{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford Sierra 2.0i CL 1989

1.864 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

F!@#ing_Polak
Mand | 36 år | Oprettet: 18. jul 2012


Ford Sierra 2.0i CL

Årgang:
1989
Motor:
Ford 2.0 (1998 cc)
EEC-lV controlled EFI (Batched multipoint)
Kædetrukket DOHC 8V med hydrauliske ventilløftere
N9C Motorkode ( for Katalysator)
Kompression: 10.3:1


1989 var året DOHC blev introduceret og fandtes også som en mere sjælden karburator variant (N8A)

Bruger ikke en dråbe olie!

Hestekræfter
120 hk v 5500 omdr
171 Nm v 2500 omdr
0-100: 10 sek.
De lader til være der allesammen.

Bruger ikke en eneste dråbe olie eller vand
Fælge
14" Ford fra Escort/Mondeo
:
15" originale Ford fælge fra Mondeo/Escort på nu
Dæk

Vinter er der ingen af. Den er blot sommerbil

185/60 Michelin på 14 tommer fælgene
195/50 på 15 tommerne - GoodYear Excellence
Original 13” reservehjul i reservehjuls brønd - har ALDRIG været brugt
Undervogn
Standard blød 80'er undervogn der godt kunne trænge til en Powerflex opgradering
Bilstereo
Original Ford radio sidder i endnu. Det er skægt!
Styling
Der kommer til, at være minimalt med styling da jeg som udgangspunkt gerne vil holde den original da jeg får stor ros for dette. Har dog en RS spoiler som på sigt skal på, og en sænkning kunne måske være rart en dag
Interiør
Standard morfar sæde i velkendt 80'er stof med tern og striber og der hele. Dejlig bløde sæder som man sidder godt i
Ekstra tilbehør
Ingenting er fulgt med.
Styrker ved bilen
Klassiker status
Den slidstærke 2.0i DOHC
Gammel bil = simpel teknik = nem at skrue på
Forbruger ingen olie
Svagheder ved bilen
Svage bøsninger
Rust er Sierras værste fjende! Men nærmest intet i denne!
Hjullejer kan være svage også
Bemærkninger
Efter lang tids ønske og søgen fandt jeg endelig min klassiske gamle hobby bil.
1989 var året DOHC blev introduceret som afløser for den gamle OHC variant. Da Mondeo siden sen 80'erne var på tegnebrættet, var midlerne til udvikling af DOHC begrænsede, da man brugte alt krudtet på udvikling af den kommende 16V Zetec, hvorfor den trods sine dobeltoverliggende knaster kører med 8V, som så vidt jeg ved er unikt for Ford DOHC’en. Det er en solid, slidstærk motor, med godt med moment og bundtræk, og selv den dag i dag fint følger med trafikken på motorvej. Fantastisk langturs cruiser i øvrigt

Vil du se flere Ford Sierra 2.0i CL til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford Sierra 2.0i CL
Annonce