VW Corrado Vr6 1989

3.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW Corrado Vr6

Årgang:
1989
Motor:
Producent Volkswagen
Også kaldet 2.8 Vr6

Produktion 1991-2005

Konfiguration VR6

Displacement 2792 cc

Cylinder boring 81.0mm

Stempelslag 90.3mm

Valvetrain DOHC / 2 ventiler pr cylinder

Forbrænding

Brændstof -system multipoint indirekte indsprøjtning

Brændstof benzin
Hestekræfter
Ca: 200 hk

Ca: 250 nm
Fælge
15" bbs Old School
Dæk
195/50/15 ContiPremiumContact
Undervogn
Sports undervogn 40/40 mm
Bilstereo
intet i nu
Styling
Den er Styling i sig selv.
Interiør
Orginal Recaro Skålsæder i stof for og bag
Ekstra tilbehør
El spoiler der køre på når man køre 120 km/t
El ruder
El soltag
El Spejle
Servo
Central lås
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
I maj 1981 startede Volkswagen under Entwicklungsauftrag (EA; dansk "udviklingsprojekt") 494 arbejderne med en efterfølger for den dengang nyligt introducerede Scirocco II. Den tekniske basis for den som efterfølger for Scirocco planlagte model var igen Golf, denne gang den anden generation; Scirocco II var fortsat baseret på Golf I.

Scirocco III (senere kaldet Corrado) skulle som teknologisk imagebærer have gået i serieproduktion i 1986 som 1987-model til en lavere pris end Scirocco II. Dog blev bilen for dyr til at være direkte efterfølger. Derudover kunne motorprogrammet heller ikke sammenlignes med Sciroccoens. Dette blev i december 1984 ændret med formlen "Scirocco 3 plus Scirocco 2 fortsættelse". Scirocco III hhv. Corrado skulle markedspositioneres som teknologibærer og dyr sportscoupé.

Planlagt var ud over introduktionen af den nye model også fortsat at bygge Scirocco II frem til mindst 1988 og udvikle en efterfølger for den billige sportscoupé på basis af Polo-platformen. Da man ikke skønnede at en billig coupé under Corrado vil blive en succes, forblev Scirocco i produktion fire år længere end planlagt. Med den højere positionering af Corrado som sportsvogn og de frem til september 1991 dalende salgstal for Scirocco II, indstilledes produktionen af Scirocco II i september 1992.

Fra marts 1986 førtes EA 494 i Volkswagens tradition for navne på vinde (Passat, Scirocco osv.) under projektnavnet "Taifun". Da navnet Taifun var relateret til ødelæggelse, ombestemte man sig til "Corrado". Betegnelsen Corrado kom fra det spanske ord correr (dansk: "løbe").

Bemærkelsesværdigt ved Corrados introduktion i efteråret 1988 var hækspoileren, som på den europæiske version ved 120 km/t (på USA-modellen ved 75 km/t) automatisk aktiveredes og fra 20 km/t kørte ind igen (kunne få måneder senere genfindes på Porsche 964), og som skulle reducerede belastningen på bagakslen med op til 64%, samt G-laderen som den dengang eneste tilgængelige version Corrado G60 var udstyret med, samt det for daværende forhold omfangsrige standardudstyr: ABS-bremser, servostyring, højdejusterbare sportssæder, tågeforlygter, grøntfarvet varmedæmpende vinduesglas og (i bilens farve lakerede) elektrisk justerbare og opvarmelige sidespejle.

Samlet set var Corrado i sin syv år lange byggeperiode en teknisk blanding af Golf II/III og Passat B3/B4.

Vil du se flere VW Corrado Vr6 til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Corrado Vr6
Annonce