Peugeot 206 S16 2002
1.170 visninger
|
Oprettet:
Peugeot 206 S16
Årgang:
2002
Motor:
1.6l 16v - NFU - (TU3JP4)
Hestekræfter
109 hk ved 5750 RPM
147 nm ved 4000 RPM
Opgivet 0-100 er 9.5 sek og en topfart på 198 km/t
Fjernet mellempotte og Remusbagpotte, samt et Biltema powerfilter, så den lyder som den ser ud.
147 nm ved 4000 RPM
Opgivet 0-100 er 9.5 sek og en topfart på 198 km/t
Fjernet mellempotte og Remusbagpotte, samt et Biltema powerfilter, så den lyder som den ser ud.
Fælge
Sommer: Momo 17''
- Momo solgt
Sommer : OZ Superturismo 17"
- Momo solgt
Sommer : OZ Superturismo 17"
Dæk
Hankook Ventus v12 evo2 205/45/17
Undervogn
har smørret og renoveret en bagbro, samt sænket den 40 mm og sat 40 mm sænknings fjedre foran
Bilstereo
6.5'' JBL højtalere i fordørene og 2, 4'' Pioneers ved bagsæderne
Samt meget små højtalere oppe ved spejlene taget fra en nyere model 206.
Samt meget små højtalere oppe ved spejlene taget fra en nyere model 206.
Styling
(billederne er ikke alle helt opdateret på hvordan den ser ud nu)
Angel Eyes
Peugeot 206+ blinklygter
Fjernet og svejset højre dørs lås så det ser lidt renere ud.
Røg tonede baglygter + bagerste tågelys + stoplys
Gule tågelygter
Eftermonteret original Peugeot 206 spoiler i matt sort
Fjernet alle emblemer, og igang med at lave emblemfri front
Har også lavet "kør ind i din garageport" teknikken og lavet mig en bulet forskærm, samt kysset en due med samme forskærm.
Har derudover også taget bagklaps håndtaget fra min fars kærestes 206 og udskiftet med mit sorte håndtag med logo.
Sortmalede kalibre for og bag samt sports skiver bagerst.
Da det jo er "sportsversionen" af en 206, så har den bredere skærme, samt en anden mere sporty forkofanger.
Angel Eyes
Peugeot 206+ blinklygter
Fjernet og svejset højre dørs lås så det ser lidt renere ud.
Røg tonede baglygter + bagerste tågelys + stoplys
Gule tågelygter
Eftermonteret original Peugeot 206 spoiler i matt sort
Fjernet alle emblemer, og igang med at lave emblemfri front
Har også lavet "kør ind i din garageport" teknikken og lavet mig en bulet forskærm, samt kysset en due med samme forskærm.
Har derudover også taget bagklaps håndtaget fra min fars kærestes 206 og udskiftet med mit sorte håndtag med logo.
Sortmalede kalibre for og bag samt sports skiver bagerst.
Da det jo er "sportsversionen" af en 206, så har den bredere skærme, samt en anden mere sporty forkofanger.
Interiør
Har skiftet hele kabinen fra stof, til læder kabine, med noget ruskind agtig materiale ved dørbeklædningerne og handskerummet. Samt krom-detaljer, som håndtag, kanter om luftgangene.
Har sat blinklyspære i interiørlyset sådan at det lyser orange ligesom alt andet lys i interiøret.
Har sat blinklyspære i interiørlyset sådan at det lyser orange ligesom alt andet lys i interiøret.
Ekstra tilbehør
El-ruder, elektronisk justerbare spejle, bagrudevarme, tågelygter foran.
Sædevarme (som faktisk virker)
Sædevarme (som faktisk virker)
Styrker ved bilen
Den korte:
Den har god lyd, tager omdrejninger hurtigt, ligger fantastisk på vejen og er rigeligt sjov at fræse rundt i som en ung knægt.
Nem at skrue på, nem at tune, nem at gøre fed. 2000-2003 modellerne ruster sjældent.
Den lange:
Dette er min første bil, som jeg efterhånden har været hele vejen igennem og lært alverdens ting. Det er en bil som er utrolig nemt at skrue på, uanset hvad der skal laves og så er den utrolig billig i reservedele.
Bilen har utroligt meget "aftermarket", tuning, styling og meget andet gejl tilgængeligt, som gør det utroligt nemt at sætte sit præg på bilen.
Grunden til at der er så meget aftermarket er fordi at der jo trods alt er mange der skruer på dem, det gør det også utroligt nemt at finde tips og tricks på diverse forum, samt stor mulighed for hjælp til diverse problemer.
Derudover ligger den fantastisk
Den har god lyd, tager omdrejninger hurtigt, ligger fantastisk på vejen og er rigeligt sjov at fræse rundt i som en ung knægt.
Nem at skrue på, nem at tune, nem at gøre fed. 2000-2003 modellerne ruster sjældent.
Den lange:
Dette er min første bil, som jeg efterhånden har været hele vejen igennem og lært alverdens ting. Det er en bil som er utrolig nemt at skrue på, uanset hvad der skal laves og så er den utrolig billig i reservedele.
Bilen har utroligt meget "aftermarket", tuning, styling og meget andet gejl tilgængeligt, som gør det utroligt nemt at sætte sit præg på bilen.
Grunden til at der er så meget aftermarket er fordi at der jo trods alt er mange der skruer på dem, det gør det også utroligt nemt at finde tips og tricks på diverse forum, samt stor mulighed for hjælp til diverse problemer.
Derudover ligger den fantastisk
Svagheder ved bilen
Min er begyndt at spise lidt olie, samt der er et lille hul i et panel der skal fikses.
Fransk elektronik er noget værre lort.
torsions systemet er jeg ikke umiddelbart fan af.
Fransk elektronik er noget værre lort.
torsions systemet er jeg ikke umiddelbart fan af.
Bemærkninger
Har nok glemt detaljer, men det interessere nok mig mest alligevel :)
Peugeot 206 S16
jun 2006
Følger: 61 Følgere: 65 Biler: 6 Emner: 251 Svar: 1.939
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.598
maj 2020
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 92
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
sep 2017
Følger: 14 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 57
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 17 Biler: 4 Svar: 1
jun 2015
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602