{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ariel Atom 2 300 2006

12.361 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Nick D
Mand | 44 år | Oprettet: 10. jun 2005


Ariel Atom 2 300

Årgang:
2006
Motor:
Honda 2.0 K20A-JDM
Jackson Racing kompressor 7.5 psi
11.5 : 1 kompression
VTEC på indsugning & udstødning
Honda ECU opgraderet med Hondata Kpro
4-2-1 Rustfri udstødningsmanifold
RAM-air indsugning
Baffled sump
6 Gears Close-ratio gearkasse
Limited Slip Differental
Red Top Racing batteri 6.1kg
Hestekræfter
300 hk @ 8400 Omdr
310 nm @ 7200 Omdr
Begrænser 8600 Omdr.
Topfart 249 km/t
0-100 km/t: 2.9 sek
0-165 km/t: 6.7 sek
0-165-0 km/t: 10.7 sek
1/4 mile: 10.6 sek
Standardopgivelser og under optimale forhold
Ikke min, men tilsvarende
https://www.youtube.com/watch?v=UVwQGln97-0
Fælge
Team Dynamics Pro Race 1.2
For 15" x 7"
Bag 16" x 7"
Dæk
Yokohama AD08
For 195-50-15
Bag 225-40-16
Undervogn
Hurtig tandstand 1.7 omgang fra stop til stop
Justerbare støddæmpere i højde og hårdhed
Opgraderede fjedre med hjælpefjedre
Alcon 4-stemplede kalibre 290 x 22 skiver for
Opgraderede bremser bag
Opgraderet Rose-joint undervogn
Tilton alu-pedaler
Justerbar bremsekraftfordeling - 2 hovedcylindre
Kun armerede bremseslanger
Bilstereo
Lyden fra indsugningen og kompressorens hvinen
Styling
305mm snap-off rat
Poleret rustfrit udstødningssystem
Ingen nøgle - startes med chip
Interiør
Helstøbt kompositsæde
Willans H-seler
SPA instrumenthus
Alu gearknob
Alu-håndbremsegreb
Ekstra tilbehør
Carbon lygteafdækninger
2 x Vindafvisere
FIA Hovedafbryder
Road pack
Håndbremsesystem
12v stik
Styrker ved bilen
Svær at køre - Dvs sjov og udfordrende i min optik.
Vanvittig hurtig, og fed omdrejningsvillig motor
Vægt Ca. 520 kg

Udfordrende og krævende - belønnende og givende.
Svagheder ved bilen
Svær at køre - let at komme galt afsted i
Hjulspin i 4/5 gear ved fugtig vej / kolde dæk
Højrestyret
Bemærkninger
Efter 10 års bildrøm og opsparing skulle det være :)

Ingen Servo, Bremseforstærker, ABS eller ESP :)

Har allerede lagt +100 timers arbejde i at få den godkendt til indregistrering. Det bliver 60 / 40 i mit favør. Så kryds fingrene for mig :)
En jungle af papirer, godkendelser og næsen dybt begravet i detailforskrifter.

100% Standard

Nummer 314#

Vil du se flere Ariel Atom 2 300 til salg? Andre Ariel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ariel Atom 2 300
  •   20. nov 2018 Prøv at skrive til Simon der ejer Ariel, jeg har kørt med ham på ringen, han er sku en stand up guy. Måske kan du få nyt stelnummer i den og prøve igen.

    Jeg har lige taget samme tur med min NSX, der dog endte lykkeligt. Keep trying, der er kriminelt hvis ikke der kommer en Ariel på gaden i DK.


  •   20. nov 2018 Lige præcis.
    Stelnr. skulle have heddet SA


  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Biler: 1 Svar: 11
      20. nov 2018 Jeg skal lige være med. Din bil har et stelnummer, der starter med AA, men det burde være startet med S for at overholde WMI-standarden. Er det korrekt forstået?

  •   16. nov 2018 Det gør mig ondt at høre.
    igen vinder papirnusseri og idioti i vores ellers dejlige lorte land.


  •   15. nov 2018 Nå, æv, fårk, lort!

    Kort og nedslående melding herfra.
    Efter en marathonslutspurt - i forsøget på at få lov at betale kassen for at få min Atom på plader. Er det blevet en ren juridisk skrivebordsafgørelse.

    Den har et 17-cifret stelnummer. Der gør den kan indregistreres i stort set alle andre lande i EU, med besvær dog.

    De første 2 eller 3 cifre i et stelnummer er en WMI kode. En World Manufakturer Identification.

    En Nissan er f.eks JN for Japan & Nissan.

    Produktionslandet for min Atom er England, hvilket er S.

