{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Seat CUPRA Leon Sportstourer e-Hybrid [Tidl. bil] 2021

3.749 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Fevre
Mand | 35 år | Oprettet: 12. apr 2007


Seat CUPRA Leon Sportstourer e-Hybrid

Årgang:
2021
Motor:
Forbrændingsmotor: 1,4 TSI
Elmotor: Li-ion, 12,8 kWh

Elektrisk gearskifte (Shift by wire), DSG6 gearkasse
Hestekræfter
Forbrændingsmotor: 150 hk
Elmotor: 115 hk
Sammenlagt: 245 hk (nej, det går ikke op - men sådan er det)
Fælge
Sommer: 19" CUPRA sport
8,5" brede, ET 49

Vinter: 18" SEAT Performance (med CUPRA logo)
8,5" brede, ET 49
Dæk
Sommer: Hankook Ventus S1 Evo, 235-35 19

Vinter: Continental, 225-35 18
Undervogn
Sænket 30/30 mm med Eibach fjedre
10 mm spacere på i bag

Dynamisk undervogn med progressiv styring (kan justeres efter om man kører i komfort, sort eller CUPRA-mode)
Bilstereo
10.25" Digital Cockpit
10" touch screen med navigation system og 6 højtalere som spiller ganske udmærket. Beats upgrade er desværre ikke muligt på hybrid-versionen pga. batteriet i bagagerummet hvor forstærkeren normalt har plads.
Styling
Glossy sort tagrælinger
Sidespejle i Dark Aluminium
Dynamiske Full LED forlygter
Tågeforlygter med drejefunktion
Coast-to-coast LED baglygter
Velkomstlys i sidespejl (CUPRA logo lyses ned på vejen)
Elektrisk svingbart anhængertræk
Interiør
Opvarmet CUPRA multifunktionslæderrat
Dark Aluminium glossy interiør
CUPRA dørtrinsliste
Wrap-around Ambient Light
Skåleformede og justerbare forsæder med lændestøtte
Mekanisk nedfældning af bagsæder
To læselamper hhv. for og bag
3-zones klimaanlæg
Sort lofthimmel
Splitbagsæde med mekanisk udløser
Ekstra tilbehør
Hurtig "mormorlader" - 0-100% på 3,5 timer
Styrker ved bilen
Den kører super godt og ligger fantastisk på vejen - særligt efter jeg fik den sænket en smule. Før føltes den underlig.

0-100 på 7 sek er dejligt selvom det vel efterhånden er normen, og ligefrem langsomt ift. rene elbiler.

Ikke rigtigt en styrke som sådan, men jeg er vild med baglygterne i mørke!
Svagheder ved bilen
Falsk lyd i højtalerne - kan dog heldigvis slås fra ved individuel indstilling, så man både kan køre i sport/CUPRA-mode OG slippe for den falske lyd

Softwaren generelt virker som en beta-version som på ingen måde er gennemtestet inden lancering. Jeg har haft bilen siden november 2020. Den gang var det HELT galt - det er heldigvis blevet bedre. Dog oplever jeg stadig et par svipsere engang i mellem, men intet alvorligt.

Højden på undervognen slog mig ud efter en måned. Sælger havde lovet det var transportklodser/den lige skulle sætte sig. Faktum er bare, at modellen er alt alt for høj fra standard. Faktisk højere end en standard SEAT Leon - det er under al kritik. Så jeg gik og ventede længe på at der blev udviklet sænkningsfjedre til denne model. De kom i foråret hvor jeg som den første i Danmark fik den sænket med Eibach fjedre.
Bemærkninger
CUPRA er nu et selvstændigt bilmærke. Det har bilgalleri.dk ikke fundet ud af, hvorfor den er oprettet som SEAT :)

Vil du se flere Seat CUPRA Leon Sportstourer e-Hybrid til salg? Andre Seat eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Seat CUPRA Leon Sportstourer e-Hybrid
Annonce