Porsche 911 Carrera S (992) 2022

2.520 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Slå lyden til
 
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30. SKAL DU HJÆLPE MIG?

NOW PLAYING

Porsche 911 Carrera S (992)

Årgang:
2022
Motor:
- Flat-6
- 3.0 Biturbo

- 8-gear PDK dobbeltkobling gearkasse
- For: 6-stemplet kalibre, 350 mm cross-drilled skiver
- For: 4-stemplet kalibre, 350 mm cross-drilled skiver
- Flaps i front som kan åbne/lukke og enten give mere køling eller bedre aero
- Brændstoføkonomi: 8.4 km/l ved blandet kørsel (opgivet)
Hestekræfter
450HK v/6.500 omdr/min
530 Nm v/2.300-5.000 omdr/min

- Tophastighed: 308 km/t
- Accelleration 0-100 km/t: 3.5 sek (opgivet)
- Accelleration 0-100 km/t ~3.0 sek (målt i test)
Fælge
- For: 20" Porsche Carrera Exclusive Design
- Bag: 21" Porsche Carrera Exclusive Design
Dæk
- For: 245/35ZR20 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
- Bag: 305/30ZR21 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
Undervogn
- Porsche Active Suspension Management (justerbare dæmpere via Drive Modes)
- 10mm sænkning (del af PASM)
- stivere anti-roll bars (del af PASM)
- Limited Slip Differential
- Porsche Torque Vectoring Plus
Bilstereo
- Porsche Communication Management m/Navigation Plus
- Connect Plus med trådløs Apple CarPlay og LTE data
- SiriusXM satellit radio
- Integration af Apple Music og Apple Podcasts
- Virtuel assistent ("Hey Porsche")
- Sound Package Plus med 8 højttalere og 150W forstærker (standard)
- 2x 7" display + 10.9" HD touchscreen
Styling
- Aventurine Green Metallic
- Exclusive Design baglygter (klare)
- Klare sidemarkeringslys er på vej i stedet for de orange
- INGEN NUMMERPLADE FORAN!
Interiør
- Standard interiør og lædersæder i Slate Grey
- Sport Seats Plus (4-vejs justerbare)
- Lizard Green omdrejningstæller
- Lizard Green Sport Chrono stopur
Ekstra tilbehør
- Sport Chrono Package
* Mode switch på rat (Wet, Normal, Sport, Sport Plus, Individual, Sport Response)
* Aktive justerbare undervognsbøsninger
* Launch Control
* Porsche Track Precision App (omgangstider, analyse m.m.)
- Sportsudstødning med flaps
- Front Axle Lift (manuelt/GPS styret hæve/sænkning af front)
- 90 liters tank
- Power Steering Plus
- Ventilerede sæder i for
- Foldbare sidespejle
- ParkAssist
- Comfort Access/Keyless Go
- HomeLink garageport åbner
- Warn and Brake Assist
Styrker ved bilen
- Knivskarp styretøj
- PDK gearkassen fungerer bare perfekt
- God punch I motoren, selv ved lave omdrejninger
- Supergod føling, giver mod til at presse den mere og mere
- Føles hurtigere end specs indikerer
- Den nye 992 generation har federe interiør end 991
- Datteren kan nem sidde i bag, så brugbar for hele familien
- God bagageplads i frunk
Svagheder ved bilen
- Auto-start/stop kan ikke slås fra permanent I Normal og Individual Mode
- Standard rattet er en smule for tyndt, synes jeg
- Standard anlæg burde være bedre, spiller ikke specielt godt
- Kan ikke åbne passager dør uden tryk på remote (hvis låst)
Bemærkninger
Efter knap to års research landede jeg på en 911 Carrera S. Det er reelt efterfølgeren til min Audi RS5. Selvom den har samme HK som RS5'eren, er 911'eren mindst et niveau over i performance.

Da jeg besluttede at det skulle være en 911, stod valget reelt mellem en 911 Carrera med alt i udstyr, eller en 911 Carrera S med meget lidt udstyr. Jeg valgte det sidste, og har ikke fortrudt. Ud over flere HK, har Carrera S større turboer, større bremser og Limited Slip Differential. Alt sammen noget der vil komme til udtryk når den skal på banen - for det skal den. Satser på at tage den på Laguna Seca nogle gange til sommer.

Jeg har haft flere biler med alt i udstyr, og det meste af det har jeg aldrig brugt, eller ikke sat ligeså meget pris på som mere power og bedre handling. Komfortudstyr er ligegyldigt med mit meget begrænsede kørselsbehov.

Flere/bedre billeder vil komme når jeg har bedre tid.

Porsche - There is no substitute. Verdens bedste sportsvogn gennem snart 60 år

Vil du se flere Porsche 911 Carrera S (992) til salg? Andre Porsche eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Porsche 911 Carrera S (992)
Annonce