{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW polo 6n [Tidl. bil] 1998

1.138 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

kasper p
Mand | 34 år | Oprettet: 8. maj 2009


VW polo 6n

Årgang:
1998
Motor:
AEE
1.6 8v
cylindre 4
volume 1597
OHC, tandrem
((1.6 8v))
gear man 5
0-100 12.2 sek
Maks. effekt ved omdr./min.
55 kW
(75 hk)
/5200
top hastighed 172 km/t
den har kørt 333333
Hestekræfter
1.6 8v
HK 75
NM 135
KM/l 14.1 som jeg ikke tror på jeg har kørt up til 18 på L
Fælge
15. sommer følge

og 14 til vinder
Dæk
sta
Undervogn
Længde 372 cm
Bredde 166 cm
Højde 142 cm
Vendedia. 10,1 m
925 kg

ps den har en 3 månder gammle gevind undervoge
Bilstereo
pioneer med en
12 tom bass i en JBL kasse
og JBL for
og beg har jeg ikke i nu men skal har
Styling
ny grill
og
gule lygter
og en
rudespoile
og nu med GTI sæder også xD
Interiør
sta / GTI sæder

el.ruder nej

Ekstra tilbehør
en cocacola bolt og terninger i bakspejlet
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
lidt rust

Volkswagen Polo III var en bilmodel fra Volkswagen, som mellem september 1994 og oktober 2001 som type 6N (fra oktober 1999 6N2) blev bygget i Wolfsburg i Tyskland.

Den fandtes som 3- og som første gang også som 5-dørs med 5-trins manuel eller 4-trins automatisk gearkasse. Modellen havde forhjulstræk og fandtes med benzinmotorer fra 33 kW (45 hk) til 92 kW (125 hk) og dieselmotorer fra 42 kW (57 hk) til 81 kW (110 hk).

I november 1995[3] fulgte sedanversionen Polo Classic, og i marts 1997[3] for første gang en stationcarmodel med den traditionsrige betegnelse Variant. Begge disse modeller var i realiteten omdøbte versioner af SEAT Córdoba.

Samlet blev der mellem 1994 og 2001 solgt 645.000 Poloer af type 6N og 6N2

I midten af 1997 blev modelserien 6N1 teknisk modificeret med både mindre og større ændringer. Den største ændring var det nye elsystem (det gamle elsystem frem til 1997 var hentet fra Golf III, mens det nye svarede til Lupos), såvel som materialerne som dog optisk var identiske. Dog var kombiinstrumentet nydesignet. Forskellen var som følger:

Den gamle version (frem til og med modelåret 1997) havde to store runde målere i midten: Speedometeret til venstre og omdrejningstælleren til højre. Under dem sad en samlet række med kontrollamper, og i siderne sad der to små runde målere: Til venstre kølevæsketemperaturen og til højre brændstofstanden.

Den nye version (fra og med modelåret 1998) havde i midten et firkantet felt med kontrollamper. Derover sidder to små runde målere: Til venstre kølevæsketemperaturen og til højre brændstofstanden. I siderne sad der to store runde målere: Til venstre omdrejningstælleren og til højre speedometeret. Derudover var såvel skiverne som viserne gennembelyste.

Udefra kan den modificerede 6N1 kendes på låsen til bagagerummet. På den oprindelige model var nøglehullet vandret og på den faceliftede model lodret, og desuden havde nøglen til den oprindelige model yderbaneprofil, mens den til den opgraderede model havde inderbaneprofil. Baglygterne på den opdaterede 6N1 var mørkere end på den oprindelige version.

I efteråret 1999 blev modelserien optisk komplet modificeret og teknisk videreudviklet. Betegnelsen var nu 6N2 eller 6N Facelift.

Polo III (6N, 1994-1999)[redigér | redigér wikikode]

Meget kendt[Kilde mangler] er en firefarvet model, Harlekin, som oprindeligt kun var beregnet til reklame som symbol for "byggeklodsprincippet", men som senere også blev bygget som rigtig modelvariant.

