Saab 900 S 2,0 16V Turbo 1996
1.187 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Kommentarer
Saab 900 S 2,0 16V Turbo
Årgang:
1996
Motor:
2,0 16V Turbo
Motorkode: B204L
Cylindre: 4 på række
Volumen: 1984ccm (2,0L)
Indsprøjtning: Standard dyser
Trykladning: Standard Garrett T25 turbo(Forge actuator og Viggen intercooler)
Transmission: 5 trins manuel gearkasse fra en 9-3(FM55 505)
Kobling: Viggen kobling med trykplade, bygget om til hydraulisk kobling fra 9-3.
Udstødning: 3" Forrør med racerkat. JT 3" mellempotte og bagpotte
Motorkode: B204L
Cylindre: 4 på række
Volumen: 1984ccm (2,0L)
Indsprøjtning: Standard dyser
Trykladning: Standard Garrett T25 turbo(Forge actuator og Viggen intercooler)
Transmission: 5 trins manuel gearkasse fra en 9-3(FM55 505)
Kobling: Viggen kobling med trykplade, bygget om til hydraulisk kobling fra 9-3.
Udstødning: 3" Forrør med racerkat. JT 3" mellempotte og bagpotte
Hestekræfter
Standard: 185HK og 263NM
Nu: 267HK og 382Nm ;)
Præstationer:
Standard: 0 - 100km/t på 8,5 sek og en topfart på 230km/t
Nu: 0 - 100km/t på ??? sek og en topfart på 250km/t
Bilen vejer fra fabrikken 1.275 kg
Nu: 267HK og 382Nm ;)
Præstationer:
Standard: 0 - 100km/t på 8,5 sek og en topfart på 230km/t
Nu: 0 - 100km/t på ??? sek og en topfart på 250km/t
Bilen vejer fra fabrikken 1.275 kg
Fælge
Sommer:
17" Originale Saab alufælge
17" Originale Saab alufælge
Vinter:
15" Stålfælge
17" Originale Saab alufælge
17" Originale Saab alufælge
Vinter:
15" Stålfælge
Dæk
Sommer:
225/45 17" Toyo Proxxes R888 (Semi slicks)
225/45 17" Yokohama Advan Neova AD08R
Vinter:
196/65 15" Barum Polaris 3
225/45 17" Toyo Proxxes R888 (Semi slicks)
225/45 17" Yokohama Advan Neova AD08R
Vinter:
196/65 15" Barum Polaris 3
Undervogn
Koni støddæmpere, justerbare i hårdhed
H&R fjedre som sænker bilen 40/40mm
ALLE bøsninger der kan skiftes til Powerflex er blevet skiftet til de lilla Powerflex bøsninger, for, bag og på tandstang.
Hjemmelavet afstivning af motorbroen.
Hjemmelavet afstivning af C-stolper og bund.
Forstærkning af tandstang, (Steering Rack Clamp)
Krængningsstabilisator foran skiftet til 24mm.
Krængningsstabilisator bag skiftet til 22mm.
H&R fjedre som sænker bilen 40/40mm
ALLE bøsninger der kan skiftes til Powerflex er blevet skiftet til de lilla Powerflex bøsninger, for, bag og på tandstang.
Hjemmelavet afstivning af motorbroen.
Hjemmelavet afstivning af C-stolper og bund.
Forstærkning af tandstang, (Steering Rack Clamp)
Krængningsstabilisator foran skiftet til 24mm.
Krængningsstabilisator bag skiftet til 22mm.
Bilstereo
Headunit:
ALPINE CDE-178BT (Med håndfri mobil)
Højtalere:
2 stk 3,5" JBL GTO ved forruden
2 stk 6,5" JBL GTO i fordørene
2 stk 6x9" JBL GTO i hattehylden
1stk 12" Alpine Subwoofer
Forstærkere:
1 stk Alpine monoblock forstærker
1 stk Alpine 4 kannals forstærker
Det vejer desværre, men lyder lækkert.
ALPINE CDE-178BT (Med håndfri mobil)
Højtalere:
2 stk 3,5" JBL GTO ved forruden
2 stk 6,5" JBL GTO i fordørene
2 stk 6x9" JBL GTO i hattehylden
1stk 12" Alpine Subwoofer
Forstærkere:
1 stk Alpine monoblock forstærker
1 stk Alpine 4 kannals forstærker
Det vejer desværre, men lyder lækkert.
Styling
Tja :)
Interiør
Isotta Tijuana Sportssæder (mont. på de originale Saab beslag)
Kedelig grå stof bagsæde.
Ekstra tilbehør
Ekstra ladetryksur.
Jydekrog ;)
Jydekrog ;)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Ulv i fåreklæder :)
Bilen blev købt for ca. to år siden til ingen penge, til dele, da tidligere ejer ikke mente det kunne svare sig at syne den og jeg havde den grønne Saab 900NG (uden turbo).
Det viste sig dog, efter en grundig gennemgang af bilen på en lift, så virkede det umiddelbart ikke som om den var så svær/dyr at syne.
Den fik så lov at stå vinteren over, uden plader på imens jeg forelskede mig i den.
Så det endte jo med at jeg ville beholde den også kunne kæresten få den grønne 900NG. Men det blev pludselig et mere omfattende projekt når jeg nu selv skulle køre i den. Rust, undervogn, bøsninger, lejer, bremser, skiver, bremserør osv...
Det tog ca 3-4 måneder i fritiden af gøre den klar til syn og den har været på plader i et lille år nu.
Og det er bare en dejlig bil nu. Komforten er stadig ok, men det er helt klart køreegenskaber der er lagt vægt på :) :) ;)
Bilen blev købt for ca. to år siden til ingen penge, til dele, da tidligere ejer ikke mente det kunne svare sig at syne den og jeg havde den grønne Saab 900NG (uden turbo).
Det viste sig dog, efter en grundig gennemgang af bilen på en lift, så virkede det umiddelbart ikke som om den var så svær/dyr at syne.
Den fik så lov at stå vinteren over, uden plader på imens jeg forelskede mig i den.
Så det endte jo med at jeg ville beholde den også kunne kæresten få den grønne 900NG. Men det blev pludselig et mere omfattende projekt når jeg nu selv skulle køre i den. Rust, undervogn, bøsninger, lejer, bremser, skiver, bremserør osv...
Det tog ca 3-4 måneder i fritiden af gøre den klar til syn og den har været på plader i et lille år nu.
Og det er bare en dejlig bil nu. Komforten er stadig ok, men det er helt klart køreegenskaber der er lagt vægt på :) :) ;)
Saab 900 S 2,0 16V Turbo
maj 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 79
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 88
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 701
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.158
maj 2004
Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 111 Svar: 1.328
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Biler: 1 Svar: 1
mar 2011
Følger: 13 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 140
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 7
mar 2009
Følger: 22 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 30
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.673
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 32 Biler: 34 Emner: 18 Svar: 113
aug 2003
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 72
okt 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 21 Emner: 4 Svar: 6
Men hva sker der lige for at der er næsten ligeså mange der afviser??? Og endda uden nogen begrundelse!!!
nov 2012
Følger: 243 Følgere: 135 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 15
mar 2008
Følger: 105 Følgere: 97 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 396
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 3.270