Ford Taunus 1982

3.569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Ford Taunus

Årgang:
1982
Motor:
Originalt en 1,6 OHC med 73 hk og 175.000 km på bagen, men den og gearkassen er nu hevet ud, så de kan blive sat i stand, da det hele er blevet lidt snavset og rustent efter 33 år.

En 1,8 OHC er blevet monteret (Den på billedet), hvortil der er købt bananmanifold og og dobbelt Weber 44 mm DCNF med K&N filtre. Toppen er blevet planet (1 mm er fjernet) og portet i indsugningen.
FR32 knastaksel er blevet monteret. Fuuuuuck Burton var længe om at levere :O 50 dage skulle der gå! :(
Men fy for satan hvor kan den slæbe nu!

Ved godt, at en 2,0 OHC er det optimale, men 1,8'eren er valgt af flere årsager, bla. af hensyn til synshallen, at den er blevet renoveret for 3 år siden og at jeg fik den billigt.

Hjemmebikset 2,5 tommer udstødning med en enkelt gennemstrømningspotte.
Hestekræfter
73 hk i den originale 1,6 OHC

123 hk i den nye 1,8 OHC, flere at hente hvis jeg anskaffer mig en 2,0
Justeret hos Bruno Hansen
Fælge
Monteret:
13 tommer ATS alufælge med Firestone dæk

Haves:
Originale 13 tommer Savoy alufælge
13 tommer Capri-fælge
Dæk
Firestone
Undervogn
40 mm sænkningsæt
Monroe gasdæmpere foran og originale oliedæmpere bag
De gamle fjedre var noget trætte, så den er kun blevet sænket omkring 2,5 cm
Massive skiver foran
Tromlebremser bagi
V6-bagtøj er blevet monteret, så den har nu en lille smule højere gearing
Bilstereo
Pioneer radio
Pioneer kassehøjtalere på hattehylden. Har valgt kasser for ikke at skulle skære i bilen, da jeg synes det ville være en skam :-)

12 tommer og 600 watt bass og 800 watt forstærker bagi.
Dette skal skiftes ud til noget bedre, og en baskasse, som passer bedre i bagagerummet.

Alt er lavet, så det kan fjernes igen, da det jo er en gammel dame, som altid skal kunne blive original igen.
Styling
ATS 13 tommer alufælge og Ray-Ban solbriller ;D
Interiør
Savoy III kabine i blå velour og armlæn både foran og bagi. Totalt blødt sofa-bagsæde!
Ekstra tilbehør
Wunderbaum hængende under bakspejlet
Omex RPM limiter med Launch Control (2-step?)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Overtog bilen af min onkel i foråret 2014. Den havde stået og samlet støv siden 1997. Brugte vinteren til at lave rust og ordne hvad der skulle ordnes inden syn. Den fik plader på i juni 2015.
Bilen er min første bil (udover de markræsere jeg har haft).
Vinteren 2015 blev der lavet det sidste rust, så den er 99,5% rustfri nu :)

Det meste af lakken er original, da jeg af en eller anden grund synes, at det bevarer noget af dens historie og charme. Det har selvfølgelig været nødvendigt at pletmale rust og stenslag, hvilket ikke ser lige heldigt ud alle steder, men skærmkanterne har utroligt nok aldrig været rustne!
Inden for de næste 5 år, vil den højst sandsynligt få en stor overhaling med omlakering i originalfarve og med de originale stafferinger.

Vil du se flere Ford Taunus til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford Taunus
Annonce