Som varebil til Deutsche Post blev Polo 6N bygget uden passagersæde og bagsæde og med 1,9-liters dieselmotoren med 47 kW (64 hk). Denne blev registreret som lastbil (i Tyskland "LKW") for at spare afgift. Modelbetegnelsen var 6NF, som ofte bliver anvendt fejlagtigt om den faceliftede model. Fra ca. 1997 blev 6NF udstyret med en 1,7-liters SDI-motor med 44 kW (60 hk), nogle gange med passagerairbag i stedet for det ekstra fralægningsrum.


Tekniske data[redigér | redigér wikikode]

Benzinmotorer[redigér | redigér wikikode]


1,0

1,05

1,3

1,4

1,6

1,6 GTI

1,8


Byggeår
9/1997–9/1999 9/1994–7/1996 9/1994–7/1995 8/1995–9/1999 5/1996–9/1999 11/1995–9/1997 9/1994–7/1995 8/1995–9/1999 11/1995–9/1999 3/1998–9/1999 1/1997–9/1999

Motordata


Motorkendebogstaver
ALL, ALD AEV ADX ANX AEX, AKV, APQ AFH 1F AEA AEE AFT AJV ADD, ADZ

Motortype
R4-benzinmotor

Antal ventiler pr. cylinder
2 4 2 4 2

Ventilstyring
OHC, tandrem DOHC, tandrem OHC, tandrem DOHC, tandrem OHC, tandrem

Fødesystem
Multipoint Monopoint Multipoint Monopoint Multipoint Monopoint

Trykladning


Køling
Vandkøling

Boring × slaglængde
67,1 × 70,6 mm 75,0 × 59,0 mm 76,5 × 70,6 mm 76,5 × 75,6 mm 81,0 × 77,4 mm 76,5 × 86,9 mm 81,0 × 77,4 mm 76,5 × 86,9 mm 81,0 × 86,4 mm

Slagvolume
999 cm³ 1043 cm³ 1296 cm³ 1390 cm³ 1595 cm³ 1598 cm³ 1595 cm³ 1598 cm³ 1781 cm³

Kompressionsforhold
10,5:1 10,0:1 10,2:1 10,5:1 9,0:1 10,0:1 9,8:1 10,5:1 10,6:1 10,0:1

Maks. effekt ved omdr./min.
37 kW
(50 hk)
/5000 33 kW
(45 hk)
/5200 40 kW
(55 hk)
/5200 40 kW
(55 hk)
/4700 44 kW
(60 hk)
/4700 74 kW
(100 hk)
/6000 55 kW
(75 hk)
/5500 55 kW
(75 hk)
/5200 55 kW
(75 hk)
/4800 74 kW
(100 hk)
/5800 88 kW
(120 hk)
/6200 66 kW
(90 hk)
/5500

Maks. drejningsmoment ved omdr./min.
86 Nm
/3000-3600 76 Nm
/2800 100 Nm
/2800-3400 116 Nm
/3000 116 Nm
/2800-3200 128 Nm
/4400 125 Nm
/2800 128 Nm
/2800-3400 135 Nm
/2800-3600 140 Nm
/3500 148 Nm
/3400 145 Nm
/2700-2900

Kraftoverførsel


Drivende hjul
Forhjul

Gearkasse (standardudstyr)
5-trins manuel

Gearkasse (ekstraudstyr)
– 4-trins automatisk
[B1 1] – 4-trins automatisk
[B1 1] 4-trins automatisk – 4-trins automatisk

Præstationer (hatchback)[B1 2]


Topfart
151 km/t 145 km/t 156 km/t 156 km/t
(150 km/t) 160 km/t
(155 km/t) 188 km/t – 172 km/t 172 km/t
(167 km/t) – 200 km/t —

Acceleration 0-100 km/t
18,5 sek. 21,4 sek. 16,3 sek. 16,4 sek.
(18,7 sek.) 14,9 sek.
(17,0 sek.) 10,5 sek. – 12,5 sek.
[B1 3] 12,2 sek.
(14,5 sek.) – 10,0 sek. –

