Saab 900 S 2,0 16V Turbo 1996

1.187 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
Slå lyden til
00:00
/
00:15
LIVE

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

Saab 900 S 2,0 16V Turbo

Årgang:
1996
Motor:
2,0 16V Turbo
Motorkode: B204L
Cylindre: 4 på række
Volumen: 1984ccm (2,0L)
Indsprøjtning: Standard dyser
Trykladning: Standard Garrett T25 turbo(Forge actuator og Viggen intercooler)
Transmission: 5 trins manuel gearkasse fra en 9-3(FM55 505)
Kobling: Viggen kobling med trykplade, bygget om til hydraulisk kobling fra 9-3.
Udstødning: 3" Forrør med racerkat. JT 3" mellempotte og bagpotte
Hestekræfter
Standard: 185HK og 263NM
Nu: 267HK og 382Nm ;)

Præstationer:
Standard: 0 - 100km/t på 8,5 sek og en topfart på 230km/t
Nu: 0 - 100km/t på ??? sek og en topfart på 250km/t

Bilen vejer fra fabrikken 1.275 kg
Fælge
Sommer:
17" Originale Saab alufælge
17" Originale Saab alufælge

Vinter:
15" Stålfælge
Dæk
Sommer:
225/45 17" Toyo Proxxes R888 (Semi slicks)
225/45 17" Yokohama Advan Neova AD08R

Vinter:
196/65 15" Barum Polaris 3
Undervogn
Koni støddæmpere, justerbare i hårdhed
H&R fjedre som sænker bilen 40/40mm
ALLE bøsninger der kan skiftes til Powerflex er blevet skiftet til de lilla Powerflex bøsninger, for, bag og på tandstang.
Hjemmelavet afstivning af motorbroen.
Hjemmelavet afstivning af C-stolper og bund.
Forstærkning af tandstang, (Steering Rack Clamp)
Krængningsstabilisator foran skiftet til 24mm.
Krængningsstabilisator bag skiftet til 22mm.
Bilstereo
Headunit:
ALPINE CDE-178BT (Med håndfri mobil)

Højtalere:
2 stk 3,5" JBL GTO ved forruden
2 stk 6,5" JBL GTO i fordørene
2 stk 6x9" JBL GTO i hattehylden
1stk 12" Alpine Subwoofer

Forstærkere:
1 stk Alpine monoblock forstærker
1 stk Alpine 4 kannals forstærker

Det vejer desværre, men lyder lækkert.
Styling
Tja :)
Interiør

Isotta Tijuana Sportssæder (mont. på de originale Saab beslag)
Kedelig grå stof bagsæde.
Ekstra tilbehør
Ekstra ladetryksur.
Jydekrog ;)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Ulv i fåreklæder :)

Bilen blev købt for ca. to år siden til ingen penge, til dele, da tidligere ejer ikke mente det kunne svare sig at syne den og jeg havde den grønne Saab 900NG (uden turbo).
Det viste sig dog, efter en grundig gennemgang af bilen på en lift, så virkede det umiddelbart ikke som om den var så svær/dyr at syne.
Den fik så lov at stå vinteren over, uden plader på imens jeg forelskede mig i den.
Så det endte jo med at jeg ville beholde den også kunne kæresten få den grønne 900NG. Men det blev pludselig et mere omfattende projekt når jeg nu selv skulle køre i den. Rust, undervogn, bøsninger, lejer, bremser, skiver, bremserør osv...
Det tog ca 3-4 måneder i fritiden af gøre den klar til syn og den har været på plader i et lille år nu.

Og det er bare en dejlig bil nu. Komforten er stadig ok, men det er helt klart køreegenskaber der er lagt vægt på :) :) ;)

Vil du se flere Saab 900 S 2,0 16V Turbo til salg? Andre Saab eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Saab 900 S 2,0 16V Turbo
Annonce