{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW Z3 3,0i Roadster 2000

2.933 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Mads W
Mand | 43 år | Oprettet: 14. jul 2005


BMW Z3 3,0i Roadster

Årgang:
2000
Motor:
3,0L række 6, motorkode M54B30, helt standard.
Specs:
6 cylinder med 24 ventiler
Cylindervolumen: 2979cm³
Slaglængde/Boring: 89,6/84,0 mm
Kompression: 10,2
Burde gå ca. 10km/l ved blandet kørsel. (opgivet til 10,5 km/l)
Hestekræfter
231 HK/5900 omdr., 300NM/3500omdr.
0-100km/t 6,0 sek.
Har monteret en komplet udstødning (cat-back) og overvejer at montere en bananmanifold og 400 cellers kat.
Fælge
Originale BMW split fælge, "style 42" (BBS RS723 og RS724)
17" og 7,5" foran og 8,5" bag.
Dæk
Bridgestone Potenza RE 050
For: 225/45R17
Bag: 245/40R17
Undervogn
M-tech undervogn fra fabrikken. Lidt lavere og strammere end standard og kraftigere krængningsstabilisatorer. (Ligger nu på hylden)
Komplet H&R tüv godkendt genindundervogn, skrevet ind i registreringsattesten. Hertil H&R krængningsstabilisatorer.

25% LSD fra fabrikken (spær)
Bilstereo
BMW Business med cd og FM (holder det originale look)
Styling
Standard
Lak: Topazblå metallic
Interiør
Blåt læder på sæder, dørsider, og instrumentbord. Matkrom interiør.
Ekstra tilbehør
Forberedt til hardtop, M-undervogn, Splitfælge, Hvide blinklys i forlygterne, El-kaleche , Sideairbags, tågelygter
Uoriginalt: Tårnstiver fra Wiecher Sport (billede 11-12)
H&R gevind og krængningsstabilisatorer
Bastuck Udst.
Styrker ved bilen
motoren, det "manglende" tag og undervognen i kombination med baghjulstrækket med spær
Svagheder ved bilen
benzinøkonomi, pladsforhold, vægtafgift
Bemærkninger
Har købt den i Sverige i starten af december 2015, så nu står den og venter på foråret og en betaling af dansk afgift. Tror ikke at jeg gider flex leasing pga. for høje omkostninger.
Det er en Z3 fra efter faceliftet, med den største af "de nye" M54 motorer, som også ligger i f.eks. E46 330i/330CI eller E60 530i (før faceliftet)
Bilen har haft samme ejer de sidste ca. 9 år (54-64 år) og al service er overholdt hos BMW. Købt af datteren fra boet efter hendes far.
Overvejer en bananmanifold og en gevindundervogn, men da den står helt original syntes jeg næsten at det ville være synd.
Overvejer at sætte sorte "M-sæder" og rat i, da det er meget blåt i kabinen. (ikke noget uoriginal)
Billede 1-2 fra turen hjem på prøveplader
Billede 3-10 modtaget fra sælger
Billede 11-14 Motorrum, tårnstiver og luftfilterkassen, hjemme i DK
Billede 15 Servicebogen, fyldt med BMW stempler, et billede tidligere ejer fik malet af bilen, samt mappen med alle regninger gennem tiden, b.la. løbende professionel klargøring.
Billede 16, bilen kørt ind på overdækket terrasse efter den er hentet fra vinterhiet - bygger garage i løbet af foråret :)

Vil gerne høre fra andre med erfaringer med og undervogn.

04.12.2015: Hentet i Sverige og vinteropbevaret i garage.
23.03.2016: Toldsynet uden anmærkninger.
31.03.2016: Afgift søgt hos SKAT (Bindende svar)
23.05.2016: Afgørelse afgift.
30.05.2016: Afgift betalt.
04.06.2016: DK plader hentet :-)
Aug. 2016: Bastuck komplet udstødning købt
Sep. 2016: Stort service, motorrens og montering af sportudst.
Okt. 2016: Kørt i garagen og pladerne taget af.
Dec. 2016: Supersprint bananmanifold købt - venter montering
Marts 2017: H&R gevindundervogn + krængningsstabalisatorer købt og monteret i august.

Vil du se flere BMW Z3 3,0i Roadster til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
BMW Z3 3,0i Roadster
Annonce