Brændstofforbrug pr. 100 km ved blandet kørsel
5,9 liter
Blyfri 95 7,0 liter
Blyfri 95 6,5 liter
Blyfri 95 6,3 liter
(7,8 liter)
Blyfri 95 6,9 liter
Blyfri 98 – 7,0 liter
Blyfri 95 6,9 liter
(8,6 liter)
Blyfri 95 – 7,1 liter
Blyfri 98 –

CO2-udslip ved blandet kørsel
142 g/km 172 g/km 151 g/km
(187 g/km) 166 g/km – 166 g/km
(206 g/km) – 170 g/km –

Præstationer (Classic)[B1 2]


Topfart
– 155 km/t – 170 km/t – 170 km/t 188 km/t
(185 km/t) – 180 km/t
(173 km/t)

Acceleration 0-100 km/t
– 16,0 sek. – 13,5 sek. – 13,3 sek. 10,9 sek.
(13,0 sek.) – 11,9 sek.
(14,2 sek.)

Brændstofforbrug pr. 100 km ved blandet kørsel
– 6,7 liter
Blyfri 95 – 7,6 liter
Blyfri 91 – 7,2 liter
Blyfri 95 7,8 liter
(9,0 liter)
Blyfri 95 – 7,9 liter
(9,2 liter)
Blyfri 95

CO2-udslip ved blandet kørsel
– 163 g/km – 182 g/km – 173 g/km 187 g/km
(218 g/km) – 190 g/km
(221 g/km)

Præstationer (Variant)[B1 2]


Topfart
– 155 km/t – 167 km/t 186 km/t
(183 km/t) –

Acceleration 0-100 km/t
– 16,0 sek. – 13,3 sek. 10,9 sek.
(13,0 sek.) –

Brændstofforbrug pr. 100 km ved blandet kørsel
– 6,8 liter
Blyfri 95 – 7,2 liter
Blyfri 95 7,9 liter
(9,1 liter)
Blyfri 95 –

CO2-udslip ved blandet kørsel
– 163 g/km – 175 g/km 192 g/km
(221 g/km) –

Bemærkninger


Kun for Østrig Kan med nedsat effekt også køre på blyfri 95 Kun for Mexico

1.? Hoppe op til: 1,0 1,1 Kun for hatchback
2.? Hoppe op til: 2,0 2,1 2,2 Værdier i parentes ( ) gælder for versioner med automatgear.
3.Hoppe op ? Med 4+E gearkasse: 12,8 sek.

Dieselmotorer[redigér | redigér wikikode]


1,7 SDI

1,9 D

1,9 SDI

1,9 TDI

1,9 TDI


Byggeår
4/1997–10/1997 8/1997–9/1999 11/1995–9/1999 1/1997–9/1999 6/1998–9/1999

Motordata


Motorkendebogstaver
AHG AKU AEF AGD, AEY ALE, AHU AFN

Motortype
R4-dieselmotor

Antal ventiler pr. cylinder
2

Ventilstyring
OHC, tandrem

Fødesystem
Direkte Hvirvelkammer Direkte

Trykladning
– Turbolader, ladeluftkøler

Køling
Vandkøling

Boring × slaglængde
79,5 × 86,4 mm 79,5 × 95,5 mm

Slagvolume
1716 cm³ 1896 cm³

Kompressionsforhold
19,5:1 22,5:1 19,5:1

Maks. effekt ved omdr./min.
42 kW
(57 hk)
/4200 44 kW
(60 hk)
/4200 47 kW
(64 hk)
/4200 66 kW
(90 hk)
/4000 81 kW
(110 hk)
/4150

Maks. drejningsmoment ved omdr./min.
112 Nm
/2200-2600 115 Nm
/2200-3000 125 Nm
/2000-3000 124 Nm
/2200-2800 202 Nm
/1900 235 Nm
/1900

Kraftoverførsel


Drivende hjul
Forhjul

Gearkasse
5-trins manuel

Præstationer (hatchback)


Topfart
155 km/t 157 km/t 160 km/t –

Acceleration 0-100 km/t
17,7 sek. 17,4 sek. 15,8 sek. –

Brændstofforbrug pr. 100 km ved blandet kørsel
5,9 liter
Diesel 5,6 liter
Diesel 4,7 liter
Diesel –

CO2-udslip ved blandet kørsel
151 g/km 127 g/km –

Præstationer (Classic)


Topfart
– 155 km/t – 158 km/t 176 km/t 193 km/t

Acceleration 0-100 km/t
– 18,1 sek. – 16,9 sek. 12,5 sek. 10,6 sek.

