Toyota Crown 2300 Deluxe S 1970
2.096 visninger
|
Oprettet:
Toyota Crown 2300 Deluxe S
Årgang:
1970
Motor:
6 cylindret vandkølet rækkemotor med kædetrukket overliggende knastaksel.
Boring 75mm. Slaglængde 85 mm. Slagvolumen 2253 ccm.
Motoren er renoveret ved 58.000 km. i 1989, hvor 1 ejer syntes den brugte for meget olie, og ville prøve den dengang nye blyfri benzin ;-) Ved renoveringen blev cylinderløbene honet, den fik nye stempler og stempelringe. Topstykket blev monteret med hårde ventilsæder og planet, så den kan køre på blyfri benzin - Meen den vil nu stadig gerne have mere end 95 oktan......
Boring 75mm. Slaglængde 85 mm. Slagvolumen 2253 ccm.
Motoren er renoveret ved 58.000 km. i 1989, hvor 1 ejer syntes den brugte for meget olie, og ville prøve den dengang nye blyfri benzin ;-) Ved renoveringen blev cylinderløbene honet, den fik nye stempler og stempelringe. Topstykket blev monteret med hårde ventilsæder og planet, så den kan køre på blyfri benzin - Meen den vil nu stadig gerne have mere end 95 oktan......
Hestekræfter
115 hk. ved 5200 o/min.
Fælge
Standard 14" stålfælge, med original hjul kapsler.
Dæk
195/75 - 14" Cyclone Touring med smal hvid stribe.
Undervogn
Kasseprofilchassisramme med medbærende karrosseri.
Forhjulsophæng:
Trapez og triangelarme med skruefjedre og krængningsstabilisator.
Baghjulsophæng:
Stiv bagaksel med langsgående føringsarme og skruefjedre. Panhardstang.
Forhjulsophæng:
Trapez og triangelarme med skruefjedre og krængningsstabilisator.
Baghjulsophæng:
Stiv bagaksel med langsgående føringsarme og skruefjedre. Panhardstang.
Bilstereo
National CR-2520AH made by Matsushita Communication Industrial co, LTD + 1 stk. 3"x6" 2 vejs højtaler
Styling
sig selv
Interiør
Bordeux vinyl over alt, har set bedre dage, men absolut brugbart
Ekstra tilbehør
Ekstra sidespejl i føresiden, monteret på døren istedet for forrest på forskærmene som original spejle, så det er muligt at orientere sig lidt bagud.
Originalt anhængertræk.
Originalt anhængertræk.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Der er ikke bare lige at finde stumper.
Bemærkninger
Historik:
Nappet lidt data og billeder fra Niels M.C. da det er hans gamle bil :-), håber det er i orden, skal nok fylde på med mine egne.
Bilen blev købt hos den autoriserede Toyota og Skoda forhandler Erik Hansen, Søndersø på Fyn d. 6/4-1970 for kr. 39.979,00. Køber var en Hrr. Marius Keldsen fra Nørre Åby, der gav en 1968 Morris i bytte, som han fik kr. 25.600,00 for. Restsummen blev betalt kontant, og Crownéns første registeringnummer var BD 54 023.
Marius beholdt bilen til han døde i 1992 hvorefter den blev omregistreret i hans kones navn.
Derefter fortaber historien sig lidt (bare rolig - det VIL blive undersøgt nærmere ;-) indtil marts 2005, hvor en Jacobsen fra Ryslinge syner og indregistrerer bilen igen.
Crownén bliver solgt og omregistreret igen allerede senere i marts 2005, Hvor Dennis, fra Nyborg overtager vognen.
I september 2007 kommer Niels M.C. så ind i billedet, da han overtager dette klenodie og "bortfører" dette unikke køretøj fra det idylliske Fyn til den hårde stenbro i Kbh ;-)
Vognen har d.d. d. 21/9-07 kun kørt 91.000 km. Og den første ejer, har minutiøst ført logbog over reparationer, benzinforbrug m.v.
Nu har vognen det 1. registreringsnummer igen og den har d. 06-08-2017 kørt 162.000 km.
Nappet lidt data og billeder fra Niels M.C. da det er hans gamle bil :-), håber det er i orden, skal nok fylde på med mine egne.
Bilen blev købt hos den autoriserede Toyota og Skoda forhandler Erik Hansen, Søndersø på Fyn d. 6/4-1970 for kr. 39.979,00. Køber var en Hrr. Marius Keldsen fra Nørre Åby, der gav en 1968 Morris i bytte, som han fik kr. 25.600,00 for. Restsummen blev betalt kontant, og Crownéns første registeringnummer var BD 54 023.
Marius beholdt bilen til han døde i 1992 hvorefter den blev omregistreret i hans kones navn.
Derefter fortaber historien sig lidt (bare rolig - det VIL blive undersøgt nærmere ;-) indtil marts 2005, hvor en Jacobsen fra Ryslinge syner og indregistrerer bilen igen.
Crownén bliver solgt og omregistreret igen allerede senere i marts 2005, Hvor Dennis, fra Nyborg overtager vognen.
I september 2007 kommer Niels M.C. så ind i billedet, da han overtager dette klenodie og "bortfører" dette unikke køretøj fra det idylliske Fyn til den hårde stenbro i Kbh ;-)
Vognen har d.d. d. 21/9-07 kun kørt 91.000 km. Og den første ejer, har minutiøst ført logbog over reparationer, benzinforbrug m.v.
Nu har vognen det 1. registreringsnummer igen og den har d. 06-08-2017 kørt 162.000 km.

Toyota Crown 2300 Deluxe S
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 5
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 2
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 81 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.586
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
okt 2006
Følger: 125 Følgere: 125 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 297
sep 2013
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 1
aug 2011
Følger: 27 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 956
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 36
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Afvist
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 265
nov 2009
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 2
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 32
sep 2007
Følger: 43 Følgere: 39 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 1
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 8 Biler: 7 Emner: 11 Svar: 134
jan 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 285
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Har selv både en 67 og en 68 crown
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 26 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.279
feb 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 32
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 11 Svar: 172