Porsche 964 #Solgt# [Tidl. bil] 1992
10.080 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
33 Kommentarer
Porsche 964 #Solgt#
Årgang:
1992
Motor:
luftkølet 3800ccm 6 cylindret boxer.
Hele motoren er blevet renoveret i 2010 og fået dele fra en RSR cup, der har hævet effekten lidt
Denne bil er ikke født med denne motor. Den kom med en 3,6 260 hk. Men den gamle ejer fandt denne sjældne 3,8L i tyskland.
Hele motoren er blevet renoveret i 2010 og fået dele fra en RSR cup, der har hævet effekten lidt
Denne bil er ikke født med denne motor. Den kom med en 3,6 260 hk. Men den gamle ejer fandt denne sjældne 3,8L i tyskland.
Hestekræfter
Originalt har den 300 hk v/6500 rpm og 360 Nm v/5100 rpm
Nu har den 364 hk og 406 nm takket være stumper fra en 3,8L RSR cup motor.
Nu har den 364 hk og 406 nm takket være stumper fra en 3,8L RSR cup motor.
Fælge
Sorte 993 Cup fælge i 8,5x18 og 10x18
Guldfarvet Porsche Spilt fælge 9 8,5X18 og 11X18
Guldfarvet Porsche Spilt fælge 9 8,5X18 og 11X18
Dæk
Dunlop Sport Maxx i 245/35 og 285/30
Undervogn
En RS er 40mm lavere end en normal Carrera og noget stivere.
Justerbar anti roll bar
4 stemplet kaliber og 355mm skiver foran. 2 stemplet kaliber og 310 mm skiver bag
Justerbar anti roll bar
4 stemplet kaliber og 355mm skiver foran. 2 stemplet kaliber og 310 mm skiver bag
Bilstereo
Sony head unit,
Pioneer komponent sæt
Pioneer komponent sæt
Styling
Brede bagskærme
Ducktail eller Turbo whale tail
Ducktail eller Turbo whale tail
Interiør
2 stk racerstole i læder
Hargett pro G50 gearskifter
Hjemmelavet dørsider i alu
Hargett pro G50 gearskifter
Hjemmelavet dørsider i alu
Ekstra tilbehør
Ingenting stort set.
Har selv lavet Elruder i den.
En 964 er født med elruder. Men ikke en RS. Der er alt sparet væk.
Men jeg ville have Elruder, så måtte lave det selv
Har selv lavet Elruder i den.
En 964 er født med elruder. Men ikke en RS. Der er alt sparet væk.
Men jeg ville have Elruder, så måtte lave det selv
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
En 964 er en sjælden bil. Som bare stiger i værdi dag for dag.
Det er en Light weight, uden al det unødvendige, som El ruder og el sæder. Aircon og servostyring er også sparet væk.
Den har f.eks døre og frontklap i alu. Ekstra tynde ruder.
Vægten inkl alt og fuld tank, uden fører er 1140 kg
Da jeg fik den, blev bilen strippet totalt, i vinten 2013/2014.
Den bygget yderligere 60mm bredere på hver bagskærm. Lakeret i GunMetal grå. En lækker Hargett gearskifte kom også på plads. Så gearskifte går lynhurtigt
Nu er bilen så igen under kniven igen. Denne gang står motor og udstødning for tur. Plus en ny Ducktail numse.
Der kommer nok et fotoalbum med mange flere billeder fra opbygningerne
Det er en Light weight, uden al det unødvendige, som El ruder og el sæder. Aircon og servostyring er også sparet væk.
Den har f.eks døre og frontklap i alu. Ekstra tynde ruder.
Vægten inkl alt og fuld tank, uden fører er 1140 kg
Da jeg fik den, blev bilen strippet totalt, i vinten 2013/2014.
Den bygget yderligere 60mm bredere på hver bagskærm. Lakeret i GunMetal grå. En lækker Hargett gearskifte kom også på plads. Så gearskifte går lynhurtigt
Nu er bilen så igen under kniven igen. Denne gang står motor og udstødning for tur. Plus en ny Ducktail numse.
