{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Porsche Boxster S 2000

4.830 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Henning L
Mand | 55 år | Oprettet: 10. apr 2008


Porsche Boxster S

Årgang:
2000
Motor:
6 cylinderet bokser motor, på 3179 ccm
4 ventiler pr cylinder
2 kanster pr cylinder række

Det her er "S" modellen, den findes også som 2.5 og 2.7 men de mangler "S"et

Motoren er jo en ret stor komponent, denne motor er FLAD og meget kompakt. Men det giver et ekstrem, lav placering af vægten. Hvilket i den grad bidrager, til bilens køre egenskaber.
Hestekræfter
250 Hk, om det er nok i en sportsvogn, kan jo altid diskuteres. For den taber i rå acceleration, til andre biler i samme klasse.

Vores lokal bilklub, har en del biler, i samme klasse. Selvfølgelig tæller manden bag rettet, men de par ferrari der er (360, 308 og testarossa) bliver sku sat af på bjergvejende.
De biler der skaber flest problemer er Lotus elise. Men de bekræfter, kun effekt, er ikke alt afgørende.

Den har ikke en overdreven effekt, men den passer fornuftig til bilen. Man skal bare vælge, hvor man sparket til den !!!
Fælge
18" Porsche "Turbo look", de trænger til en gang maling. Tror de skal males sorte, men en lys eller poleret fælgkant.
Dæk
For: Pirelli 225-40-18
Bag Pirelli 265-35-18
Undervogn
"Kun" originale dele, har bestilt et par tårnstiver til den. Jeg er ikke overbevist, om der skal mere til. Hvis den også skal kunne, bruges på længere ture.
Bilstereo
Original Porsche, dog den store lydpakke med Bose højtaler mm
Endelig lidt spild, når der er en fantastisk motorlyd.
Styling
intet ud over de originale ekstra dele. Har endelig heller ikke, de store planer om at lave noget ved den. Regner med at skifte hækspoileren, med en lidt mere sportpræget i Carbon.
Interiør
Lys læder
Ekstra tilbehør
Der er en eller anden, der har haft travlt. da billen skulle købes fra ny følgende er ekstra udstyr:

09991 manufacture from the exclusive-programme
139 Seat Heating - Left
197 Higher amperage battery
224 Active Brake Differential
249 Automatic transmission
288 Headlight washer
288 996: Light washers
340 Seat heating - Right
413 18" Turbo look wheels
432 Sports steering wheel, leather 363mm (4 spokes)
432 Lateral stripes, Martini [1978-1982]
441 Fader, antenna booster, 4 speakers
441 Radio speakers and antenna amplifier
490 Hi-Fi sound system
551 Air Deflector (Cabriolet)
567 Windshield green graduated tint
571 Fog tail lamp
573 Air conditioner
601 Litronic Headlights
659 Onboard computer
981 All leather lining
982 Supple Leather Seats/Trim
X46 Aluminum Tiptronic Shifter
X98 Aluminium/leather parking break handle
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Det her er min første Porsche, og NEJ jeg vil ikke heller have en 911 model. Jeg har kørt 911 Cabrio og finder den bestemt ikke, lige så afbalanceret. Vægtfordelingen er så meget bedre, når bagsædet er erstattet af en motor. Man føler virklig vægt fordelinger, er placeret rigtig. Nemlig midt i og lav.... Der er LANGT ud til skidgrænsen på den og skulle også være temlig svært at rede. Jeg indrømmer gerne, jeg ikke har den store trang. Til at udforske skidgrænsen, der er langt der ud, men skrider den. Så er det for sent, for de fleste.

Lige fra starten var jeg 100%, overbevist om det skulle, være en centermotorbil. Og det er det jeg har fået og elsker den !!

Ud over det er en sports vogn, så er den overraskende behaglig at køre i. Dog er der mere vindstøj, end kones lille 206cc, når man køre "topløs"

Min længste tur er godt 700 Km i et hug, og det var bestem ikke et problem. Den har et ganske fornuftig sæde setup og forholdsvis god ben plads.

Men for satan et stykke legetøj, hvis den først kommer, ind på en snoet vej. Hvor man skal bremse og gasse konstant. PT har jeg ikke haft bedre legetøj, siden jeg stoppe med, at køre SuperBike race.

------------------------------------------------------------------------------------

D18-8-2015

Så blev jeg ENDELIG færdig, med det helt store eftersyn på Porschen.
- Luftfilter
- Luftmasse måler renset
- Lyddæmpning i indsugning fjernet
- Kølevæske
- Motore olie og filter
- Gearkassen olie og filter
- Torque converter olie skift
- IMS leje
- Smøring af IMS vis oliepumpen
- Vandpumpe
- Bælte til vandpumpe / generator / AC
- Rengøring at spjældhus / grundjustering
For jer der ikke kender noget til Porsche, så er IMS lejet den største sønder til aflive M96 motoren. Lejer sidder i den aksel, der trækker knasterne.Så det svare lidt til at, skifte tandrem i en normal motor. Mange vælger at ignorere IMS problemet, sikkert også derfor ca 25% af alle, Boxstere / 996 / Cayman. Har fået et motorskift, pga et defekt IMS leje... Prøv at Google "porsche ims failure", det får normal motoren, til at ligene en mindre krigs-zone.
Jeg har så valgt at give 800 Euro for et forstærket IMS lejer med olie smøring. Som skulle kunne holde, restens af bilens levetid. Selvfølgelig har Porsche valgt at placere, IMS og Oliepumpe i hver sin ende af motoren. For at lave denne reparation, så skal gearkassen ud og motoren vippes ned.. HIP HIP HURRA for center motore biler !!!
Porsche mente de ville have, et sted mellem 4-6000 Euro for denne omgang. Jeg har købt dele for ca 1200 Euro og brugt omkring 14 dage på hele projektet. Det har være et ret fedt projekt, men for pokker jeg er glad for det er overstået.
Næste projekt bliver at komme på rullefelt og se om vi kan finde noget i ECU'en software... Heldigvis har jeg et til min rådighed.

Vil du se flere Porsche Boxster S til salg? Andre Porsche eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Porsche Boxster S
Annonce