Hyundai i30 1,0 premium 2017
1.336 visninger
|
Oprettet:
Hyundai i30 1,0 premium
Årgang:
2017
Motor:
-1,0 Turbo benziner
-Cylindere: 3. (0,5 Række 6'er er vel også et eller andet)
-Ventiler: 12
-0-100 km/t. 11,1 sekunder
-Max km/t: 190
-Gear: 6 + Racer
-KM/L (opgivet) 20 (forventer ca 16-18 km/l)
-Co2. 115 g/km
-Tank: 50 L.
-kørt 53058 ved overtagelse 7/8-20
-Cylindere: 3. (0,5 Række 6'er er vel også et eller andet)
-Ventiler: 12
-0-100 km/t. 11,1 sekunder
-Max km/t: 190
-Gear: 6 + Racer
-KM/L (opgivet) 20 (forventer ca 16-18 km/l)
-Co2. 115 g/km
-Tank: 50 L.
-kørt 53058 ved overtagelse 7/8-20
Hestekræfter
-120HK/171Nm 88kw ved 1500-4000 rpm
-Maks påhæng 600/1200
-Maks påhæng 600/1200
Fælge
-Sommer: 16" Original Hyundai
-Vinter: Endnu ikke købt
-Bolt huller 5x114,3 ET45
-Vinter: Endnu ikke købt
-Bolt huller 5x114,3 ET45
Dæk
Sommer: Michelin Energy saver 205/55
-Sort gummi, resten aner jeg ikke.
-Sort gummi, resten aner jeg ikke.
Undervogn
-Standard, behagelig og komfortabel
-Skal snart have sin første undervognsbehandling (dinitrol)
-Skal snart have sin første undervognsbehandling (dinitrol)
Bilstereo
Standard radio med:
-Navigation
-Dab+
-Bluetooth
-Apple Carplay (føj)
-Android Auto.
-Jeg må dog indrømme, at android auto halter en smule i forhold til apple carplay. Jeg skal dog Æ' ha' iphone.
-Lyden er ganske fin.
-Navigation
-Dab+
-Bluetooth
-Apple Carplay (føj)
-Android Auto.
-Jeg må dog indrømme, at android auto halter en smule i forhold til apple carplay. Jeg skal dog Æ' ha' iphone.
-Lyden er ganske fin.
Styling
-Satinkrom lister
-Tonede ruder.
-Med tiden bliver diverse lys nok udskiftet med LED
-I jylland er træk også styling
-Tonede ruder.
-Med tiden bliver diverse lys nok udskiftet med LED
-I jylland er træk også styling
Interiør
-Standard stof indtræk i neutrale farver
Ekstra tilbehør
Bilen er udstyret med følgende:
-Highbeam assist ( langt lys auto nedblændeligt)
-Kurvelys
-Lane keep assist ( Holder vejbanen)
-Regnsensor
-Træthedsovervågning
-Fartpilot (Manuel)
-Fartbegrænser
-Nøglefri betjening
-Varme i rattet (Kunstlæder måske?)
-Sædevarme (3 trin)
-2 zonet klima
-2x12 volt udtage under radio +12 volt udtag i bagagerum
-Lys ved døre og håndtag.
-Bakkamera
-Længdejusterbart armlæn, med opbevaring
-Armlæn med kopholder i bag
-Skilem
-Automatisk indklappelige spejle.
-Nødbremse (80km/t)
-Automatisk katastrofeblik ved hårde opbremsninger
-Automatisk lys. Tænder vidst i ret god tid.
Premium udstyr:
-Skiltegenkendelse
-Tonede ruder
-Knæ airbag
-Full led forlygter
-Blindvinkel sensor
Originalt tilkøbt udstyr:
-Originale gummimåtter foran
-Aftageligt træk(man er jo jyde)
Modeltilpasset bagagerumsbakke fra Rigum, Virkelig lækker kvalitet. Kan stærkt anbefales
-Highbeam assist ( langt lys auto nedblændeligt)
-Kurvelys
-Lane keep assist ( Holder vejbanen)
-Regnsensor
-Træthedsovervågning
-Fartpilot (Manuel)
-Fartbegrænser
-Nøglefri betjening
-Varme i rattet (Kunstlæder måske?)
-Sædevarme (3 trin)
-2 zonet klima
-2x12 volt udtage under radio +12 volt udtag i bagagerum
-Lys ved døre og håndtag.
-Bakkamera
-Længdejusterbart armlæn, med opbevaring
-Armlæn med kopholder i bag
-Skilem
-Automatisk indklappelige spejle.
-Nødbremse (80km/t)
-Automatisk katastrofeblik ved hårde opbremsninger
-Automatisk lys. Tænder vidst i ret god tid.
Premium udstyr:
-Skiltegenkendelse
-Tonede ruder
-Knæ airbag
-Full led forlygter
-Blindvinkel sensor
Originalt tilkøbt udstyr:
-Originale gummimåtter foran
-Aftageligt træk(man er jo jyde)
Modeltilpasset bagagerumsbakke fra Rigum, Virkelig lækker kvalitet. Kan stærkt anbefales
Styrker ved bilen
-Billig i afgift (660 årligt)
-Billigere i forsikring
-Meget udstyr for pengene
-Meget bil for pengene
-Tysk design (Peter Schreyer)
-Plastkvaliteten er ok, ej highend- men hvem sidder også og banker på plastikken,andet end motorjournalister.
Hyundai/kia laver en ret brugbar boardcomputer med en del gode oplysninger. Km/l både realtid, triptæller, samt den nuværende køretur man er på. Her er også km og køretid., både nuværende tur og trip.
-Billigere i forsikring
-Meget udstyr for pengene
-Meget bil for pengene
-Tysk design (Peter Schreyer)
-Plastkvaliteten er ok, ej highend- men hvem sidder også og banker på plastikken,andet end motorjournalister.
