{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

MG Montego 2,0 Turbo 1987

2.051 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Buffas .
Mand | 39 år | Oprettet: 20. sep 2005


MG Montego 2,0 Turbo

Årgang:
1987
Motor:
En 2,0'er med forstærket plejlstænger, smede stempler, portet top, andre ventiler, større intercooler, ny renoveret og større turbo, kobling fra en Rover 620ti som er blevet forstærket :-)

Kører med 0,7 i tryk pt. Og det er helt sikkert nok til den

Bilen og motoren har kun kørt 131000km siden 87, så det er jo ikke særlig meget :-)
Hestekræfter
Standard 150HK ved 0,7 bar :-)

Skulle ha over 200hk ved 1,1 bar ved tidligere ejer, men nu??

Men kører nu med standard 0,7 bar, og det er fint nok til mig :-)
Fælge
7x15 Mille Miligia fælge, som er meget sjældne i krydsmålet 4x95 som den nu kører rundt med ;-)

Har også 4 stålfælge, og 9 compomotive aluhjul til den også :-)
Det er jo rart at have noget at vælge imellem ;-)
Dæk
195-50-15 Firestone fra 11
195-50-15 Michelin Pilot SX fra 97 med meget sjovt mønster :D
Undervogn
Koni justerbar undervogn med leda fjedere, som faktisk er fysisk umulig at opdrive nogen steder mere... Så dejligt at have det ;-)
Powerflex bøsninger i hele undervognen
Janspeed 2½'' rustfri udstødningsystem
286mm skiver i for, med beslag til de originale bremsekaliper
Pt sænket 40/40 med henblik på syn :-)

Bilen havde jo fra fabrikken store problemer med at holde sig lige på vejen når man gav den noget at leve af, den havde en tindens med at den ''zig-zagede'' hen af vejen på grund at den aaalt for bløde undervogn ;-) Men dette problem er nu helt væk med de ændringer der er lavet på den :-)
Bilstereo
En gammel Sony CD-Afspiller + standard højtalere :-)

Andet behøves ikke i sådan en bil :-)
Styling
Har et motorbuild skørtesæt liggende til sådan en fætter her, med overvejer nu om det skal på eller ej :-)
Synes nu at den har sin charme i sig selv :D
Interiør
Original kabine som er fuldstændig fejlfri(samlet ud af 3 kabiner)
Man sidder som en drøm i sådan nogle typiske engelske morfar sæder :D
Ekstra tilbehør
Efterhånden 2-3 hele biler i stumper, så kommer ikke til at mangle stumper forløbelig tror jeg ;-) Men det er jo rart at have nok til sådan en sjælden bil efterhånden :-)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen var meningen at den skulle købes til ophugning, så jeg kunne bruge den til stumper til den anden jeg havde, men har så siden fundet ud af at denne her er i rigtig rigtig god stand rustmæssigt(1 hul på størrelse med en 2krone i inderpanel), så det bliver denne her der bliver renoveret fra skrot til slot :-) Og selvfølgelig har bilen rust diverse steder i karossen, men det bliver lavet :-)

Fuld historie om bilen har jeg også
Købt ved Domi-forhandler EM Jensen af en Per Gammelgaard tilbage i 1987, så havde han den i godt 10 år, hvorefter den blev stjålet i juni 97 og motor kørt tør for olie, så solgt til forsikringselskabet for 40000kr, derefter købte ham jeg købte den af i starten af 98 til genopbyg, han lavdede motoren på den med alle de specs der er, kørte i den i godt 3 måneder, hvor den så blev sat ind i en tør carport.
Bilen har været ude et par gange siden, men ikke været på plader, manden jeg købte den af troede at den havde taget toppakningen, med det viste sig bare at udskiftning af rotorarm, rotordæksel, tændrør, tændkabler, diverse remme, nyt olie/filter kunne gøre det, så nu spinder den som en lille løve ;-)

Har jo altid haft en forkærlighed for denne bil, og yndlingsfarven var jo den sorte som denne her jo er :-)
Håber i vel tage godt imod min lille ræser :-)

Vil du se flere MG Montego 2,0 Turbo til salg? Andre MG eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
MG Montego 2,0 Turbo
Annonce