Audi RS4 B8.5 Avant Quattro 2013
4.244 visninger
|
Oprettet:
Audi RS4 B8.5 Avant Quattro
Årgang:
2013
Motor:
4.2 liters V8 FSI suge motor.
4.163 cm3.
Modificeret original RS sports udstødning så den lyder vanvittig ond med spjældene åben og larmer lige så lidt som en A4 2.0 TDI med dem lukket.
Tager 8.250 omdr før redline, går til 9.000 omdr.
7 Trins S-Tronic gearkasse med aggressiv rev match.
Opgivet til 9.3 km/l men kan godt klemmes op på 11 ved MEGET pæn kørsel.
4.163 cm3.
Modificeret original RS sports udstødning så den lyder vanvittig ond med spjældene åben og larmer lige så lidt som en A4 2.0 TDI med dem lukket.
Tager 8.250 omdr før redline, går til 9.000 omdr.
7 Trins S-Tronic gearkasse med aggressiv rev match.
Opgivet til 9.3 km/l men kan godt klemmes op på 11 ved MEGET pæn kørsel.
Hestekræfter
450 HK.
430 NM.
0-100: 4.7 sekunder.
Topfart: 290 km/t elektronisk begrænset (V-Max ekstraudstyr).
430 NM.
0-100: 4.7 sekunder.
Topfart: 290 km/t elektronisk begrænset (V-Max ekstraudstyr).
Fælge
Sommer:
20x10 ET35, Rotiform RSE i original Audi LZ9Y metalsort med røde center lock look, inkl 10 mm spacere.
Vinter:
Originale blank sorte Audi RS Rotor fælge med dyb konkave, 20x9 ET26.
20x10 ET35, Rotiform RSE i original Audi LZ9Y metalsort med røde center lock look, inkl 10 mm spacere.
Vinter:
Originale blank sorte Audi RS Rotor fælge med dyb konkave, 20x9 ET26.
Dæk
255/30R20
Continental Sport Contact 6.
De bedste dæk i Continental's lineup inden det hedder semi slicks.
Continental Sport Contact 6.
De bedste dæk i Continental's lineup inden det hedder semi slicks.
Undervogn
KW V2 Gepfeffet gevind der kan sænke den helt ned under asfalten.
KW delete kit som slukker for det originale hydraulik anlæg til den originale adaptiv undervogn.
KW delete kit som slukker for det originale hydraulik anlæg til den originale adaptiv undervogn.
Bilstereo
Original Bang & Olufsen.
8 højtaler.
6 discanter.
1 sub i hjulbrønd.
8 højtaler.
6 discanter.
1 sub i hjulbrønd.
Styling
Black pack.
Originale RS4/5 380 mm keramik bremser i for samt 356 mm Audi RS6 C7 wave bagbremser samt kaliber.
Original Quattro logo lys under alle 4 døre.
Derudover original Audi RS styling med bredere skærme, lang spoiler, mere aggressive kofangere samt diffuser.
24 mm bredere end en normal A4.
Originale RS4/5 380 mm keramik bremser i for samt 356 mm Audi RS6 C7 wave bagbremser samt kaliber.
Original Quattro logo lys under alle 4 døre.
Derudover original Audi RS styling med bredere skærme, lang spoiler, mere aggressive kofangere samt diffuser.
24 mm bredere end en normal A4.
Interiør
Fuld original Audi RS sports kabine med dellæder sider med læder samt alcantara, sports rat med alu shift paddles istedet for de sorte plastik i S4 samt A4.
Carbon interiør lister, personlig signeret af Tom Kristensen.
Special lavede røde seler.
Start knap med rød ring fra Audi RS6 C7.
Audi RS3 8V alcantara gearknop.
Carbon interiør lister, personlig signeret af Tom Kristensen.
Special lavede røde seler.
Start knap med rød ring fra Audi RS6 C7.
Audi RS3 8V alcantara gearknop.
Ekstra tilbehør
Originale eftermonteret sorte logoer.
Carbon sidespejle.
Viper delete.
Magsign i bag.
Twist'n fix i for.
Carbon sidespejle.
Viper delete.
Magsign i bag.
Twist'n fix i for.
Styrker ved bilen
Stærk motor motor der gerne vil tage nogle vendinger.
Utrolig komfortabel og meget praktisk vogn især med KW V2 Gepfeffert undervognen.
Utrolig komfortabel og meget praktisk vogn især med KW V2 Gepfeffert undervognen.
Svagheder ved bilen
Gearkasse kan godt have sit eget liv nogle gange.
Vægt samt optræk fra 0-50 km/t, den skal gerne have nogle omdr. inden den rigtig har moment.
Ja og så kommer prisen....
1.6 mil fra ny.
Vægt samt optræk fra 0-50 km/t, den skal gerne have nogle omdr. inden den rigtig har moment.
Ja og så kommer prisen....
1.6 mil fra ny.
Bemærkninger
Forfærdelige lækker bil der lyder total ond og virkelig skaber noget opmærksomhed. Der er blevet fjernet mellempotte på den originale udstødning og svejset rustfri rør imellem, hvilket får bilen til at lyde endnu mere ond er hvad med ellers kan får af aftermarket 40.000 kr udstødninger.
Bilen utrolig komfortabel i comfort hvor den nærmest ikke siger noget og kører som en normal A4.
