Mazda MX-5 Roadster Exclusive-Line - ND2 [Tidl. bil] 2023
2.127 visninger
|
Oprettet:
Online
Mazda MX-5 Roadster Exclusive-Line - ND2
Årgang:
2023
Motor:
PE-VPR[RS] - Mazda PE serie (SkyActiv-G)
2 liters 4 cylindret rækkemotor med direkte insprøjtning, sekventiel ventil timing og dobbelt overliggende knastaksler.
Slagvolumen: 1998 cc
Boring: 83.5 mm
Slaglængde: 91.2 mm
Ventiler pr. Cylinder: 4
Kompressionsforhold: 13,0:1
Gearkasse: 6-trins manuel gearkasse
i-ELOOP og start-stop system.
2 liters 4 cylindret rækkemotor med direkte insprøjtning, sekventiel ventil timing og dobbelt overliggende knastaksler.
Slagvolumen: 1998 cc
Boring: 83.5 mm
Slaglængde: 91.2 mm
Ventiler pr. Cylinder: 4
Kompressionsforhold: 13,0:1
Gearkasse: 6-trins manuel gearkasse
i-ELOOP og start-stop system.
Hestekræfter
184hk ved 7000rpm
205nm ved 4800rpm
205nm ved 4800rpm
Fælge
Originale Mazda 7x17" Bright Dark aluminiumsfælge
Dæk
205/45R17 Bridgestone Potenza S001
Undervogn
Standard Mazda undervogn med Tokico dæmpere (dvs. ikke modellen med Bilstein).
Jeg går med overvejelser om at få monteret en Bilstein B12 ProKit undervogn som består af Bilstein B8 dæmpere og Eibach ProKit fjedre.
Jeg går med overvejelser om at få monteret en Bilstein B12 ProKit undervogn som består af Bilstein B8 dæmpere og Eibach ProKit fjedre.
Bilstereo
BOSE audiosystem med 9 højttalere
7” farveskærm
Trådløst Apple CarPlay og kablet Android Auto
Navigation
HMI commander
Bluetooth
DAB-radio
AUX og 2 x USB indgang
7” farveskærm
Trådløst Apple CarPlay og kablet Android Auto
Navigation
HMI commander
Bluetooth
DAB-radio
AUX og 2 x USB indgang
Styling
Intet ud over det fede MX-5 ND design og den fede Deep Crystal Blue Metallic lakfarve som spiller vildt i solen.
Interiør
Sort læderindtræk med perforerede sæder og lyse syninger.
Varme i sæderne
Læderbetrukket rat og gearknop
Varme i sæderne
Læderbetrukket rat og gearknop
Ekstra tilbehør
Fox sportsudstødning med dobbet type 25 afgang (2x70mm) og ECE typegodkendelse.
Driver Assistance Pack:
-Driver Attention Alert
-Smart City Brake Support
-Skiltegenkendelse
-Adaptive full LED-forlygter med segmentinddeling (matrix lygter).
Driver Assistance Pack:
-Driver Attention Alert
-Smart City Brake Support
-Skiltegenkendelse
-Adaptive full LED-forlygter med segmentinddeling (matrix lygter).
Styrker ved bilen
Lille og let (1025kg) roadster med manuelt gear, baghjulstræk og en motor med rigeligt med power til kørsel på offentlig vej.
Resultatet af dette er nogle af de bedste køreegenskaber man kan få for pengene.
Bilen har stadig god komfort og brændstoføkonomi.
Det fede design af MX-5 ND generationen.
Resultatet af dette er nogle af de bedste køreegenskaber man kan få for pengene.
Bilen har stadig god komfort og brændstoføkonomi.
Det fede design af MX-5 ND generationen.
Svagheder ved bilen
En kompakt kabine hvor pladsen kan blive for trang hvis man er for høj.
Piv ringe anlæg, men jeg hører alligevel ikke musik når jeg kører med taget nede, og når jeg kører i roadster skal taget selvfølgelig være nede.
Piv ringe anlæg, men jeg hører alligevel ikke musik når jeg kører med taget nede, og når jeg kører i roadster skal taget selvfølgelig være nede.
Bemærkninger
Dette er min anden Mazda MX-5 ND, det siger lidt om hvor glad jeg er for modellen når jeg efter nogle år uden har valgt at købe en igen.
Jeg solgte min 911 i august 2022 da jeg var kommet til den konklusion at jeg ikke brugte den nok da jeg hellere ville køre uden tag.
Så snart bilen var solgt skyndte jeg mig ud og bestille min nye Mazda MX-5, for min Boxster skulle jo ikke stå alene i garagen.
Så nu har jeg to roadstere med 2 liters motor i garagen, men de er forskellige nok til at jeg kan se et formål med at have begge.
Hvor Boxsteren er med center motor, turboladning og PDK (dobbeltkoblingsgearkasse) har Mazdaen en sugemotor forean og manuel gearkasse hvilket giver en mere analog køreoplevelse.
Der er dog ingen tvivl om at Porschen er markant hurtigere, men alt den ekstra ydeevne kan man alligevel ikke udnytte på offentlig vej på sikker vis.
Med en Mazda MX-5 ND med enten 1.5 eller 2.0 motor har man alt den sportsvogn man har brug for med rigeligt med power til offentlig vej.
Den har fantastiske køreegenskaber, der dog ikke tager skade af nogle sænkningsfjedre for at reducere krængning i sving og en sportsudstødning for at give lidt mere lyd.
Jeg solgte min 911 i august 2022 da jeg var kommet til den konklusion at jeg ikke brugte den nok da jeg hellere ville køre uden tag.
Så snart bilen var solgt skyndte jeg mig ud og bestille min nye Mazda MX-5, for min Boxster skulle jo ikke stå alene i garagen.
Så nu har jeg to roadstere med 2 liters motor i garagen, men de er forskellige nok til at jeg kan se et formål med at have begge.
Hvor Boxsteren er med center motor, turboladning og PDK (dobbeltkoblingsgearkasse) har Mazdaen en sugemotor forean og manuel gearkasse hvilket giver en mere analog køreoplevelse.
Der er dog ingen tvivl om at Porschen er markant hurtigere, men alt den ekstra ydeevne kan man alligevel ikke udnytte på offentlig vej på sikker vis.
Med en Mazda MX-5 ND med enten 1.5 eller 2.0 motor har man alt den sportsvogn man har brug for med rigeligt med power til offentlig vej.
Den har fantastiske køreegenskaber, der dog ikke tager skade af nogle sænkningsfjedre for at reducere krængning i sving og en sportsudstødning for at give lidt mere lyd.
Vil du se flere Mazda MX-5 Roadster Exclusive-Line - ND2 til salg? Andre Mazda eller bare andre brugte biler?
Mazda MX-5 Roadster Exclusive-Line - ND2
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 7 Svar: 27
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298