Porsche 911 Carrera S (992) 2022
2.520 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Kommentarer
Porsche 911 Carrera S (992)
Årgang:
2022
Motor:
- Flat-6
- 3.0 Biturbo
- 8-gear PDK dobbeltkobling gearkasse
- For: 6-stemplet kalibre, 350 mm cross-drilled skiver
- For: 4-stemplet kalibre, 350 mm cross-drilled skiver
- Flaps i front som kan åbne/lukke og enten give mere køling eller bedre aero
- Brændstoføkonomi: 8.4 km/l ved blandet kørsel (opgivet)
- 3.0 Biturbo
- 8-gear PDK dobbeltkobling gearkasse
- For: 6-stemplet kalibre, 350 mm cross-drilled skiver
- For: 4-stemplet kalibre, 350 mm cross-drilled skiver
- Flaps i front som kan åbne/lukke og enten give mere køling eller bedre aero
- Brændstoføkonomi: 8.4 km/l ved blandet kørsel (opgivet)
Hestekræfter
450HK v/6.500 omdr/min
530 Nm v/2.300-5.000 omdr/min
- Tophastighed: 308 km/t
- Accelleration 0-100 km/t: 3.5 sek (opgivet)
- Accelleration 0-100 km/t ~3.0 sek (målt i test)
530 Nm v/2.300-5.000 omdr/min
- Tophastighed: 308 km/t
- Accelleration 0-100 km/t: 3.5 sek (opgivet)
- Accelleration 0-100 km/t ~3.0 sek (målt i test)
Fælge
- For: 20" Porsche Carrera Exclusive Design
- Bag: 21" Porsche Carrera Exclusive Design
- Bag: 21" Porsche Carrera Exclusive Design
Dæk
- For: 245/35ZR20 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
- Bag: 305/30ZR21 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
- Bag: 305/30ZR21 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
Undervogn
- Porsche Active Suspension Management (justerbare dæmpere via Drive Modes)
- 10mm sænkning (del af PASM)
- stivere anti-roll bars (del af PASM)
- Limited Slip Differential
- Porsche Torque Vectoring Plus
- 10mm sænkning (del af PASM)
- stivere anti-roll bars (del af PASM)
- Limited Slip Differential
- Porsche Torque Vectoring Plus
Bilstereo
- Porsche Communication Management m/Navigation Plus
- Connect Plus med trådløs Apple CarPlay og LTE data
- SiriusXM satellit radio
- Integration af Apple Music og Apple Podcasts
- Virtuel assistent ("Hey Porsche")
- Sound Package Plus med 8 højttalere og 150W forstærker (standard)
- 2x 7" display + 10.9" HD touchscreen
- Connect Plus med trådløs Apple CarPlay og LTE data
- SiriusXM satellit radio
- Integration af Apple Music og Apple Podcasts
- Virtuel assistent ("Hey Porsche")
- Sound Package Plus med 8 højttalere og 150W forstærker (standard)
- 2x 7" display + 10.9" HD touchscreen
Styling
- Aventurine Green Metallic
- Exclusive Design baglygter (klare)
- Klare sidemarkeringslys er på vej i stedet for de orange
- INGEN NUMMERPLADE FORAN!
- Exclusive Design baglygter (klare)
- Klare sidemarkeringslys er på vej i stedet for de orange
- INGEN NUMMERPLADE FORAN!
Interiør
- Standard interiør og lædersæder i Slate Grey
- Sport Seats Plus (4-vejs justerbare)
- Lizard Green omdrejningstæller
- Lizard Green Sport Chrono stopur
- Sport Seats Plus (4-vejs justerbare)
- Lizard Green omdrejningstæller
- Lizard Green Sport Chrono stopur
Ekstra tilbehør
- Sport Chrono Package
* Mode switch på rat (Wet, Normal, Sport, Sport Plus, Individual, Sport Response)
* Aktive justerbare undervognsbøsninger
* Launch Control
* Porsche Track Precision App (omgangstider, analyse m.m.)
- Sportsudstødning med flaps
- Front Axle Lift (manuelt/GPS styret hæve/sænkning af front)
- 90 liters tank
- Power Steering Plus
- Ventilerede sæder i for
- Foldbare sidespejle
- ParkAssist
- Comfort Access/Keyless Go
- HomeLink garageport åbner
- Warn and Brake Assist
* Mode switch på rat (Wet, Normal, Sport, Sport Plus, Individual, Sport Response)
* Aktive justerbare undervognsbøsninger
* Launch Control
* Porsche Track Precision App (omgangstider, analyse m.m.)
- Sportsudstødning med flaps
- Front Axle Lift (manuelt/GPS styret hæve/sænkning af front)
- 90 liters tank
- Power Steering Plus
- Ventilerede sæder i for
- Foldbare sidespejle
- ParkAssist
- Comfort Access/Keyless Go
- HomeLink garageport åbner
- Warn and Brake Assist
Styrker ved bilen
- Knivskarp styretøj
- PDK gearkassen fungerer bare perfekt
- God punch I motoren, selv ved lave omdrejninger
- Supergod føling, giver mod til at presse den mere og mere
- Føles hurtigere end specs indikerer
- Den nye 992 generation har federe interiør end 991
- Datteren kan nem sidde i bag, så brugbar for hele familien
- God bagageplads i frunk
- PDK gearkassen fungerer bare perfekt
- God punch I motoren, selv ved lave omdrejninger
- Supergod føling, giver mod til at presse den mere og mere
- Føles hurtigere end specs indikerer
- Den nye 992 generation har federe interiør end 991
- Datteren kan nem sidde i bag, så brugbar for hele familien
- God bagageplads i frunk
Svagheder ved bilen
- Auto-start/stop kan ikke slås fra permanent I Normal og Individual Mode
- Standard rattet er en smule for tyndt, synes jeg
- Standard anlæg burde være bedre, spiller ikke specielt godt
- Kan ikke åbne passager dør uden tryk på remote (hvis låst)
- Standard rattet er en smule for tyndt, synes jeg
- Standard anlæg burde være bedre, spiller ikke specielt godt
- Kan ikke åbne passager dør uden tryk på remote (hvis låst)
Bemærkninger
Efter knap to års research landede jeg på en 911 Carrera S. Det er reelt efterfølgeren til min Audi RS5. Selvom den har samme HK som RS5'eren, er 911'eren mindst et niveau over i performance.
