VW Corrado Vr6 1989
3.119 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Kommentarer
VW Corrado Vr6
Årgang:
1989
Motor:
Producent Volkswagen
Også kaldet 2.8 Vr6
Produktion 1991-2005
Konfiguration VR6
Displacement 2792 cc
Cylinder boring 81.0mm
Stempelslag 90.3mm
Valvetrain DOHC / 2 ventiler pr cylinder
Forbrænding
Brændstof -system multipoint indirekte indsprøjtning
Brændstof benzin
Også kaldet 2.8 Vr6
Produktion 1991-2005
Konfiguration VR6
Displacement 2792 cc
Cylinder boring 81.0mm
Stempelslag 90.3mm
Valvetrain DOHC / 2 ventiler pr cylinder
Forbrænding
Brændstof -system multipoint indirekte indsprøjtning
Brændstof benzin
Hestekræfter
Ca: 200 hk
Ca: 250 nm
Ca: 250 nm
Fælge
15" bbs Old School
Dæk
195/50/15 ContiPremiumContact
Undervogn
Sports undervogn 40/40 mm
Bilstereo
intet i nu
Styling
Den er Styling i sig selv.
Interiør
Orginal Recaro Skålsæder i stof for og bag
Ekstra tilbehør
El spoiler der køre på når man køre 120 km/t
El ruder
El soltag
El Spejle
Servo
Central lås
El ruder
El soltag
El Spejle
Servo
Central lås
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
I maj 1981 startede Volkswagen under Entwicklungsauftrag (EA; dansk "udviklingsprojekt") 494 arbejderne med en efterfølger for den dengang nyligt introducerede Scirocco II. Den tekniske basis for den som efterfølger for Scirocco planlagte model var igen Golf, denne gang den anden generation; Scirocco II var fortsat baseret på Golf I.
Scirocco III (senere kaldet Corrado) skulle som teknologisk imagebærer have gået i serieproduktion i 1986 som 1987-model til en lavere pris end Scirocco II. Dog blev bilen for dyr til at være direkte efterfølger. Derudover kunne motorprogrammet heller ikke sammenlignes med Sciroccoens. Dette blev i december 1984 ændret med formlen "Scirocco 3 plus Scirocco 2 fortsættelse". Scirocco III hhv. Corrado skulle markedspositioneres som teknologibærer og dyr sportscoupé.
Planlagt var ud over introduktionen af den nye model også fortsat at bygge Scirocco II frem til mindst 1988 og udvikle en efterfølger for den billige sportscoupé på basis af Polo-platformen. Da man ikke skønnede at en billig coupé under Corrado vil blive en succes, forblev Scirocco i produktion fire år længere end planlagt. Med den højere positionering af Corrado som sportsvogn og de frem til september 1991 dalende salgstal for Scirocco II, indstilledes produktionen af Scirocco II i september 1992.
Fra marts 1986 førtes EA 494 i Volkswagens tradition for navne på vinde (Passat, Scirocco osv.) under projektnavnet "Taifun". Da navnet Taifun var relateret til ødelæggelse, ombestemte man sig til "Corrado". Betegnelsen Corrado kom fra det spanske ord correr (dansk: "løbe").
Bemærkelsesværdigt ved Corrados introduktion i efteråret 1988 var hækspoileren, som på den europæiske version ved 120 km/t (på USA-modellen ved 75 km/t) automatisk aktiveredes og fra 20 km/t kørte ind igen (kunne få måneder senere genfindes på Porsche 964), og som skulle reducerede belastningen på bagakslen med op til 64%, samt G-laderen som den dengang eneste tilgængelige version Corrado G60 var udstyret med, samt det for daværende forhold omfangsrige standardudstyr: ABS-bremser, servostyring, højdejusterbare sportssæder, tågeforlygter, grøntfarvet varmedæmpende vinduesglas og (i bilens farve lakerede) elektrisk justerbare og opvarmelige sidespejle.
Samlet set var Corrado i sin syv år lange byggeperiode en teknisk blanding af Golf II/III og Passat B3/B4.
Scirocco III (senere kaldet Corrado) skulle som teknologisk imagebærer have gået i serieproduktion i 1986 som 1987-model til en lavere pris end Scirocco II. Dog blev bilen for dyr til at være direkte efterfølger. Derudover kunne motorprogrammet heller ikke sammenlignes med Sciroccoens. Dette blev i december 1984 ændret med formlen "Scirocco 3 plus Scirocco 2 fortsættelse". Scirocco III hhv. Corrado skulle markedspositioneres som teknologibærer og dyr sportscoupé.
Planlagt var ud over introduktionen af den nye model også fortsat at bygge Scirocco II frem til mindst 1988 og udvikle en efterfølger for den billige sportscoupé på basis af Polo-platformen. Da man ikke skønnede at en billig coupé under Corrado vil blive en succes, forblev Scirocco i produktion fire år længere end planlagt. Med den højere positionering af Corrado som sportsvogn og de frem til september 1991 dalende salgstal for Scirocco II, indstilledes produktionen af Scirocco II i september 1992.
Fra marts 1986 førtes EA 494 i Volkswagens tradition for navne på vinde (Passat, Scirocco osv.) under projektnavnet "Taifun". Da navnet Taifun var relateret til ødelæggelse, ombestemte man sig til "Corrado". Betegnelsen Corrado kom fra det spanske ord correr (dansk: "løbe").
Bemærkelsesværdigt ved Corrados introduktion i efteråret 1988 var hækspoileren, som på den europæiske version ved 120 km/t (på USA-modellen ved 75 km/t) automatisk aktiveredes og fra 20 km/t kørte ind igen (kunne få måneder senere genfindes på Porsche 964), og som skulle reducerede belastningen på bagakslen med op til 64%, samt G-laderen som den dengang eneste tilgængelige version Corrado G60 var udstyret med, samt det for daværende forhold omfangsrige standardudstyr: ABS-bremser, servostyring, højdejusterbare sportssæder, tågeforlygter, grøntfarvet varmedæmpende vinduesglas og (i bilens farve lakerede) elektrisk justerbare og opvarmelige sidespejle.
Samlet set var Corrado i sin syv år lange byggeperiode en teknisk blanding af Golf II/III og Passat B3/B4.
VW Corrado Vr6
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 11
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.169
Ja og den findes jo også som en 2.0 16V
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 11
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.169
Jeg troede i grunden at alle Corrado VR6 var 2.9L, men det er de åbenbart ikke?
Mvh Allan
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 11
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.006
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 6 Emner: 7 Svar: 178
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 677
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 352
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 5 Emner: 33 Svar: 414
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 3 Svar: 8
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 37
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 45 Svar: 364
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 11
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 83
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 27
feb 2012
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 228
dec 2006
Følger: 78 Følgere: 69 Biler: 17 Emner: 61 Svar: 526