{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota Celica ST T20 [Tidl. bil] 1996

2.263 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Frederik S
Mand | 27 år | Oprettet: 20. apr 2012


Toyota Celica ST T20

Årgang:
1996
Motor:
// 4-cylindret 1.8-liters (1762 cc) "7AFE" 16V
// placeret i front
// 308.000 kilometer
// manuel gearkasse
// opgivet til 12,7 km/l
Hestekræfter
// 116 hestekræfter ved 5.800 o/min.
// maksimalt drejningsmoment på 154 Nm ved 4.400 o/min.

// tophastighed opgivet til 200 km/t
// 0-100 km/t klaret på lige under 10 sekunder
Fælge
// HRS Street alufælge 6,5x15" (vinter)

// OZ Superturismo GT 7x17" (sommer)
Dæk
// Gislaved Eurofrost 5 (vinterdæk) 195/65 R 15

// Continental SportContact 5 (sommerdæk) 205/40 R 17
Undervogn
STANDARD - ej fabrikssænket

Bilens mål er som følger:
Længde // 4425 mm
Bredde // 1750 mm
Højde // 1305 mm
Akselafstand // 2450 mm
Bilstereo
Højttalere foran er Scan-Speaks "Discovery"-serie.

// 22W/4534G00
- 8", 4 ohm
- Fs(Hz): 30
- Følsomhed (dB): 92.4
- Qt: 0.34
- VAS (ltr.): 95.0
- Xmax ± (mm): 5.7

// JBL GTO19T 3/4" diskantsæt
- Størrelse: 19mm
- Setup: 1-vejs
- Belastning RMS: 45W
- Belastning PEAK: 135W
- Nominel Impedans: 3 Ohm
- Følsomhed: 93 dB
- Frequensområde: 2,5kHz-21kHz
- Indbygningsdybde: 18mm
- Delefilter type: intern
- Tweeter-beskyttelse: JA
- Edge-DrivenTweeter: JA

// Alpine UTE-72BT autoradio
- Bluetooth Plus teknologi
- håndfri
- iPod, iPhone etc. kan også connectes som direkte styring
- AUX-indgang

Lydkvaliteten er stærkt forbedret af Alpines unikke MediaXpander teknologi, især til komprimerede medier som fx. MP3. Det spiller kanon godt og klart, og det er ikke til at høre forvrængning overhovedet. Dette på trods af de forbedrede JBL-diskanter og i særdeleshed også de to 8" Scan-Speak højttalere.
Styling
// komplet original kabine
// ny, større rørhale
// alufælge
// original hækspoiler

Interiør
// komplet original stofkabine, som står enormt flot
Ekstra tilbehør
// centrallås (forventes snarrest opgraderet til fjernbetjent centrallås)
Styrker ved bilen
Den kører overraskende langt på literen på længere ture. Dog bliver den primært brugt i byen, hvor brændstofforbruget er knapt så godt.

Den ligger super godt på vejen på sommerdækkene, Continental SportContact 5. Præcis styring og man kan mærke, at bilen rykker sig tilpas meget. En sænkning vil være på sin plads, og så ligger den garanteret endnu bedre på vejen.

Letkørt og egner sig egentlig perfekt som begynderbil. Det er min første bil og finder den i hvert fald som værende letkørt på alle plan.

Billig i reservedele (sjældent nødvendigt).
Svagheder ved bilen
Brændstofforbrug ved blandet kørsel omkring 11,5 km/l. Den får lidt at leve af engang imellem, og ellers følger den bare trafikken: en svaghed man kender til, når man overvejer at købe en.
Bemærkninger
På en dag rundt i byen var jeg ude at testkøre et par forskellige biler og sad med et enormt smil på læben, da turen i denne Celica var ovre. Med sine 116 hestekræfter og et nogenlunde drejningsmoment yder den super godt taget vægten af blot 1050 kg i betragtning. Den føles på ingen måde langsom.

Kabinen stod enormt flot, og ligeledes gjorde lakken. Rust finder du kun mindre marginaler af i bagagerummet, og den er passet med undervognsbehandlinger og service lige siden 1996. Den er gået i arv i én og samme familie lige siden, indtil jeg købte den for et par uger siden. Det er min første bil, og jeg kunne sådan set ikke ønske mere af en første bil at være.

Den starter hver morgen, middag og aften og triller lige så stille ud af indkørslen. Den lyder tilmed også godt, da tidligere ejer har ændret en smule ved udstødningen, som jeg som den "ikke-motorkyndige" gut ikke har forstand på. Så den lyder godt og ikke for voldsom.

Nok har den lige rundet 308.000 kilometer, men det mærkes ikke. Tandrem er skiftet ved 290.000 kilometer, og alt kører egentlig som smurt. Passet med service iflg. servicebogen er tilmed et stort plus i mine øjne.

På billederne står den på vinterdæk, og det bliver den ved med indtil engang næste år. Planen er at den til den tid skal sænkes en smule, og så skal jeg have fundet nogle fede sommerfælge med dertilhørende dæk. Har I idéer her omkring, må I hjertens gerne fortælle mig om dem.

Ellers er planen egentlig blot, at den skal holdes så original som muligt - lige bortset fra et par nye højttalere og alufælge.

Nysynet den 19. oktober 2015 og nu mangler den blot en grundig vask.

// skift af olie og oliefilter ved 310.000 km (7. dec. 2015)

Vil du se flere Toyota Celica ST T20 til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota Celica ST T20
Annonce