Brændstofforbrug pr. 100 km ved blandet kørsel
– – 5,0 liter
Diesel 4,9 liter
Diesel

CO2-udslip ved blandet kørsel
– – 135 g/km 132 g/km

Præstationer (Variant)


Topfart
– 152 km/t – 155 km/t 176 km/t 190 km/t

Acceleration 0-100 km/t
– 18,1 sek. – 16,9 sek. 12,5 sek. 10,6 sek.

Brændstofforbrug pr. 100 km ved blandet kørsel
– 5,0 liter
Diesel – 5,1 liter
Diesel 5,0 liter
Diesel

CO2-udslip ved blandet kørsel
– – 138 g/km 132 g/km




Modellen fandtes også som 4-dørs sedan under navnet Polo Classic (type 6KV), som var identisk med SEAT Córdoba. Det var sedanversionen af SEAT Ibiza, men i modsætning til denne fandtes Polo Classic kun som 4- og ikke 2-dørs.
Polo Classic og Variant delte platform med anden generation af SEAT Ibiza.
Anden generation af SEAT Ibiza blev i Sydafrika solgt som Volkswagen Polo Playa.
Fandtes også som kassevogn, Caddy, identisk med SEAT Inca.
Med tredje generation fandtes Polo for første gang som 5-dørs og stationcar (Polo Variant type 6KV5, identisk med SEAT Córdoba Vario).
Siden tredje generation af Polo er det ikke kun Golf som findes som GTI, Polo blev også bygget som GTI i begrænset oplag. Denne version var den den gang til dato stærkeste Polo-model. Modellen blev bygget i 3.000 eksemplarer og var udstyret med en 1,6-liters 16V-benzinmotor med 88 kW (120 hk). Derudover havde den 15" alufælge i BBS-RS2-design og accelererede fra 0 til 100 km/t på 9,1 sekunder.
Platformen til SEAT Arosa (type 6H) og Volkswagen Lupo (type 6X) er en forkortet version af platformen til Polo III, og deler mange komponenter.
Polo Open Air var udstyret med et elektrisk betjent soltag.
Polo 6N Colour Concept (fandtes i farverne Jazzblå, Flashrød, gul, Salsagrøn og Black magic) var en udstyrsversion mod merpris, som fandtes med benzinmotorerne med 44 kW (60 hk), 55 kW (75 hk) og 74 kW (100 hk). Denne model havde blandt andet Recaro-lædersæder og læderkabine i sort eller bilfarven. Colour Concept fandtes også som Open Air.

Polo III Facelift (6N2, 1999-2001)[redigér | redigér wikikode]

Fra oktober 1999 til oktober 2001:
Mere udpræget kølergrill og forlygter i klart glas ligesom på Bora
Nydesignede baglygter
Nyere, mere moderne instrumentbræt hentet fra Lupo
ESP nu tilgængeligt som ekstraudstyr
Forstærket karrosseri
Bageste nummerplade nedsænket i kofanger
Fuldt forzinket karrosseri med 12 års garanti mod gennemtæring
Nyt Polo-skrifttræk (ligesom på Polo IV)
1,6-liters benzinmotor med 55 kW (75 hk) fra Golf III afløst af 1,4-liters 16V-benzinmotor med samme effekt fra Golf IV og Lupo (i Classic og Variant først fra modelår 2001)
Dieselmotorprogrammet suppleret med 1,4-liters trecylindret TDI-motor med pumpe/dyse-system og 55 kW (75 hk) fra Lupo
Den faceliftede model fandtes også i en GTI-version, denne gang med en motorydelse på 92 kW (125 hk). Denne version blev ikke produceret i begrænset oplag. Specielle kendetegn ved den faceliftede GTI-version var xenonforlygterne med automatisk lyslængderegulering og forlygtevaskere, som kun fandtes til GTI-versionen.