Da jeg besluttede at det skulle være en 911, stod valget reelt mellem en 911 Carrera med alt i udstyr, eller en 911 Carrera S med meget lidt udstyr. Jeg valgte det sidste, og har ikke fortrudt. Ud over flere HK, har Carrera S større turboer, større bremser og Limited Slip Differential. Alt sammen noget der vil komme til udtryk når den skal på banen - for det skal den. Satser på at tage den på Laguna Seca nogle gange til sommer.
Jeg har haft flere biler med alt i udstyr, og det meste af det har jeg aldrig brugt, eller ikke sat ligeså meget pris på som mere power og bedre handling. Komfortudstyr er ligegyldigt med mit meget begrænsede kørselsbehov.
Flere/bedre billeder vil komme når jeg har bedre tid.
Porsche - There is no substitute. Verdens bedste sportsvogn gennem snart 60 år
Da jeg besluttede at det skulle være en 911, stod valget reelt mellem en 911 Carrera med alt i udstyr, eller en 911 Carrera S med meget lidt udstyr. Jeg valgte det sidste, og har ikke fortrudt. Ud over flere HK, har Carrera S større turboer, større bremser og Limited Slip Differential. Alt sammen noget der vil komme til udtryk når den skal på banen - for det skal den. Satser på at tage den på Laguna Seca nogle gange til sommer.
Jeg har haft flere biler med alt i udstyr, og det meste af det har jeg aldrig brugt, eller ikke sat ligeså meget pris på som mere power og bedre handling. Komfortudstyr er ligegyldigt med mit meget begrænsede kørselsbehov.
Flere/bedre billeder vil komme når jeg har bedre tid.
Porsche - There is no substitute. Verdens bedste sportsvogn gennem snart 60 år
Porsche 911 Carrera S (992)
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.082
Men de bedste RWD er næsten ligeså gode. Jeg har kørt McLaren 720S med 720HK på baghjulene på bane, og var virkelig imponeret over hvordan den kunne få kræfterne i asfalten. GT2RS er forresten vist også RWD.
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 958
Der er jo nok en grund til at Turbo modellerne har haft AWD siden 993'eren.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.082
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 958
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.082
Den har virkelig imponerende vejgreb, men den er også testet til at kunne trække 1.09g på skidpad, hvilket placerer den midt imellem biler som McLaren 600LT og Ferrari 458 Italia.
Jeg glæder mig virkelig til at få den på Laguna Seca!
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.169
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.082
Tak, det er en oplevelse hver gang jeg sætter mig bag rattet. Det var også det jeg ønskede, for selvom en BMW M4 Competition også ville have været fed, og yderst kompetent på både veje og bane, så føles det stadig som en 4-serie, med lidt federe sæder og lidt mere carbon fiber i interiøret. Man får bare ikke helt den samme følelse af at køre noget der er 100% bygget til at være noget særligt.
Jeg har allerede haft et par sjove oplevelser. Den første var da jeg skulle hente dagligvarer i en Drive Up, hvor butikkens medarbejder blev ved med at insistere på at lægge varerne om bagi. At hente datteren i skolen i bilen er også sjovt, alle de BMW, Lexus og Tesla ejere som rynkede på næsen over Honda'en kigger noget, og børnene inklusiv datteren elsker den. Og så har jeg været på den første tur på snoede bjergveje, og var virkelig imponeret.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.567
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 615
Nøøøøj.... Hvor er den bare lækker, kan kun drømme men hvem ved en dag.. jeg ville nyde hvert sekund ????
Tillykke med den Carsten håber den giver gode oplevelser og gode minder
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 572 Svar: 15.772
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.082
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 958
På 718 får man automatisk den store tank når man kommer op i en S eller højere, hvor man på 911 altid skal betale for den, men man kan så ikke tilvælge den hvis bilen har 4-hjulstræk.
På 718 er den lille tank 54 liter og den store 64 liter.
På 911 er den lille tank 64 liter og den store 90 liter.
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 113 Svar: 6.362
For mig giver det mening en Mercedes "lækker vogn" kan få 90 liter, men ikke en sportsvogn - hvorfor ved jeg ikke -.-
Og ja, da jeg købte min Cee'd i 2008 var der ikke ligefrem nogen proces der viste mig noget som helst
Så kan godt forstå det må have været lidt fed
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.082
Jeg synes at Porsche gør meget ud af at hele processen skal være en speciel oplevelse, og det syntes jeg har været super fedt. Det har været spændende at løbende kunne se på deres website hvad der skete og hvor bilen var.
Den store 90-liters tank var ekstraudstyr, men det var en af de billigste ting på den ellers lange liste med dyre tilvalg. Så tænkte jeg ligeså godt kunne tage den med, så jeg ikke skal tanke så ofte. Bilen blev leveret med fuld tank, så det var en fin service.
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 113 Svar: 6.362
Men det der nok imponerer mig mest, af en eller anden ligegyldig grund, er at den har en 90-liters tank!
Tillykke med vognen
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 958
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.219
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 633 Svar: 5.089
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.352
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 8 Biler: 7 Emner: 11 Svar: 134
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 29
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 49 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.602
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 7