Audi 80 Biturbo Quattro 1974

17.685 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Kilde: Biltesteren
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
Slå lyden til
00:00
/
10:16
LIVE

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30. SKAL DU HJÆLPE MIG?

NOW PLAYING

Audi 80 Biturbo Quattro

Årgang:
1974
Motor:
Audi S4 AGB

2,7 liter.
30 ventiler.
2 turboladere.
2 intercoolere.
2x 3'' udstødning.
Bosch 044 brændstofpumpe.
Continental flexfuel sensor.

motronic ME7 motorstyring 2015
FMJ 106-2 (nuværende)

5 trins 01a gearkasse.
6 trins 01e gearkasse.

opkortet kardan.
Hestekræfter
2015: 312 HK - 482 NM

2016: 376 HK - 573 NM

Fælge
OZ motorsports fælge i 10x17 for + bag.
Meget lette fælge som tåler høj temperatur + masser af knubs.

Hulafstand 4 x 114,3
Dæk
Yokohama banesliks i 8'er compound

størrelse 240 - 61 - 17
Undervogn
Proflex 2 vejs undervogn til banebrug - stadig under optimering.
Gaz gold støddæmpere bag, monteret i originale spindler, dog lavet en del om. 1 vejs bag.
hjemmelavet fjedreben.
rør-bærearme for + bag.
alle bøsninger i alu eller joints. (Enkelte steder i fiberplast)
nye krængningsstabilisatorer.
alu fjederbensmontering med joints.

Alcon bremsekalibre.
340 mm motorsportsskiver for.
280 mm alm skiver bag.
bremsekøling fra intercoolere.
Bilstereo
ikke meget :-)

Men den 2,7 liters gør det nu meget godt.
Styling
ja der er jo lavet en masse.

alt på bilen er lavet af undertegnet.
inkl bur - skærme - bund m.m.

hele bunden af karossen er udskiftet, i 1 stykke fra baglygterne og frem til torpedo væggen, langs panelerne.
bunden er taget fra en audi 90 quattro b3 model.
Interiør
Komplet bur, som er lavet efter fia reglement. bur ført ud til motorrum + tårne.
Fremstillet i sømløse special rør.

1 fia godkendt omp sæde i kulfiber.
fia godkendt 6 punkt sele til HANS.
brandslukker.
Fia godkendt motorsporstank i bagagerum på 40L
Rustfrie brændstofrør i 10 mm.

alu instrumentbord med div instrumenter.

AIM Can-bus instrument (kun 2 ledninger så virker alt)
Ekstra tilbehør
har massere af dele til den.
Styrker ved bilen
Bilen har været forholdsvis billig at bygge, kontra at købe en lignende bil :-)
Svagheder ved bilen
jeg har intet negativt at sige endnu.
Bemærkninger
Bilen er bygget til at køre Special Saloon Car og vil være at finde på de danske racerbaner + andre små arrangementer.

Alt på karosseriet er lavet i plade, da jeg ikke synes at glasfiber høre hjemme på sådan gammel bil :-)

Vil du se flere Audi 80 Biturbo Quattro til salg? Andre Audi eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Audi 80 Biturbo Quattro
Annonce