Porsche 718 Boxster PDK 2019
2.849 visninger
|
Oprettet:
Online
Porsche 718 Boxster PDK
Årgang:
2019
Motor:
4 cylindret 2,0 liters boxermotor med en enkelt turbolader, monteret som centermotor med baghjulstræk igennem en 7 trins PDK (Porsche DoppelKupplung) gearkasse.
Boring: 91,0 mm
Slaglængde: 76,4 mm
Slagvolumen: 1.988 cm³
Motoren er en 9A2B4 som er baseret på den 6 cylindrede turbo motor i 911 varianten 991.2 bare reduceret til en 4 cylindret motor og med en enkelt turbolader i stedet for to.
Vandkølet motor med aluminium blok og topstykke, 4 ventiler pr cylinder, turbolader, intercooler, direkte brændstofsindsprøjtning, 2 stk. 3-vejs katalysatorer og benzinpartikelfilter.
Integreret tørsumpssmøring kombineret med elektrisk oliepumpe
Boring: 91,0 mm
Slaglængde: 76,4 mm
Slagvolumen: 1.988 cm³
Motoren er en 9A2B4 som er baseret på den 6 cylindrede turbo motor i 911 varianten 991.2 bare reduceret til en 4 cylindret motor og med en enkelt turbolader i stedet for to.
Vandkølet motor med aluminium blok og topstykke, 4 ventiler pr cylinder, turbolader, intercooler, direkte brændstofsindsprøjtning, 2 stk. 3-vejs katalysatorer og benzinpartikelfilter.
Integreret tørsumpssmøring kombineret med elektrisk oliepumpe
Hestekræfter
300 hk ved 6500 rpm
380 Nm ved 1950-4500 rpm
Tophastighed 275 km/t
0-100 km/t på 4,9 sek (målt til 4,7 sek)
0-160 km/t på 11,1 sek (målt til 10,4 sek)
80-120 km/t på 3,2 sek
380 Nm ved 1950-4500 rpm
Tophastighed 275 km/t
0-100 km/t på 4,9 sek (målt til 4,7 sek)
0-160 km/t på 11,1 sek (målt til 10,4 sek)
80-120 km/t på 3,2 sek
Fælge
18" aluminiumsfælge med 5 eger i Boxster design og med navkapsler med våbenskjold i farve.
For: 8 J x 18 ET 57
Bag: 9 J x 18 ET 47
For: 8 J x 18 ET 57
Bag: 9 J x 18 ET 47
Dæk
Pirelli P Zero N1 (Porsche spec)
For: 235/45 ZR 18
Bag: 265/45 ZR 18
Dæktrykovervågningssystem (TPM)
For: 235/45 ZR 18
Bag: 265/45 ZR 18
Dæktrykovervågningssystem (TPM)
Undervogn
Letvægtskarrosseri i avanceret stål- og aluminiumskonstruktion
Foraksel: Porsche optimimeret McPherson foraksel med krængningsstabilisator
Bagaksel: Porsche optimimeret McPherson bagaksel med krængningsstabilisator
Aluminiums bagbro
Bremser: Fire-stemplede monoblok fikserede kalibre for og bag, bremseskiver internt ventileret og kryds-boret, 330 mm bremseskiver for og 299 mm bremseskiver bag, bremsekalibre lakeret sort, elektrisk parkeringsbremse.
Styretøj med variabel styring, servo-forstærket (elektromekanisk)
orsche Stability Management (PSM) med ABS, med avancerede bremsefunktioner
Foraksel: Porsche optimimeret McPherson foraksel med krængningsstabilisator
Bagaksel: Porsche optimimeret McPherson bagaksel med krængningsstabilisator
Aluminiums bagbro
Bremser: Fire-stemplede monoblok fikserede kalibre for og bag, bremseskiver internt ventileret og kryds-boret, 330 mm bremseskiver for og 299 mm bremseskiver bag, bremsekalibre lakeret sort, elektrisk parkeringsbremse.
Styretøj med variabel styring, servo-forstærket (elektromekanisk)
orsche Stability Management (PSM) med ABS, med avancerede bremsefunktioner
Bilstereo
Porsche Communication Management (PCM) inkl. mobiltelefonforberedelse (bluetooth)
Lyd pakke plus: lydsystem med seks højtalere, totaleffekt 110 watt.
