Seat CUPRA Leon Sportstourer e-Hybrid [Tidl. bil] 2021
3.847 visninger
|
Oprettet:
Seat CUPRA Leon Sportstourer e-Hybrid
Årgang:
2021
Motor:
Forbrændingsmotor: 1,4 TSI
Elmotor: Li-ion, 12,8 kWh
Elektrisk gearskifte (Shift by wire), DSG6 gearkasse
Elmotor: Li-ion, 12,8 kWh
Elektrisk gearskifte (Shift by wire), DSG6 gearkasse
Hestekræfter
Forbrændingsmotor: 150 hk
Elmotor: 115 hk
Sammenlagt: 245 hk (nej, det går ikke op - men sådan er det)
Elmotor: 115 hk
Sammenlagt: 245 hk (nej, det går ikke op - men sådan er det)
Fælge
Sommer: 19" CUPRA sport
8,5" brede, ET 49
Vinter: 18" SEAT Performance (med CUPRA logo)
8,5" brede, ET 49
8,5" brede, ET 49
Vinter: 18" SEAT Performance (med CUPRA logo)
8,5" brede, ET 49
Dæk
Sommer: Hankook Ventus S1 Evo, 235-35 19
Vinter: Continental, 225-35 18
Vinter: Continental, 225-35 18
Undervogn
Sænket 30/30 mm med Eibach fjedre
10 mm spacere på i bag
Dynamisk undervogn med progressiv styring (kan justeres efter om man kører i komfort, sort eller CUPRA-mode)
10 mm spacere på i bag
Dynamisk undervogn med progressiv styring (kan justeres efter om man kører i komfort, sort eller CUPRA-mode)
Bilstereo
10.25" Digital Cockpit
10" touch screen med navigation system og 6 højtalere som spiller ganske udmærket. Beats upgrade er desværre ikke muligt på hybrid-versionen pga. batteriet i bagagerummet hvor forstærkeren normalt har plads.
10" touch screen med navigation system og 6 højtalere som spiller ganske udmærket. Beats upgrade er desværre ikke muligt på hybrid-versionen pga. batteriet i bagagerummet hvor forstærkeren normalt har plads.
Styling
Glossy sort tagrælinger
Sidespejle i Dark Aluminium
Dynamiske Full LED forlygter
Tågeforlygter med drejefunktion
Coast-to-coast LED baglygter
Velkomstlys i sidespejl (CUPRA logo lyses ned på vejen)
Elektrisk svingbart anhængertræk
Sidespejle i Dark Aluminium
Dynamiske Full LED forlygter
Tågeforlygter med drejefunktion
Coast-to-coast LED baglygter
Velkomstlys i sidespejl (CUPRA logo lyses ned på vejen)
Elektrisk svingbart anhængertræk
Interiør
Opvarmet CUPRA multifunktionslæderrat
Dark Aluminium glossy interiør
CUPRA dørtrinsliste
Wrap-around Ambient Light
Skåleformede og justerbare forsæder med lændestøtte
Mekanisk nedfældning af bagsæder
To læselamper hhv. for og bag
3-zones klimaanlæg
Sort lofthimmel
Splitbagsæde med mekanisk udløser
Dark Aluminium glossy interiør
CUPRA dørtrinsliste
Wrap-around Ambient Light
Skåleformede og justerbare forsæder med lændestøtte
Mekanisk nedfældning af bagsæder
To læselamper hhv. for og bag
3-zones klimaanlæg
Sort lofthimmel
Splitbagsæde med mekanisk udløser
Ekstra tilbehør
Hurtig "mormorlader" - 0-100% på 3,5 timer
Styrker ved bilen
Den kører super godt og ligger fantastisk på vejen - særligt efter jeg fik den sænket en smule. Før føltes den underlig.
0-100 på 7 sek er dejligt selvom det vel efterhånden er normen, og ligefrem langsomt ift. rene elbiler.
Ikke rigtigt en styrke som sådan, men jeg er vild med baglygterne i mørke!
0-100 på 7 sek er dejligt selvom det vel efterhånden er normen, og ligefrem langsomt ift. rene elbiler.
Ikke rigtigt en styrke som sådan, men jeg er vild med baglygterne i mørke!
Svagheder ved bilen
Falsk lyd i højtalerne - kan dog heldigvis slås fra ved individuel indstilling, så man både kan køre i sport/CUPRA-mode OG slippe for den falske lyd
Softwaren generelt virker som en beta-version som på ingen måde er gennemtestet inden lancering. Jeg har haft bilen siden november 2020. Den gang var det HELT galt - det er heldigvis blevet bedre. Dog oplever jeg stadig et par svipsere engang i mellem, men intet alvorligt.
Højden på undervognen slog mig ud efter en måned. Sælger havde lovet det var transportklodser/den lige skulle sætte sig. Faktum er bare, at modellen er alt alt for høj fra standard. Faktisk højere end en standard SEAT Leon - det er under al kritik. Så jeg gik og ventede længe på at der blev udviklet sænkningsfjedre til denne model. De kom i foråret hvor jeg som den første i Danmark fik den sænket med Eibach fjedre.
Softwaren generelt virker som en beta-version som på ingen måde er gennemtestet inden lancering. Jeg har haft bilen siden november 2020. Den gang var det HELT galt - det er heldigvis blevet bedre. Dog oplever jeg stadig et par svipsere engang i mellem, men intet alvorligt.
Højden på undervognen slog mig ud efter en måned. Sælger havde lovet det var transportklodser/den lige skulle sætte sig. Faktum er bare, at modellen er alt alt for høj fra standard. Faktisk højere end en standard SEAT Leon - det er under al kritik. Så jeg gik og ventede længe på at der blev udviklet sænkningsfjedre til denne model. De kom i foråret hvor jeg som den første i Danmark fik den sænket med Eibach fjedre.
Bemærkninger
CUPRA er nu et selvstændigt bilmærke. Det har bilgalleri.dk ikke fundet ud af, hvorfor den er oprettet som SEAT :)
Vil du se flere Seat CUPRA Leon Sportstourer e-Hybrid til salg? Andre Seat eller bare andre brugte biler?
Seat CUPRA Leon Sportstourer e-Hybrid
maj 2006
Følger: 1
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 82
apr 2007
Følger: 35 Følgere: 37 Biler: 9 Emner: 17 Svar: 80
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 454
Men er du sej, siger du at du kører Cupra og holder på det SLET IKKE er en Seat.
aug 2010
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 291
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.280
jan 2004
Følger: 132 Følgere: 142 Biler: 16 Emner: 28 Svar: 308
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 7
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 269 Svar: 2.155
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 2
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 17 Biler: 4 Svar: 1
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540