Hyundai/kia laver en ret brugbar boardcomputer med en del gode oplysninger. Km/l både realtid, triptæller, samt den nuværende køretur man er på. Her er også km og køretid., både nuværende tur og trip.
Svagheder ved bilen
Det er ikke en raket. Men Hvis man sammenligner motorstørrelsen, med en 1300 kilo tung bil, så klarer den det rigtig godt. Der bliver den dog ret hurtigt tørstig
En trækker bliver den ikke, men til mit husbehov, så klarer den nok en tur på genbrugspladsen engang imellem
En trækker bliver den ikke, men til mit husbehov, så klarer den nok en tur på genbrugspladsen engang imellem
Bemærkninger
Grundet forestående dyre reperationer på min tidligere honda, manglende behov for bilens potente motor, og derved en ret dyr grøn afgift (5800) og måske at jeg trængte til at prøve noget andet, solgte jeg den i januar 20.
Pengene rakte ikke til hverken en Hybrid,eller EV Niro eller en 1,4 dct, eller en i30N for den sags skyld, men mon ikke også dette fine eksemplar rækker.
Bilen er valgt ud fra økonomi, samt ønske om komfort og sikkerhed.
Her føler jeg at jeg får en bil, der til prisen kan det meste af det jeg har behov for. En kort overgang overvejede jeg at købe en mikrobil, men med tanke på især sikkerhed, synes jeg interessen faldt.
13/8-20
Efter en uges tid sammen med bilen, er jeg sådan set rigtig godt tilfreds. Den kører ret godt. Forventligt kører den ikke 20 km literen, men indtil videre har jeg kørt rigtigt pænt, og har indtil videre holdt den på ca 17 i snit, siden første tankning.
1/10-20
Efter næsten 2 måneder med bilen, synes jeg lige, at jeg ville give noget feedback, til dem som er interesseret i sådan en.
Jeg ved endnu ikke hvordan den er med trailer, men jeg har været på et par længere ture, hvor den med motorvej, og fornuftig kørsel, 2 mennesker kan komme op på knap 16 km/l. Hold den under 130. Forskellen er ret stor, hvis man ser bilens gennesnitsforbrug. Der er ca 1 km/l at hente ved at køre 128 i stedet for 132.
Er en 1,0 kraftig nok? Svaret afhænger af hvem man er og hvilket behov man har. Er man 2 i bilen, så kan man sagtens nøjes. Men skal man køre meget, eller lange ture, 4 mennesker, så er er der nærmest ikke noget kraftoverskud.
Til mit behov hvor der normaltvis er mig, og måske en anden engang imellem, så er jeg fint tilfreds med at spare penge på afgiften. skulle jeg bruge den til en del trailerkørsel, eller flere mennesker, ofte, så vil jeg opfordre til at vælge en 1,4.
Udover det, så er det en rigtigt skøn bil at befordre sig i. Ret lækkert udstyr. Det eneste jeg savner, er hvis der var kræset lidt om, var rattet og gearknop. Det er noget kunstlæder som jeg antager er ret skrøbeligt ifht rigtig læder.
Pengene rakte ikke til hverken en Hybrid,eller EV Niro eller en 1,4 dct, eller en i30N for den sags skyld, men mon ikke også dette fine eksemplar rækker.
Bilen er valgt ud fra økonomi, samt ønske om komfort og sikkerhed.
Her føler jeg at jeg får en bil, der til prisen kan det meste af det jeg har behov for. En kort overgang overvejede jeg at købe en mikrobil, men med tanke på især sikkerhed, synes jeg interessen faldt.
13/8-20
Efter en uges tid sammen med bilen, er jeg sådan set rigtig godt tilfreds. Den kører ret godt. Forventligt kører den ikke 20 km literen, men indtil videre har jeg kørt rigtigt pænt, og har indtil videre holdt den på ca 17 i snit, siden første tankning.
1/10-20
Efter næsten 2 måneder med bilen, synes jeg lige, at jeg ville give noget feedback, til dem som er interesseret i sådan en.
Jeg ved endnu ikke hvordan den er med trailer, men jeg har været på et par længere ture, hvor den med motorvej, og fornuftig kørsel, 2 mennesker kan komme op på knap 16 km/l. Hold den under 130. Forskellen er ret stor, hvis man ser bilens gennesnitsforbrug. Der er ca 1 km/l at hente ved at køre 128 i stedet for 132.
Er en 1,0 kraftig nok? Svaret afhænger af hvem man er og hvilket behov man har. Er man 2 i bilen, så kan man sagtens nøjes. Men skal man køre meget, eller lange ture, 4 mennesker, så er er der nærmest ikke noget kraftoverskud.
Til mit behov hvor der normaltvis er mig, og måske en anden engang imellem, så er jeg fint tilfreds med at spare penge på afgiften. skulle jeg bruge den til en del trailerkørsel, eller flere mennesker, ofte, så vil jeg opfordre til at vælge en 1,4.
Udover det, så er det en rigtigt skøn bil at befordre sig i. Ret lækkert udstyr. Det eneste jeg savner, er hvis der var kræset lidt om, var rattet og gearknop. Det er noget kunstlæder som jeg antager er ret skrøbeligt ifht rigtig læder.

Hyundai i30 1,0 premium
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 6
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 28 Svar: 57
jul 2007
Følgere: 11 Biler: 8 Svar: 7
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Biler: 4 Svar: 7
apr 2004
Følger: 99 Følgere: 99 Biler: 8 Emner: 20 Svar: 83
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 452
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 7
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.712
jul 2007
Følger: 36 Følgere: 126 Biler: 2 Emner: 159 Svar: 136
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.220