Smartphone opbevaring.
Digital Radio (DAB).
Apple® CarPlay inkl. Siri® stemmestyring.
Lyd pakke plus: lydsystem med seks højtalere, totaleffekt 110 watt.
Smartphone opbevaring.
Digital Radio (DAB).
Apple® CarPlay inkl. Siri® stemmestyring.
Styling
Standard Porsche 718 Boxster design i Guards Red lak, der er jo ikke brug for meget mere :)
Interiør
Komplet læderinteriør i sort.
Sportssæder Plus (2-vejs elektrisk).
Sikkerhedsseler i Guards Red.
Porsche våbenskjold præget i nakkestøtter.
Sportssæder Plus (2-vejs elektrisk).
Sikkerhedsseler i Guards Red.
Porsche våbenskjold præget i nakkestøtter.
Ekstra tilbehør
Der er ikke meget standardudstyr i sådan en Porsche, men vigtigst er nok:
Elektrisk betjent kaleche med opvarmet glasbagrude, kan åbnes/lukkes ved hastigheder op til cirka 50 km/t, Vindafviser
Automatisk hækspoiler med knap til manuel betjening
Elektriske sideruder med komfortluk- samt antiklemfunktion
To viskerarme med aeroviskerblade samt to sprinklerdyser
Elektrisk justerbare og opvarmede sidespejle
Automatisk aktivering af coming home/leaving home belysning
LED kabinelys
LED baglygter med integreret firepunkts bremselys og baklys
Opvarmet bagrude
Alarmsystem
Derudover har 2019 modellen som standard fået sportsudstødning med knap i midterkonsollen til at ændre lyden.
Den har dog bibeholdt den originale standard ovale/firkantede rørhale (som jeg foretrækker) men med mulighed for at opgradere til sports rørhalerne som er to runde rør.
Jeg har dog sat lidt krydser på ekstraudstyrslisten:
Læderinteriør, sort
Fravalg af modelbetegnelse (dette koster den nette sum af 0 kr. så kom ikke og sig at alt Porsche ekstraudstyr koster kassen)
Tankdæksel, aluminium look Porsche Exclusive Manufaktur
Porsche Doppelkupplung (PDK)
Brændstoftank, 64 liter (standard er vist 54 liter)
Bi-Xenon forlygter inklusiv Porsche Dynamic Light System (PDLS)
Lys designpakke
Gråtonet øvre del af forrude
Aut. nedblændelige bakspejle med integreret regnsensor
Fartpilot (ja ganske almindelig fartpilot er ekstraudstyr)
ParkAssist (for og bag) (parkeringssensorer)
Porsche Entry & Drive (nøglefri betjening)
HomeLink® (programmerbar garageportsåbner)
Sportssæder Plus (2-vejs elektrisk)
To-zone automatisk klimaanlæg (igen noget man nærmest forventer er standardudstyr koster ekstra i en Porsche)
Sædevarme (jeps, det koster også ekstra)
Sædeventilation
Rygerpakke (formålet med dette er ikke at ryge i bilen, men det giver et fint låg som fuldender midterkonsollen... samt 12v stik)
Gulvmåtter (igen, ekstraudstyr)
Opbevaringsnet i fodbrønd, passagerforsæde (endnu en af de få optioner til 0 kr.)
Seler, Guards Red Porsche Exclusive Manufaktur
Smartphone opbevaring
Digital Radio (DAB)
Apple® CarPlay inkl. Siri® stemmestyring
Eftermonteret udstyr:
GPS sporing (forsikrings krav)
Nyvognsklargøring med følgende alt sammen udført hos Highend Detailing i Skive:
Llumar selvhelende stenslags foliering af hele fronten på bilen samt forean baghjul.
CarPro CQFR Finest Reserve i 5 lags "Showcar finish"
Coating af ruder med CarPro C.QUARTZ Fly BY Forte
Coating af rørhaler med CarPro DLUX varmebestandig coating
CarPro C.QUARTZ Dlux fælge behandling
Coating af bremsekaliber
Coating af kaleche
Lid Liners monteret på både forreste og bagerste bagagerumsklap. Det er 3. parts inderbeklædning til de to bagagerumsklappe.
