Mitsubishi Evolution VI TME Evo 6.5 "Tommi Mäkinen Edition" 2000
5.719 visninger
|
Oprettet:
Mitsubishi Evolution VI TME Evo 6.5 "Tommi Mäkinen Edition"
Årgang:
2000
Motor:
Mitsubishi 4g63t: 2 ltr. Dohc 16v
Hestekræfter
Standard 280 hk (officielt 276 BHP "Japan begrænsning", men snarere 300+)
Fælge
Mitsubishi Evo VI originalhjul (sorte)
Dæk
Nankang NS-2R 120 Soft (Semi-slick)
Undervogn
Cusco Street A Coilover: for og bag. Foran 40 indstillinger, bag 5 indstillinger (fra hård til ingen affjedring).
Cusco justerbare krængningsstabilisatorer.
Cusco carbon/titan tårnstivere for/bag.
Cusco justerbare tårnlejer.
Proflex gummi overalt.
Flydende skiver foran hullede 2 delt (Performance Friction V1), rillede bag.
Red stuff klodser hele vejen rundt
Cusco justerbare krængningsstabilisatorer.
Cusco carbon/titan tårnstivere for/bag.
Cusco justerbare tårnlejer.
Proflex gummi overalt.
Flydende skiver foran hullede 2 delt (Performance Friction V1), rillede bag.
Red stuff klodser hele vejen rundt
Bilstereo
Motor/Dump. Alpine UTE72BT
Styling
Original Mitsubishi Evo VI TME.
Carbon Gr. A spegle
Carbon NACA scoop
Carbon remskjold
Carbon tændrørsdæksel
Carbon kølerpanel
Carbon kølerbeslag
Carbon udstødnings surround
Carbon ignition coil plade
Blitz Oil cap
Carbon Gr. A spegle
Carbon NACA scoop
Carbon remskjold
Carbon tændrørsdæksel
Carbon kølerpanel
Carbon kølerbeslag
Carbon udstødnings surround
Carbon ignition coil plade
Blitz Oil cap
Interiør
TME LTD. Edition med Recaro Highbacks med indbroderet T. Mäkinen Edition.
Ralliart gearknop og pose. Ralliart tæpper.
Knap mellem sæderne til vandspray af Intercooler.
Mitsubishi Ralliart orginale instrumenter: Olietemp., Boost, voltmeter.
Ralliart gearknop og pose. Ralliart tæpper.
Knap mellem sæderne til vandspray af Intercooler.
Mitsubishi Ralliart orginale instrumenter: Olietemp., Boost, voltmeter.
Ekstra tilbehør
3" HKS RF udstødning fra turbo med 200 cellers racecat. Bagpotte med 5" afgangsrør. HKS Dumpvalve SSQV. Apexi Luftfilter. Walbro 255.
SSSPerformance Ignition coil pack (tændspoler på alle tændrør)
Kiggly Racing HLA Oil pressure regulater. Holder olien i bundkaret hvor den hører hjemme;-)
Ralliart I/C rør Rødeloxeret (Hard pipe)
Ralliart batteriholder Rødeloxeret, tilbagerykkersæt
LAILE Beatrush luftfilter adskillelse Rødeloxeret(Købt i Japan)
SSSPerformance Ignition coil pack (tændspoler på alle tændrør)
Kiggly Racing HLA Oil pressure regulater. Holder olien i bundkaret hvor den hører hjemme;-)
Ralliart I/C rør Rødeloxeret (Hard pipe)
Ralliart batteriholder Rødeloxeret, tilbagerykkersæt
LAILE Beatrush luftfilter adskillelse Rødeloxeret(Købt i Japan)
Styrker ved bilen
Kører stærkt
Svagheder ved bilen
Lidt dyr ;-)
Bemærkninger
Karossen er en CP9A, det sidste "rigtige Evo" karrosseri (Grp. A regler), inden Mitsubishi gik over til Cedia karrossen (Carisma) på Evo 7-9 grundet WRC reglerne. Et størrere og en del tungere karrosseri. Og ikke særligt succesfuldt i rally.
TME versionen er efter sigende kun lavet i 180 stk. venstrestyrede, så en meget sjælden bil. Evo 6 er også den første officielle Mitsubishi Evo, som blev lavet venstrestyret "Ab fabrik".
Mitsubishi Evo VI TME blev lavet til ære for Tommi Mäkinens 4 rally sejre i træk.
TME versionen er ændret på følgende punkter:
- Hurtigere tandstang (RS) 2.2 fra stop til stop (standard 2.6)
- Titaniums turbo fra RS modellen (titaniumsaksel/Titanium Aluminide turbine hjul)
- Større benzinpumpe
- Anden front bumper
- Speciele sæder
- Unikke Dekals (mærker)
- Ekstra sænket til "Tarmac stage"
- Røde tal på sort baggrund i instrumenter
Bilen er monteret med en original Ralliart ECU/styringsbox.
Skal have en del Carbon goodies. Og monteret indkøbte Elektronisk Boost control, Greddy Profec II.
Alle originale dele fulgte med.
TME versionen er efter sigende kun lavet i 180 stk. venstrestyrede, så en meget sjælden bil. Evo 6 er også den første officielle Mitsubishi Evo, som blev lavet venstrestyret "Ab fabrik".
Mitsubishi Evo VI TME blev lavet til ære for Tommi Mäkinens 4 rally sejre i træk.
TME versionen er ændret på følgende punkter:
- Hurtigere tandstang (RS) 2.2 fra stop til stop (standard 2.6)
- Titaniums turbo fra RS modellen (titaniumsaksel/Titanium Aluminide turbine hjul)
- Større benzinpumpe
- Anden front bumper
- Speciele sæder
- Unikke Dekals (mærker)
- Ekstra sænket til "Tarmac stage"
- Røde tal på sort baggrund i instrumenter
Bilen er monteret med en original Ralliart ECU/styringsbox.
Skal have en del Carbon goodies. Og monteret indkøbte Elektronisk Boost control, Greddy Profec II.
Alle originale dele fulgte med.
Vil du se flere Mitsubishi Evolution VI TME Evo 6.5 "Tommi Mäkinen Edition" til salg? Andre Mitsubishi eller bare andre brugte biler?
Mitsubishi Evolution VI TME Evo 6.5 "Tommi Mäkinen Edition"
jan 2018
Følger: 13 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 2
maj 2007
Følger: 1
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 2
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 19 Svar: 50
jul 2007
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 216
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 5
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
feb 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 123
apr 2015
Følger: 3 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 86
feb 2007
Følger: 87 Følgere: 87 Biler: 10 Emner: 73 Svar: 504
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 85
Afvist
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.172
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 1.486
jan 2004
Følger: 83 Følgere: 80 Biler: 22 Emner: 95 Svar: 702
dec 2006
Følger: 123 Følgere: 82 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 165
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 223 Svar: 2.135
jul 2006
Følger: 69 Følgere: 66 Biler: 4 Emner: 42 Svar: 350
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 78
jun 2014
Følger: 6 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 387
jul 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 141 Svar: 1.349
nov 2008
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 72