BMW E36 323ti Compact [Tidl. bil] 1999
2.178 visninger
|
Oprettet:
BMW E36 323ti Compact
Årgang:
1999
Motor:
Standard M52B25 motor, som går perfekt
Bolt on mods:
- M50B25 indsugningsmanifold
- Custom indsugningskit (eller standard luftfilterkasse)
- Schmiedmann bananmanifold med titanium power wrap og med sportscat (Nypris ca. 6000 kr)
- E-godkendt Friedrich Motorsport sportsbagpotte (Nypris ca. 3000 kr)
Bolt on mods:
- M50B25 indsugningsmanifold
- Custom indsugningskit (eller standard luftfilterkasse)
- Schmiedmann bananmanifold med titanium power wrap og med sportscat (Nypris ca. 6000 kr)
- E-godkendt Friedrich Motorsport sportsbagpotte (Nypris ca. 3000 kr)
Hestekræfter
Standard: 170 hk
Nu: 184++ Attest haves. (Målt før bananmanifold kom på, vil skyde på den har ca. 200 nu)
Nu: 184++ Attest haves. (Målt før bananmanifold kom på, vil skyde på den har ca. 200 nu)
Fælge
Sommer: Uoriginale BMW M Style 68, men i originale mål
Vinter: Originale BMW Style 141 fra 1 serie
Vinter: Originale BMW Style 141 fra 1 serie
Dæk
Sommer: Continental
Vinter: Pirelli
Vinter: Pirelli
Undervogn
-Bilstein B8 plus støddæmpere (Nypris ca. 5000 kr)
-Lowtec sænkningsfjedre 35/25 mm (Nypris ca. 1200 kr)
-H&R tykkere krængningsstabilisatorer (Nypris ca. 4000 kr)
-Lilla Powerflex bøsninger i hele undervognen (selv stabilisatorbolte er blevet udskiftet til Powerflex)
-SPR Racing tårnstiver både for og bag (Nypris ca. 2000 kr)
-X-brace med bundkar beskytter
-Samme "korte" tandstang som i bl.a. E36 Z3 M
-Lowtec sænkningsfjedre 35/25 mm (Nypris ca. 1200 kr)
-H&R tykkere krængningsstabilisatorer (Nypris ca. 4000 kr)
-Lilla Powerflex bøsninger i hele undervognen (selv stabilisatorbolte er blevet udskiftet til Powerflex)
-SPR Racing tårnstiver både for og bag (Nypris ca. 2000 kr)
-X-brace med bundkar beskytter
-Samme "korte" tandstang som i bl.a. E36 Z3 M
Bilstereo
Standard
Pioneer 1-din radio med bluetooth og håndfri osv.
Pioneer 1-din radio med bluetooth og håndfri osv.
Styling
-Større forbremser fra E46 330i
-M-tech forkofanger
-M-tech sideskørter
-Sorte nyrer
-Sort original motorhjelm
-Tonede bagerste ruder
-M3 look sportsspejle
-Sorte forlygter
-Smoked forblink samt hvide sideblink og baglygter med hvide blink
-Schmiedmann streamer (Giver god rabat i deres shop ;) )
-M-tech forkofanger
-M-tech sideskørter
-Sorte nyrer
-Sort original motorhjelm
-Tonede bagerste ruder
-M3 look sportsspejle
-Sorte forlygter
-Smoked forblink samt hvide sideblink og baglygter med hvide blink
-Schmiedmann streamer (Giver god rabat i deres shop ;) )
Interiør
Rigtig godt udstyret (tysk import):
-Ombetrukket M-tech rat med perforeret læder og alcantara
-Sportskabine (dog lidt slid på førersæde)
-Shortshifter
-Sort himmel
-Autonedblænding i bakspejl
-Sædevarme
-Aircondition, virker rigtig godt og blev serviceret i 2021
-Fartpilot
-Elruder og elspejle m. varme
-Eftermonteret originalt armlæn
-ABS og ASC
-Masser af bagagerumsplads da den er bygget om til papegøjeplader
-Ombetrukket M-tech rat med perforeret læder og alcantara
-Sportskabine (dog lidt slid på førersæde)
-Shortshifter
-Sort himmel
-Autonedblænding i bakspejl
-Sædevarme
-Aircondition, virker rigtig godt og blev serviceret i 2021
-Fartpilot
-Elruder og elspejle m. varme
-Eftermonteret originalt armlæn
-ABS og ASC
-Masser af bagagerumsplads da den er bygget om til papegøjeplader
Ekstra tilbehør
Fast anhængertræk
En masse standarddele, kan blive helt standard igen med undtagelse af udstødning og undervogn. Samt bagsæder (trænger dog til rens) hvis man vil bygge den på hvide plader igen.