1,0

1,4

1,6

1,6 GTI


Byggeår
10/1999–10/2001 10/1999–10/2000 10/1999–10/2001

Motordata


Motorkendebogstaver
ALD, ANV, AUC AKP[B2 1] AKK, ANW, AUD AHW, APE, AUA AFK, AUB ALM AEH, AKL, APF, AUR ARC, AVY

Motortype
R4-benzinmotor

Antal ventiler pr. cylinder
2 4 2 4

Ventilstyring
OHC, tandrem DOHC, tandrem OHC, tandrem DOHC, tandrem

Fødesystem
Multipoint

Trykladning


Køling
Vandkøling

Boring × slaglængde
67,1 × 70,6 mm 76,5 × 75,6 mm 76,5 × 86,9 mm 81,0 × 77,4 mm 76,5 × 86,9 mm

Slagvolume
999 cm³ 1390 cm³ 1598 cm³ 1595 cm³ 1598 cm³

Kompressionsforhold
10,5:1 10,4:1 10,5:1 9,8:1 10,3:1 11,5:1

Maks. effekt ved omdr./min.
37 kW
(50 hk)
/5000 40 kW
(55 hk)
/4700 44 kW
(60 hk)
/4700 55 kW
(75 hk)
/5000 74 kW
(100 hk)
/6000 55 kW
(75 hk)
/4800 74 kW
(100 hk)
/5600 92 kW
(125 hk)
/6500

Maks. drejningsmoment ved omdr./min.
86 Nm
/3000-3600 116 Nm
/3000 126 Nm
/3800 126 Nm
/4400 135 Nm
/2800-3600 145 Nm
/3800 152 Nm
/3000

Kraftoverførsel


Drivende hjul
Forhjul

Gearkasse, standardudstyr
5-trins manuel

Gearkasse, ekstraudstyr
– 4-trins automatisk
[B2 2] – 4-trins automatisk –

Præstationer (hatchback)[B2 3]


Topfart
151 km/t 160 km/t
(156 km/t) 172 km/t
(168 km/t) 188 km/t – 205 km/t

Acceleration 0-100 km/t
17,7 sek. 14,5 sek.
(16,8 sek.) 12,3 sek.
(14,5 sek.) 10,4 sek. – 8,7 sek.

Brændstofforbrug pr. 100 km ved blandet kørsel
5,7 liter
Blyfri 95 6,1 liter
(7,5 liter)
Blyfri 95 6,2 liter
(7,5 liter)
Blyfri 95 6,7 liter
Blyfri 98 – 7,1 liter
Blyfri 98

CO2-udslip ved blandet kørsel
137 g/km 146 g/km
(180 g/km) 149 g/km
(180 g/km) 161 g/km – 170 g/km

Præstationer (Classic)[B2 3]


Topfart
– 157 km/t 170 km/t – 170 km/t 188 km/t
(184 km/t) –

Acceleration 0-100 km/t
– 16,0 sek. 12,9 sek. – 13,3 sek. 10,9 sek.
(13,1 sek.) –

Brændstofforbrug pr. 100 km ved blandet kørsel
– 6,7 liter
Blyfri 95 6,4 liter
Blyfri 95 – 7,2 liter
Blyfri 95 7,9 liter
(8,5 liter)
Blyfri 95 –

CO2-udslip ved blandet kørsel
– 161 g/km 154 g/km – 173 g/km 190 g/km
(204 g/km) –

Præstationer (Variant)[B2 3]


Topfart
– 155 km/t 167 km/t – 167 km/t 186 km/t
(183 km/t) –

Acceleration 0-100 km/t
– 16,3 sek. 13,4 sek. – 13,6 sek. 11,1 sek.
(13,3 sek.) –

Brændstofforbrug pr. 100 km ved blandet kørsel
– 6,8 liter
Blyfri 95 6,5 liter
Blyfri 95 – 7,3 liter
Blyfri 95 8,0 liter
(8,6 liter)
Blyfri 95 –

CO2-udslip ved blandet kørsel
– 163 g/km 156 g/km – 175 g/km 192 g/km
(206 g/km) –

1.Hoppe op ? Kun for Østrig
2.Hoppe op ? Kun for hatchback
3.? Hoppe op til: 3,0 3,1 3,2 Værdier i parentes ( ) gælder for versioner med automatgear.

