeret et sæt Ed Hardy-måtter for at pifte lidt op, da de originale efter 30 år var ved at være lidt "lousy".
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Meget fin, velholdt, original, rustfri Monza GSE som jeg fandt på Sjælland. Den afløser min gamle Bitter CD (se min profil), og er lidt samme biltype med stor glasbagklap osv. Blot er Monzaen her meget mere robust, nemmere at holde kørende, og mindre sart overfor dårligt vejr.

Selvom GSE var topmodel i Monzaserien, var der ift den almindelige Monza 3,0 dog blot tale om et sportsligt udtyrsniveau med bl.a. Recaro-sæder og en hækspoiler. Monza GSE kostede 385.000,- i DK fra ny i 1985.

Den fremtidige plan er, at den skal forblive original. Jeg ser dog ingen problemer i at lave et par mindre ændringer for at få den til at skille sig yderligere ud, sålænge der blot er tale om ændringer, hvor jeg relativt nemt og hurtigt kan bringe den tilbage til original stand igen.
I den forbindelse søger jeg med lys og lygte efter enten et sæt Irmscher dobbeltforlygter (og nej, de er ikke identiske med dem der passer på en Manta B) eller et sæt Mattig "øjenskygger". Jeg er villig til at give en rigtig pæn pris til den der kan skaffe mig en af disse ting.....

Vil du se flere Opel Monza 3,0 GSE til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Monza 3,0 GSE
Annonce