En masse standarddele, kan blive helt standard igen med undtagelse af udstødning og undervogn. Samt bagsæder (trænger dog til rens) hvis man vil bygge den på hvide plader igen.
Styrker ved bilen
Udstødning, undervogn, krængningsstabilisatorer er skrevet ind ved syn og er derfor ikke et problem.
Der er blevet lavet rigtig meget vedligehold på bilen, samt service for hver ca. 10.000 km. i min tid. Der er bl.a. skiftet følgende:
-V-rem samt remhjul og strammer
-Thermostat og thermostat hus samt vandpumpe
-Begge bærearme foran samt venstre styrekugle med efterfølgende sporing.
-Bremseklodser og skiver bag, renset og smurt fornyligt
-Begge forhjulslejer
-Forlygtepærer og justering af forlygter
-Viskerblade
-Diverse klips, skruer, bolte osv.
Alle væsker bliver jævnligt checket og den bruger intet olie/vand eller andet.
Ifm. syn er der blevet lavet rust i paneler, et hul i bund, højre bagskærmkant, samt ny original holder til krængningsstabilisator venstre for. Alt er derefter naturligvis blevet rustbeskyttet, malet osv.
Der er blevet lavet rigtig meget vedligehold på bilen, samt service for hver ca. 10.000 km. i min tid. Der er bl.a. skiftet følgende:
-V-rem samt remhjul og strammer
-Thermostat og thermostat hus samt vandpumpe
-Begge bærearme foran samt venstre styrekugle med efterfølgende sporing.
-Bremseklodser og skiver bag, renset og smurt fornyligt
-Begge forhjulslejer
-Forlygtepærer og justering af forlygter
-Viskerblade
-Diverse klips, skruer, bolte osv.
Alle væsker bliver jævnligt checket og den bruger intet olie/vand eller andet.
Ifm. syn er der blevet lavet rust i paneler, et hul i bund, højre bagskærmkant, samt ny original holder til krængningsstabilisator venstre for. Alt er derefter naturligvis blevet rustbeskyttet, malet osv.
Svagheder ved bilen
-Revner i forkofanger (Ny uoriginal umalet medfølger)
-Rustbobler i venstre bagskærm og bagklap, samt klarlak skaller af på bagkofanger.
-Lakken er middel stand, skal den stå perfekt bør den hellakeres.
-Lidt horisontalt slør i gearskifter, kan sagtens skifte men trænger til nye bøsninger
-Rustbobler i venstre bagskærm og bagklap, samt klarlak skaller af på bagkofanger.
-Lakken er middel stand, skal den stå perfekt bør den hellakeres.
-Lidt horisontalt slør i gearskifter, kan sagtens skifte men trænger til nye bøsninger
Bemærkninger
Det er så vidt jeg ved den eneste E36 323ti Compact på papegøjeplader i landet. Den koster kun ca. 3000 kr. ÅRLIGT i ejerafgift, og jeg giver kun lige over 3000 kr. årligt i forsikring med fuld kasko.
Den har gået ca. 376.000 km., men den går overordentligt godt i motor og med alle undervognsopgraderingerne føles den stadig stram og ligger rigtig godt på vejen. Kombineret med den "korte" tandstang og lyden fra en række 6'er er den en fornøjelse at køre. Starter hver dag og kører, styrer og bremser rigtig godt.
Den perfekte hverdagsbil, som du også kan tage haveaffald på losseren med eller køre trackday på Jyllandsringen!
Den har gået ca. 376.000 km., men den går overordentligt godt i motor og med alle undervognsopgraderingerne føles den stadig stram og ligger rigtig godt på vejen. Kombineret med den "korte" tandstang og lyden fra en række 6'er er den en fornøjelse at køre. Starter hver dag og kører, styrer og bremser rigtig godt.
Den perfekte hverdagsbil, som du også kan tage haveaffald på losseren med eller køre trackday på Jyllandsringen!
BMW E36 323ti Compact
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.172
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 47 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.542
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 17 Biler: 4 Svar: 1
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 7 Svar: 27
sep 2003
Følger: 64 Følgere: 64 Biler: 12 Emner: 47 Svar: 1.957
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084