{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford Sierra Xr4i 1985

3.923 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Emil P
Mand | 34 år | Oprettet: 4. apr 2008


Ford Sierra Xr4i

Årgang:
1985
Motor:
2.8 liters V6, som er med stødstænger..
2792 cm3.
Ashley Bananmanifold. - Topstykket på en Xr4i har kun 2 udgange, da de 2 foreste cylindre deler udstødningsport, derfor hedder det ikke 4-2-1, men bare 2-1.
Ashley 3" fuld udstødning.
Twin - K&N Filter.
Power boost ventil.
Magnecor HT 10mm tændkabler.
Tændrør - 'iridium'.
MSD rød tændspole.



Det specielle ved denne Xr4i V6 er, at der er bygget EFI på fra en Sierra Xr4x4.

Normalt er en Xr4i med K-jet som er mekanisk indsprøjtning (MFI)..
Hestekræfter
150 Hk V/6500 omdr.
216.0 Nm V/4300 omdr.
Fælge
17" Fondmetal - Desværre har den højre for, fået ridser i malingen.
Dæk
205/40 - R17
Hankook
Undervogn
Der sidder den originale på lige nu, men jeg har en komplet ny SpaX undervogn liggende.

Alle Bøsninger i forenden er skiftet til Powerflex, bagenden bliver skiftet inden så længe...
Goodridge armeret bremseslange, skal også monteres, da det er købt..
Bilstereo
Bitte små Pioneer højtalere, som er monteret i de originale huller..
Styling
Det er en Xr4i? Den var totalt foran sin tid..
Den skal ikke have Brian-gejl på sig..!
Interiør
Ikke så pænt, men der er ingen huller i sæderne..
Dørsiderne foran har huller i sig, fordi at forrige ejer ikke lige tjekkede om der nu også var plads til en højtaler. :(
Ekstra tilbehør
Der er sådan lidt små reservedele.¨
jeg har ikke lige et totalt overblik over det endnu..
Styrker ved bilen
Sving
Bundtræk
Masser af plads
Vandvittig meget feedback igennem rattet
Og så kan den køre sidelæns hele dagen lang!
Svagheder ved bilen
Den er anløbet i bunden ved føresiden, men det er også det eneste sted..
Lakken er ikke så pæn i virkeligheden.
Bemærkninger
Hvis man kender lidt Ford's rally og motorsport historie, så kan man ikke undgå at have lagt mærke til Sierra Xr4i og ikke mindst Cosworth..

Det er den første serieproduceret bil som er designet i en vindtunnel, Med sin luftmodstandkoefficient på 0,34 var Sierra den mest aerodynamiske bil i klassen.

Det er klart en bil, hvor mange først forstår den, når de køre i den..

Dette er min hobby bil!

Vil du se flere Ford Sierra Xr4i til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford Sierra Xr4i
Annonce