{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mitsubishi Evolution VI TME Evo 6.5 "Tommi Mäkinen Edition" 2000

5.719 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Kim P
Mand | 59 år | Oprettet: 28. maj 2008


Mitsubishi Evolution VI TME Evo 6.5 "Tommi Mäkinen Edition"

Årgang:
2000
Motor:
Mitsubishi 4g63t: 2 ltr. Dohc 16v
Hestekræfter
Standard 280 hk (officielt 276 BHP "Japan begrænsning", men snarere 300+)
Fælge
Mitsubishi Evo VI originalhjul (sorte)
Dæk
Nankang NS-2R 120 Soft (Semi-slick)
Undervogn
Cusco Street A Coilover: for og bag. Foran 40 indstillinger, bag 5 indstillinger (fra hård til ingen affjedring).
Cusco justerbare krængningsstabilisatorer.
Cusco carbon/titan tårnstivere for/bag.
Cusco justerbare tårnlejer.
Proflex gummi overalt.
Flydende skiver foran hullede 2 delt (Performance Friction V1), rillede bag.
Red stuff klodser hele vejen rundt
Bilstereo
Motor/Dump. Alpine UTE72BT
Styling
Original Mitsubishi Evo VI TME.
Carbon Gr. A spegle
Carbon NACA scoop
Carbon remskjold
Carbon tændrørsdæksel
Carbon kølerpanel
Carbon kølerbeslag
Carbon udstødnings surround
Carbon ignition coil plade
Blitz Oil cap
Interiør
TME LTD. Edition med Recaro Highbacks med indbroderet T. Mäkinen Edition.
Ralliart gearknop og pose. Ralliart tæpper.
Knap mellem sæderne til vandspray af Intercooler.
Mitsubishi Ralliart orginale instrumenter: Olietemp., Boost, voltmeter.
Ekstra tilbehør
3" HKS RF udstødning fra turbo med 200 cellers racecat. Bagpotte med 5" afgangsrør. HKS Dumpvalve SSQV. Apexi Luftfilter. Walbro 255.
SSSPerformance Ignition coil pack (tændspoler på alle tændrør)
Kiggly Racing HLA Oil pressure regulater. Holder olien i bundkaret hvor den hører hjemme;-)
Ralliart I/C rør Rødeloxeret (Hard pipe)
Ralliart batteriholder Rødeloxeret, tilbagerykkersæt
LAILE Beatrush luftfilter adskillelse Rødeloxeret(Købt i Japan)
Styrker ved bilen
Kører stærkt
Svagheder ved bilen
Lidt dyr ;-)
Bemærkninger
Karossen er en CP9A, det sidste "rigtige Evo" karrosseri (Grp. A regler), inden Mitsubishi gik over til Cedia karrossen (Carisma) på Evo 7-9 grundet WRC reglerne. Et størrere og en del tungere karrosseri. Og ikke særligt succesfuldt i rally.

TME versionen er efter sigende kun lavet i 180 stk. venstrestyrede, så en meget sjælden bil. Evo 6 er også den første officielle Mitsubishi Evo, som blev lavet venstrestyret "Ab fabrik".
Mitsubishi Evo VI TME blev lavet til ære for Tommi Mäkinens 4 rally sejre i træk.
TME versionen er ændret på følgende punkter:
- Hurtigere tandstang (RS) 2.2 fra stop til stop (standard 2.6)
- Titaniums turbo fra RS modellen (titaniumsaksel/Titanium Aluminide turbine hjul)
- Større benzinpumpe
- Anden front bumper
- Speciele sæder
- Unikke Dekals (mærker)
- Ekstra sænket til "Tarmac stage"
- Røde tal på sort baggrund i instrumenter

Bilen er monteret med en original Ralliart ECU/styringsbox.
Skal have en del Carbon goodies. Og monteret indkøbte Elektronisk Boost control, Greddy Profec II.

Alle originale dele fulgte med.
Kommentér på:
Mitsubishi Evolution VI TME Evo 6.5 "Tommi Mäkinen Edition"
Annonce