Toyota GT86 2013

2.633 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Toyota GT86

Årgang:
2013
Motor:
Toyota GT86, også kendt som "Toyobaru" er udviklet i samarbejde mellem Subaru og Toyota. Motoren er en 2.0 liters boxer sugemotor (FA20), som er ekstremt glad for høje omdrejning (redline omkring 7,5k). Motoren er udviklet af Subaru, men benytter sig også af Toyotas D-4S system.

Motoren sidder meget lavt og så langt tilbage som muligt, hvilket give en vægt distribution på 53% foran og 47% bag.
Hestekræfter
Motoren yder 200 HK / 205 nm som standard.
Yder pt. omkring 220 HK efter tuning.

Fra standard er der dog et stort "torque-dip" omkring 3k-4,5k omdrejninger. Det er fjernet ved at installere en UEL manifold og OFT 2.0 tune, hvorefter accelerationen er langt mere lineær.

Fælge
Sommer:
9.5x18 ET40
Japan Racing JR20 Black.
Squared setup.

Vinter:
OEM 17" Toyota GT86 fælge.

Dæk
Sommer:
Toyo Tires - Proxes Sport
245/35R18
Squared setup.

---
Vinter
Bridgestone
215/45R17
Undervogn
Bilstein B14 (Gevindundervogn)
Sænkning for [mm] 10-30.
Sænkning for [mm] 10-30.
Støddæmpertype er gastryk.

Bilen er pt. sænket mm, ca. 10 mm hele vejen rundt.
Bilstereo
Standard
Styling
Sorte emblemer hele vejen rundt.
Modelbetegnelse og "Toyota" fjernet.
Valenti LED (smoked) baglygter.
Valenti LED (smoked) 4 baglygte.
Tonede bagruder
Interiør
Carbon Fiber dash panel.
Ekstra tilbehør
PLM UEL manifold decat (Header) + grimspeed pakninger.
BMC Carbon luftfilter.
Milltek Sport Cat-back - ceramic coated tips.
Carbon interiør panel.
Bilstein B14 gevindundervogn.
OFT stage 2.0 Tune.
QuickStopPro - Slotted/drilled/vented bremseskiver.
Tonede bagruder.

----
Mods på vej:
Buddyclub læder/carbon rat med flad bund.
Blitz intake suction pipe kit.
indfarvet "shark fin" antenne.
Whiteline adjustable endlinks.
Styrker ved bilen

- Meget sjov at køre på daglig basis.
- Høj køreglæde.
- Styretøjet føles ekseptionelt.
- Den ligger virkelig godt på vejen og meget forudsigelig.
- Let at drifte.
- Baghjulstræk.
- Meget lavt tyngdepunkt.
- Hurtig nok til daglig brug.
Svagheder ved bilen
- Det er ikke en vildt hurtig bil, men slår de fleste biler med større motorer igennem svingene.
- Der er virkelig mange muligheder for at tilkøbe ting til bilen, så man kan let bruge en del penge på mods.
- Brændstoføkonomi?
Bemærkninger

Vil du se flere Toyota GT86 til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota GT86
Annonce