T-Design Memory Module som kan huske at slå start stop systemet fra hver gang jeg starter bilen alt efter hvilken indstilling jeg brugte sidst. Den kan også huske indstilling for sportsknap og sportsudstødning.
Elektrisk betjent kaleche med opvarmet glasbagrude, kan åbnes/lukkes ved hastigheder op til cirka 50 km/t, Vindafviser
Automatisk hækspoiler med knap til manuel betjening
Elektriske sideruder med komfortluk- samt antiklemfunktion
To viskerarme med aeroviskerblade samt to sprinklerdyser
Elektrisk justerbare og opvarmede sidespejle
Automatisk aktivering af coming home/leaving home belysning
LED kabinelys
LED baglygter med integreret firepunkts bremselys og baklys
Opvarmet bagrude
Alarmsystem
Derudover har 2019 modellen som standard fået sportsudstødning med knap i midterkonsollen til at ændre lyden.
Den har dog bibeholdt den originale standard ovale/firkantede rørhale (som jeg foretrækker) men med mulighed for at opgradere til sports rørhalerne som er to runde rør.
Jeg har dog sat lidt krydser på ekstraudstyrslisten:
Læderinteriør, sort
Fravalg af modelbetegnelse (dette koster den nette sum af 0 kr. så kom ikke og sig at alt Porsche ekstraudstyr koster kassen)
Tankdæksel, aluminium look Porsche Exclusive Manufaktur
Porsche Doppelkupplung (PDK)
Brændstoftank, 64 liter (standard er vist 54 liter)
Bi-Xenon forlygter inklusiv Porsche Dynamic Light System (PDLS)
Lys designpakke
Gråtonet øvre del af forrude
Aut. nedblændelige bakspejle med integreret regnsensor
Fartpilot (ja ganske almindelig fartpilot er ekstraudstyr)
ParkAssist (for og bag) (parkeringssensorer)
Porsche Entry & Drive (nøglefri betjening)
HomeLink® (programmerbar garageportsåbner)
Sportssæder Plus (2-vejs elektrisk)
To-zone automatisk klimaanlæg (igen noget man nærmest forventer er standardudstyr koster ekstra i en Porsche)
Sædevarme (jeps, det koster også ekstra)
Sædeventilation
Rygerpakke (formålet med dette er ikke at ryge i bilen, men det giver et fint låg som fuldender midterkonsollen... samt 12v stik)
Gulvmåtter (igen, ekstraudstyr)
Opbevaringsnet i fodbrønd, passagerforsæde (endnu en af de få optioner til 0 kr.)
Seler, Guards Red Porsche Exclusive Manufaktur
Smartphone opbevaring
Digital Radio (DAB)
Apple® CarPlay inkl. Siri® stemmestyring
Eftermonteret udstyr:
GPS sporing (forsikrings krav)
Nyvognsklargøring med følgende alt sammen udført hos Highend Detailing i Skive:
Llumar selvhelende stenslags foliering af hele fronten på bilen samt forean baghjul.
CarPro CQFR Finest Reserve i 5 lags "Showcar finish"
Coating af ruder med CarPro C.QUARTZ Fly BY Forte
Coating af rørhaler med CarPro DLUX varmebestandig coating
CarPro C.QUARTZ Dlux fælge behandling
Coating af bremsekaliber
Coating af kaleche
Lid Liners monteret på både forreste og bagerste bagagerumsklap. Det er 3. parts inderbeklædning til de to bagagerumsklappe.
T-Design Memory Module som kan huske at slå start stop systemet fra hver gang jeg starter bilen alt efter hvilken indstilling jeg brugte sidst. Den kan også huske indstilling for sportsknap og sportsudstødning.
Styrker ved bilen
Køreegenskaberne i en Porsche centermotor sportsvogn
Motoren har masser af power og moment og en rå lyd.
Den fantastiske PDK gearkasse.
Designet og farven.
Relativt praktisk med to bagagerum (150 liter for og 125 liter bag).
Her kunne jeg nok blive ved så må hellere stoppe her :D
Motoren har masser af power og moment og en rå lyd.
Den fantastiske PDK gearkasse.
Designet og farven.
