{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Citroën BX 16 Valve 1989

22.400 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Mikkel J
Mand | 39 år | Oprettet: 17. okt 2004


Citroën BX 16 Valve

Årgang:
1989
Motor:
1.9 GTi 16V Motorkode: XU9J4

400 cellers Sportskatalysator
Topstykke slebet 0,5mm
JR-Filter luftfilter
Org. Bananmanifold, 8 til 1
Sportsbagpotte fra remus
Bosch 5 bar´s benzinpumpe
Vandkølet oliekøler
Magnecor Electrosport tændkabler
Oliedyser under stemplerne
Motorblok, bundkar og topstykke i aluminium
Magnesium ventildæksel
Begrænser ved 7.400 rpm

Andet motor-projekt er i gang... endnu
Projektet omfatter:
OMEX 600 styreboks, LM wideband lambdasonde, komplet lejesæt + pakningssæt, garret GT2560R kuglelejeturbo, Intercooler, 4 enkelttændspoler (måske droppet til fordel for 2x2 spole), 3 bars mapsensor, stærkere plejlstangsbolte fra peugeot sport, opgraderet oliepumpe fra en XU10J4RS (større tandhjul + kæde, og med en stærkere fjeder), 2mm ståltoppakning, 2,5" udstødningssystem, gruppe N motorophæng fra peugeot sport. hele motoren er blevet gennemrenoveret og målt ud inden samling.
Hestekræfter
org. 148 hk, men efter modifikation er den målt til 158hk
Fælge
Sommer: 15" Platin fælge

Vinter: Kører ikke om vinteren.
Dæk
Sommer: Michelin Pilot Sport 195/50-15" Z-mærket Det er nogle rigtig lækre dæk at køre på, og de står godt fast.

Vinter: .. Den kører ikke om vinteren... !
Undervogn
4x4 bagtøj med torsen diff.
xantia II fjederben og antidyk spjæld
Undervognen er blevet renset af for gammelt skidt og snavs, og har fået en omgang hvid body.
bagbroen er blevet sandblæst og lakeret sammen med div andre stumper bagtil.
alt bagtil er som nyt.

arbejdet på forenden af bilen begynder snart.

Hydropneumatisk justerbar undervogn, dog sænket ca 25mm, hårde gaskugler fra en XM V6

ABS-bremser

Black Diamond ventilerede, rillede og hullede skiver For og bag
EBC greenstuff klodser For og bag

Opgraderes snart til 286mm skiver foran.
Bilstereo
Noget der spiller udemærket.
Styling
Farve Lucifer Red (malet sommer 07)
Indfarvede spejle, Ruderammer og spejlbefæstigelser malet blanksort
Orginale glasfiber- kofangere / sideskørter / bagklap / forklap
Udspartlet for og bagkofanger
Rustfri perforeret poleret plade i de bageste luftindtag på bagskærmen.
Hvide sideblink
std. Centervisker
Hydraulisk undervogn ?
Interiør
Rigtig dejlige og komfortable "monza" velour sæder, og en ganske pæn kabine når man tænker på at bilen er fra 89
Org. Sportsrat og en gearknop fra en ZX Furio

Hele kabinen er blevet lyddæmpet med ca 10 kg ekstra lydisolering, det hjalp meget på køreglæden!
Ekstra tilbehør
Clifford Alarm - Der kan larme

El-sidespejle, el-soltag, omdrejningstæller, olietryksmåler, olieniveaumåler, centervisker, olietemperaturmåler, Møntholder, tågelygter, ABS, servostyring... men ja alt det er jo standart på den..

Varme til forsæderne er købt hjem.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg har købt bilen i juli 2005, og har brugt en masse tid på den. Det er sjovt at have en bil der skiller sig lidt ud fra alle de "alm" tunings/gejler-objekter. Og samtidig have en bil som man kan køre en helt alm tur i, uden at skulle have nyrebælte på, og samtidig have alle fordelene i køreegenskaber. Fed undervogn!

/J'aime conduire ma voiture

Vil du se flere Citroën BX 16 Valve til salg? Andre Citroën eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Citroën BX 16 Valve
Annonce