Der kommer nok et fotoalbum med mange flere billeder fra opbygningerne
Porsche 964 #Solgt#
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 675
Og den er da med det gamle instrumentbord og kardan boks så den må da også være ældre end 92
mar 2005
Følger: 126 Følgere: 133 Biler: 5 Emner: 240 Svar: 1.129
tjek mine VR6ere
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.169
Mvh Allan
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5829 Emner: 633 Svar: 5.087
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.660
Strippet for alt og bygget alu for at holde vægten nede. Og så en større motor med mere power. I begrænset bygget antal, som gør dem mere eftertragtet.
Den tidl ejer og jeg er så enige om at den fortjener bredere bagskærme og bredere hjul.
En 964 rs ligner næsten en alm 964 carrera.
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 139 Svar: 836
Har nok bare aldrig fået den og r33 oprettet:)
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.660
Men en bil med RS stel nr og den motor er specielt nok til at den aldrig vil falde i pris. Tværtimod.
Men det er helt ligegyldigt. Den er bygget som jeg synes en 911 skal være. Så for mig er værdien høj. Højere end min tidl 997 turbo.
En 930 turbo er også en fin bil. Hvorfor er den ikke her?
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 139 Svar: 836
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 139 Svar: 836
Vi har en 930 Turbo. Det er jo kabel kobling, og vi overvejede at lave hydraulisk, men det blev vi frarådet da hvis den skal holde værdien eller stige skal den holdes helt orginal.
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 32 Biler: 34 Emner: 18 Svar: 113
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 675
Denne skiller sig dog markant ud
Men du har helt ret. Sidst 70'erne og først 80'erne er som oftest dem der er bygget turbo brede
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.660
Jeg byggede så turboskærmene endnu bredere for et år siden.
Men havde stadig den rigtig RS motor klap og sæder, dørsider osv, så den kan blive til RS udseende igen. Men ikke de smalle skærme selvfølgelig. Det ville være lidt et arbejde
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.660
Det er RS under et turbolook.
En RS er ikke meget anderledes end en alm Carrera på udseende.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.660
Den bliver vel dømt ude igen fordi eksperterne mener at en Turbo S kun fås med gule bremsekaliber! Så er det jo lidt spildt at prøve igen.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.660
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.561
Kig evt forbi min e28
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.660
Har den org RS og Turbo vinge. Ducktail synes jeg passer på alle. 997 og 991 fås også med ducktail. Så den skal også med i samlingen.
En stor RWB vinge bygget på en GT2 vinge er også et stort ønske
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 675
Sammen med Screwdriver og min far er du nok den mest passioneret Porsche man jeg "kender"
Alligevel føler jeg mig lidt splittet når jeg ser din 964.
Ande rumpen hører ikke rigtig til på en 964, det er kun på F modellen synes jeg
Også er det næsten blasfemi at montere el-ruder og højtalere i en org RS
Alligevel kan man ikke andet end at elske den bil. Den må køre helt fantastisk.
Min far ejer i øvrigt en '67 Targa og en '81 SC i samme farve som din virkelig flotte RS
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.660
Men helt færdig bliver den nok aldrig. Altid små ting man kommer på.
Nu er det ducktail der er ved at tage form. Næste gang bliver det nok fuldt bur.
Bagefter turbo, hvem ved
jun 2013
Følger: 8 Følgere: 94 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 346
dec 2008
Følger: 35 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 1.567
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.541
feb 2012
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 333
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4397 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.082
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 180
okt 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Svar: 105
aug 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 168
nov 2007
Følger: 55 Følgere: 57 Biler: 10 Emner: 135 Svar: 971
jul 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 141 Svar: 1.349
dec 2006
Følger: 78 Følgere: 69 Biler: 17 Emner: 61 Svar: 526
okt 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Svar: 12
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 1.080
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 8 Emner: 19 Svar: 106