Relativt praktisk med to bagagerum (150 liter for og 125 liter bag).
Her kunne jeg nok blive ved så må hellere stoppe her :D
Svagheder ved bilen
Prisen
Klagesangen fra de uindviede som ikke har set lyset i den fantastiske 4 cylindrede turboboxermotor bare fordi den ikke lyder som den gamle 6 cylindrede sugemotor.
Selv om den er mere praktisk end de fleste andre 2 sæders roadstere er den selvfølgelig ikke lige så praktisk som f.eks. en VW Golf.
Klagesangen fra de uindviede som ikke har set lyset i den fantastiske 4 cylindrede turboboxermotor bare fordi den ikke lyder som den gamle 6 cylindrede sugemotor.
Selv om den er mere praktisk end de fleste andre 2 sæders roadstere er den selvfølgelig ikke lige så praktisk som f.eks. en VW Golf.
Bemærkninger
Fantastisk 2 personer roadster.
Min første Porsche.
Jeg har selv sammensat den med det udstyr jeg ville have og bestilt den ved Porsche Center Jylland i Aarhus.
Bilen er købt og betalt med fuld afgift.
Min første Porsche.
Jeg har selv sammensat den med det udstyr jeg ville have og bestilt den ved Porsche Center Jylland i Aarhus.
Bilen er købt og betalt med fuld afgift.
Porsche 718 Boxster PDK
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
jun 2006
Følger: 61 Følgere: 65 Biler: 6 Emner: 251 Svar: 1.939
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 102 Biler: 4 Emner: 197 Svar: 1.695
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 34 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 947
Når man går op i det kan man altid finde lidt ekstra at skrive om bilen, kunne sikkert godt finde lidt mere at tilføje, men tænker jeg fik det dækket ret godt
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 34 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 947
Jeps, og jeg har ventet aaaalt for lang tid på den, men jeg kunne jo ikke få den sidste år pga. WLTP produktionsstoppet så det passede sådan set godt nok med at få den til forårssæsonen '19
Det er første gang jeg prøver stenslagsfolie, men håber på man kan undgå de ærgerlige stenslag
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 34 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 947
Ja ud fra din liste forstår jeg godt at 718'eren vinder på køreegenskaberne.
Masser af hestekræfter kan være sjovt, men det slår bare ikke en bil der ved hvordan den skal håndtere et sving
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 42
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 102 Biler: 4 Emner: 197 Svar: 1.695
jun 2013
Følger: 8 Følgere: 94 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 346
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
https://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse-bil/189836-aaret_2018_bag_rattet
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 34 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 947
Ja det er altså en genial vogn, nu var min sidste roadster en Mazda MX-5 som skulle have masser af omdrejninger før den ville yde noget.
Med en turbomotor med masser af bundtræk kan man stadig nyde den selv om man er ved at køre den til og helst ikke må komme over 4000 rpm, men glæder mig alligevel til at tilkøringen er overstået og nålen kan få lov til at smage på det røde felt
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 34 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 947
Tak, jeg har indtil videre kun set den i baggrunden i et par gallerier med andre biler på hans facebook side samt en enkelt video hvor han coater min bremsekaliber.
Jeg skal dog ikke kunne sige om der er mere indhold på vej på siden, jeg har i hvert fald givet Niels grønt lys til at bruge indhold med bilen.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 34 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 947
Tak, når man tænker på det er den mindste motor synes jeg de 380 Nm er nok, det er lige så meget som den gamle 981 Cayman GTS (981 Boxster modellerne havde 10 hk mindre og også ca. 10 Nm mindre end tilsvarende Cayman modeller).
Det vigtige er hvor motoren har momentet, hvor den gamle 981 Cayman GTS havde momentet ved 4750-5800 rpm har min det samme moment ved 1950-4500 rpm, hvilket giver et lækker bundtræk og følelsen af masser af power.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 29
aug 2007
Følger: 59 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 12 Svar: 6
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 2
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 84
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 121
okt 2005
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.510
feb 2019
Følger: 1 Følgere: 6 Biler: 2
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 113 Svar: 6.361
Har Niels smidt billeder op på fjæsen af poleringen så?
jun 2003
Følger: 8 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 3
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 47 Svar: 1.347
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 32
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.086
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 379