Dieselmotorer[redigér | redigér wikikode]


1,4 TDI

1,7 SDI

1,9 D

1,9 SDI

1,9 TDI

1,9 TDI


Byggeår
10/1999–10/2001 1/2000–10/2000 10/1999–10/2001

Motordata


Motorkendebogstaver
AMF ATL AKU AEF AGD, ASX AGP, AQM AGR, ALH ASK, ASV

Motortype
R3-dieselmotor R4-dieselmotor

Antal ventiler pr. cylinder
2

Ventilstyring
OHC, tandrem

Fødesystem
Pumpe/dyse Direkte Hvirvelkammer Direkte

Trykladning
Turbolader, ladeluftkøler – Turbolader, ladeluftkøler

Køling
Vandkøling

Boring × slaglængde
79,5 × 95,5 mm 79,5 × 86,4 mm 79,5 × 95,5 mm

Slagvolume
1422 cm³ 1716 cm³ 1896 cm³

Kompressionsforhold
19,5:1 18,5:1 19,5:1 22,5:1 19,5:1

Maks. effekt ved omdr./min.
55 kW
(75 hk)
/4000 66 kW
(90 hk)
/4000 44 kW
(60 hk)
/4200 47 kW
(64 hk)
/4400 47 kW
(64 hk)
/4200 50 kW
(68 hk)
/4200 66 kW
(90 hk)
/3750 81 kW
(110 hk)
/4150

Maks. drejningsmoment ved omdr./min.
195 Nm
/2200 230 Nm
/1900-2200 115 Nm
/2200-3000 125 Nm
/2000-3000 124 Nm
/2200-2800
[D2 1] 133 Nm
/2200-2600 210 Nm
/1900 235 Nm
/1900

Kraftoverførsel


Drivende hjul
Forhjul

Gearkasse
5-trins manuel

Præstationer (hatchback)


Topfart
170 km/t 157 km/t 160 km/t –

Acceleration 0-100 km/t
12,9 sek. 17,3 sek. 15,6 sek. 15,8 sek. –

Brændstofforbrug pr. 100 km ved blandet kørsel
4,4 liter
Diesel 4,4 liter
Diesel 5,7 liter
Diesel 4,7 liter
Diesel –

CO2-udslip ved blandet kørsel
119 g/km 119 g/km 154 g/km 127 g/km –

Præstationer (Classic)


Topfart
– 161 km/t 180 km/t 193 km/t

Acceleration 0-100 km/t
– 16,9 sek. 12,6 sek. 10,7 sek.

Brændstofforbrug pr. 100 km ved blandet kørsel
– 5,1 liter
Diesel 4,9 liter
Diesel

CO2-udslip ved blandet kørsel
– 138 g/km 132 g/km

Præstationer (Variant)


Topfart
– 158 km/t 176 km/t 190 km/t

Acceleration 0-100 km/t
– 17,3 sek. 12,8 sek. 10,9 sek.

Brændstofforbrug pr. 100 km ved blandet kørsel
– 5,2 liter
Diesel 5,0 liter
Diesel

CO2-udslip ved blandet kørsel
– 140 g/km 135 g/km

1.Hoppe op ? Motortype ASX fra 5/2000 (modelår 2001): 124 Nm ved 2000 omdr./min.

jeg har hørt at en lille bil er god og sjov nu har jeg køret i en og nej det er det ikke jeg vil har min gammel bil igen den her er ikke sjov -.-

Vil du se flere VW polo 6n til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW polo 6n
Annonce