    ...Og da alle Atoms starter med AA for Ariel Atom, kan den ikke indregistres slut punktum. Den er bare desværre ikke længere.

    Så enten bliver det en ren trackdaybil og ingen ture til ringen. Eller en bopæl i sverige, nul i afgift og plader på. Fedt at spare nogle hundrede tusinde på afgift, men gider sku´ikke bo derovre.
    Så den er til salg på Mobile, indtil jeg hitter ud af hvad jeg så gør. Lorteregler!


    Eneste lyspunkt, er at min sag ved skatteankestyrelsen går akkurat som planlagt - dvs min vej. Men ubrugeligt desværre.


  •   11. mar 2018 Velkommen + en høj stemme smiley

  •   17. feb 2018 Ja gulerodden ved at få den på plader er stor, og skulle den skudsikre honda motor nogensinde knække sig skal den ombygges ret kraftigt.

    Var ´heldig´ at rive hul på nogle kølevæskerør da jeg læssede den af autotransporteren.
    Men havde den haft en knap der skar 50-100 hk af motoren, havde jeg nok trykket på den under prøveturen.

    Min erfaring med alle offentlige myndigheder, er at man skal sætte sig yderst grundigt ind i lovstoffet, og så forsøge at ´slå´ dem på deres hjemmebane.
    Ikke bare at tro på hvad de siger og takke og bukke. Det har været en udsøgt fornøjelse for mig tidligere i livet smiley

    Nej den er 100% håndbygget. Det tætteste på en robot må være den rørbukker de bruger.
    Honda JDM motoren fra en Integra er også lidt speciel. Da blokken bliver taget af produktion for manuel bearbejdelse.

    Ups, lang smøre..
    Bedste nyt i februar, er at en erfaren synsmand har set den og ikke set noget problem i at syne den. Jeg bliver dog stadig med garanti kaldt ind til udvidet toldsyn hvor 4-5 folk fra skat og færdselsstyrelsen går besærk med kameraer og detaljer. Det skal jo ikke være let hehe.

    Har også søgt bindende svar fra skat angående afgift.

    God weekend!


  •   16. feb 2018 Niels:
    Njaaa...det er 7 gutter der har bygget den i et næsten skur faktisk.
    Den går under nyt regelsæt fra 2009. For biler fremstilet i under 1000 stk årligt. Ligesom nogle ferrari og lamborghini.
    Det betyder bl.a. at crashtest, sidekollision og fodgængersikkerhed ikke skal opfyldes. Det er de sværeste / umuligste at komme udenom.

    Jeg har lige fået besked fra nr 2 firma ang.dataerklæring tli lbrug ved syn. De kan ikke hjælpe som ventet. Men er stadig i kontakt med fabrikken i UK, som er mega travle, men stadig virker villige til at bidrage med dokumenter til bl.a mine lempede dokumentationskrav til seleforankringer og kollisonssikret styreapparat. Dem der har godkendt det til den engelske IVA test er nemlig på trafikstyrelsens positivliste over såkadlt godkendte prøvningslaboratorier.
    Jeg giver projekt ´indregistrering´ 1-2 år
    Hvor intet vover smiley


  •   16. feb 2018 Jeppe:
    Jae mange ting taler for og imod. Mangler lidt lovlige plader til transport, holder af touristenfahren og min kørestil dikterer jo tættere på grænsen jo sjovere.

    Regner med at lege lidt på jyllandsringen 6 april. Hvis ikke jeg spinner har jeg ikke givet nok gas!

    Jeg er på ringen 26-29 april, så giver jeg en kindl smiley


  •   26. jan 2018 Det er synd og skam, den er som født til den bane. På med mc-tøjet og så ned over autobahnen. Man skruer bare 10% af tempoet så går det fint. Der er få ting der føles så vilde som en bundgasset Atom i fuchsröhre smiley
    Går selv og sysler med en tur i påsken eller lige efter.


  •   25. jan 2018 Øj det må have været fedt!
    Jeg skal faktisk til ringen til Maj. Men lejer nok bare en swift dernede som jeg plejer. Er sku lidt bange for den gule tager magten fra mig hehe. Skal lige lære den at kende til lidt ganske almindelig dansk trackday til at starte med


  •   25. jan 2018 Iøvrigt har jeg kørt et par laps i sådan en fyr på nurburgring, da den blev opfundet sammen med steve saunders, det er en fantastisk og unik oplevelse.