Har haft bilen i ca lidt over et halvt år og der er nu ikke noget federe som 22 årig, end at parkere ved siden af en dirktør type i hans A4 der tror han har en dyr bil.
Havde til at starte med fundet en anden RS4 B8 med alt i udstyr, og i den fedeste farve den kan fås i ''Sephang blå metal'' men blev desværre snydt af sælgeren i Tyskland som solgte bilen for næsen af mig selvom vi havde ingået en aftale, så jeg måtte hurtigt finde en ny hvor jeg desværre måtte nøjes med mindre udstyr, men samtidig en anden af min ynglings farver som er endnu mere sjælden, nemlig ''Suzuka grå metal'', som er en blanding af hvid og Nardo grå og ser utrolig hvid ud i sollys, hvilket også resulteret i at folk hele tiden tror den er hvid desværre.
Da jeg købte bilen i Tyskland var der kun 2 stk, Suzuka grå RS4 B8'er til salg på Mobile ud af de over 100 stk RS4, og det er også den mest sjældne farve som de er produceret i.
Der er blevet monteret en smule ekstra udstyr som jeg mente bilen manglede, her kan blandt andet nævnes originale RS4/5 380 mm keramik og for samt 356 mm Audi RS6 C7 stål i bag, derudover er der monteret røde seler, RS3 alcantara gearknop, og diverse småting.
Forfærdelig lækker bil som jeg er utrolig glad for men som dog skal sælges da jeg gerne vil have noget med blæser i igen.
Bliver nok noget RS igen ;)
Bilen utrolig komfortabel i comfort hvor den nærmest ikke siger noget og kører som en normal A4.
Har haft bilen i ca lidt over et halvt år og der er nu ikke noget federe som 22 årig, end at parkere ved siden af en dirktør type i hans A4 der tror han har en dyr bil.
Havde til at starte med fundet en anden RS4 B8 med alt i udstyr, og i den fedeste farve den kan fås i ''Sephang blå metal'' men blev desværre snydt af sælgeren i Tyskland som solgte bilen for næsen af mig selvom vi havde ingået en aftale, så jeg måtte hurtigt finde en ny hvor jeg desværre måtte nøjes med mindre udstyr, men samtidig en anden af min ynglings farver som er endnu mere sjælden, nemlig ''Suzuka grå metal'', som er en blanding af hvid og Nardo grå og ser utrolig hvid ud i sollys, hvilket også resulteret i at folk hele tiden tror den er hvid desværre.
Da jeg købte bilen i Tyskland var der kun 2 stk, Suzuka grå RS4 B8'er til salg på Mobile ud af de over 100 stk RS4, og det er også den mest sjældne farve som de er produceret i.
Der er blevet monteret en smule ekstra udstyr som jeg mente bilen manglede, her kan blandt andet nævnes originale RS4/5 380 mm keramik og for samt 356 mm Audi RS6 C7 stål i bag, derudover er der monteret røde seler, RS3 alcantara gearknop, og diverse småting.
Forfærdelig lækker bil som jeg er utrolig glad for men som dog skal sælges da jeg gerne vil have noget med blæser i igen.
Bliver nok noget RS igen ;)
Audi RS4 B8.5 Avant Quattro
jan 2014
Følger: 4 Følgere: 17
Velkommen
dec 2016
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 51
- Find mig evt også på Facebook
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Jeg kunne dog godt finde på at få min næste bil med keramiske bremser. De kan trods alt holde til mere. Og det lyder til at du fik et godt tilbud på dem, så kan man jo ligeså godt vælge dem til.
feb 2014
Følger: 16 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 2 Svar: 2
var ude i en RS5 med stål forleden og der måtte jeg godt nok træde noget hårdere på bremsen da jeg skulle bremse.
sep 2017
Følger: 14 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 57
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Selvom jeg kørte dem rigtigt hårdt skulle der godt nok meget til før de begyndte at fade. Selv når de blev så varme man kunne lugte dem, var de pålidelige.
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 162 Svar: 1.885
feb 2014
Følger: 16 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 2 Svar: 2
Jeg fik en rigtig god pris på det sæt bremser, og det er mest for udseendet, plus at stål bremserne bremer af h til.
Keramik skiverne koster ca 50.000 plus moms pr skive nye ved Audi, så der er bremser for ca 160-180.000 kr på den bil hvis man regner alt med, og jeg gave en brøkdel af den pris.
nov 2012
Følger: 243 Følgere: 134 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 14
feb 2009
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 3
Et lille spm. men hvorfor smide keramik på - koster det ikke spidsen af en jetjager, og giver det mening, medmindre man elsker at tage på trackdays?
feb 2009
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 3
mar 2007
Følger: 50 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 7
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 32
jun 2015
Følger: 23 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 16
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 3 Svar: 186
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
dec 2005
Følger: 72 Følgere: 75 Biler: 6 Emner: 49 Svar: 140
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
På klubkørsler i bjergene lå den ofte på 4 km/l i snit efter en hurtig morgentur.
De fleste km var dog bykørsel, med datteren i bag, så ikke super vildt.
feb 2014
Følger: 16 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 2 Svar: 2
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Super fed bil. Jeg er dog ret imponeret over at du kan få den op på 11 km/l. Min RS5, som jo har samme drivlinje, kørte 5-5.5 km/l i snit.
maj 2014
Følger: 3 Følgere: 1
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 2 Svar: 32