  •   25. jan 2018 Du må meget gerne nævne det andet firma, du er jo ikke den eneste der importerer skøre biler smiley

  •   24. jan 2018 Tjo jeg synes nu ikke det er så modigt. Det er bare et andet valg ift andre hurtige biler med tag, døre og andre unødvendigheder hehe. Som noget Porsche, GT-R eller lign. Og så dyre er de nu heller ikke, selvom det stadig er uhyggeligt mange penge.

    Regner dog med den holder prisen godt. Der bliver kun lavet ca 100 om året. Og ventetiden på at købe en ny har været omkring 14-16 måneder i mange år efterhånden.

    Kørte en 300hk version ved Sturup Raceway for 11 år siden. Og har været fuldstændig skudt i idéen om at eje en siden da.

    Så vidt jeg ved står der en til salg ved MLA biler, og så er der også en tilknyttet Sjællandsringen. Men ingen på plader. Der er pt 7 indregistreret i Sverige.

    Ser ingen grund til at nævne firmaet. Jeg får pt hjælp fra et andet firma, som virker mere voksen til opgaven. Hvis de kan hjælpe med for småpenge i det samlede budget er det fortrukket. Men jeg er også i kontakt med fabrikken ( alle 7 mand hehe) i England.

    Glæder mig dog usandsynligt meget til en tur når salten er væk fra vejene smiley


  •   24. jan 2018 Wow fantastisk bil. DET er modigt at tage sådan en bil hjem. Såvidt jeg kan læse så virker det ikke som om der har været andre i dk før ? Hvilket firma forsøgte du dig med til dataerklæringen ? Og hvor har du så en fra nu ?


  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Biler: 1 Svar: 11
      18. jan 2018 Nørhj, altså. Den gad jeg godt se på vejen. Håber du kommer igennem regel-junglen.

  •   17. jan 2018 Super fed. velkommen til. håber det lykkes

  •   17. jan 2018 Har altid haft en kærlighed til noget der kan race. smiley

  •   17. jan 2018 Jeg har sat mig grundigt ind i regler og undtagelser for biler fremstillet i små serier. Samt lempede dokumentationskrav til f.eks ratstamme. Jeg er ikke stødt på noget der dødsdømmer projektet på forhånd. Ikke som jeg læser detailforskrifter.

    Havde til gengæld søgt hjælp ved et firma der arbejder med dataerklæringer til biler. De kendte godt bilen og dødsdømte på forhånd pga en masse ting.

    Jeg var ikke enig, og har siden fået ret ved flinke og kompetente svar fra trafikstyrelsen.
    Så man skal åbenbart passe på med hvem man lytter til.

    Der er 100 småting der kan blive problematiske, men indtil videre ikke nogle der ikke kan løses.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
      16. jan 2018 HC - Jeg troede slet ikke at du var til den slags køretøjer, jeg troede at de mindst skulle have 1 meter frihøjde, store hjul og spil for og bag. smiley smiley

  •   16. jan 2018 Total styg racer vogn. Kæft Det må være super.. smiley

  •   16. jan 2018 Fedt! Så fedt!
    Hvilke udfordringer har du haft ifb med indregistreringen?


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
      16. jan 2018 De er så fede og hurtige at det gør helt ondt! Held og lykke med kampen mod systemet!

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.077
      15. jan 2018 håber da det lykkes og få plader på den.

    må være fedt og komme ud
    og kunne give den gas


  •   15. jan 2018 Velkommen

  •   15. jan 2018 Velkommen

  •   15. jan 2018 Takker! Det er netop drømmebilen! Med den rigtige motor og et ægte gaskabel til spjældet smiley
    Har holdt øje med det ret begrænsede marked for dem de sidste 5-6 år. Men kombinationen af det lave engelske pund og et vintertilbud gjorde jeg slog til.
    Jeg fløj faktisk ædru og frisk til London den 1 januar kl. 9 om morgenen.
    Virkede som alle andre i toget & flyet var lidt ramt hehe.

    Nu er jeg så bare spændt på om indregistrering bliver mulig.
    Flyver måske til fabrikken i england senere på måneden. For at sikre min dataerklæring og andre vitale dokumenter er i orden til trafikstyrelsen og toldsyn



  •   15. jan 2018 Tillykke med drømme bilen smiley

  •   15. jan 2018 Velkommen

  •   15. jan 2018 Velkommen

  •   15. jan 2018 Velkommen

  •   15. jan 2018 Velkommen

  •   15. jan 2018 Velkommen

  •   15. jan 2018 Velkommen

  •   15. jan 2018 Velkommen

  •   15. jan 2018 Velkommen

  •   14. jan 2018 Takker. Det har jeg vældig meget brug for smiley

  •   14. jan 2018 Velkommen og held og lykke (y)

Annonce