BMW E12 525i, LS turbo konventeret 1980
1.807 visninger
|
Oprettet:
BMW E12 525i, LS turbo konventeret
Årgang:
1980
Motor:
LM7 5,3 liters fra chevy tahoe
ARP studs til topstykke
ARP studs til hovedlejer
blok ultralysrenset
blok planslebet og honet til de nye stempler
LS pro Smedede stempler
h plejlstænger
standard krumtap, afbalanceret op til 9800 rpm, efter bop vægt på stempler og stænger
melling high volume oliepumpe
texas speed knastaksel drev
ACL hoved og plejllejer
Summit LS pro racing stage 3 knastaksel
Trickflow ventil fjedre og retainers
Harland sharp vippearme
Brian Tooley lifters
Brian Tooley 7.350 chromemoly pushrods
Mechmann 320 amp generator
Summit indsugnings manifold med 102 mm holley gasspjæld
2200 cc bosch dyser
MSD ignition coils and leads
Standard ls1 topstykker, planslebet og ultralydsrenset
Manley raceventiler
flowtech 3" headers
pulsar g42-1450 kugleleje turbo med 1,28 hus
Morosso bundkar med back sump
Holley fuelrails
2 stk 46 mm tial wastegates
50 mm turbobandit blowoff ventil
Aem methanol system der bliver aktiv ved 0,6 bar
Maxx ecu Race motorstyring
8 stk egt sensorer
summit racing ventildæksler, ombygget med 4 stk AN12 udluftninger
og 100 andre småting ??
Effekt: Ukendt, har målt 1150 hk ca ved 5600 rpm inden den spandt i feltet
Gearkasse:
SFI 2 trins powerglide fra JW transmission, rated til 2600 hk med alle de gode sager i
2 delt sfi godkendt hus, med sprængskjold indbygget
Hurst gearskifte, med elektronisk skift styret af motorstyringen
Neil chance 2 delt converter, bygget til no prep, rated til 2000 hk
Reid Kugleleje backhousing med strange 1350 yoke
ARP studs til topstykke
ARP studs til hovedlejer
blok ultralysrenset
blok planslebet og honet til de nye stempler
LS pro Smedede stempler
h plejlstænger
standard krumtap, afbalanceret op til 9800 rpm, efter bop vægt på stempler og stænger
melling high volume oliepumpe
texas speed knastaksel drev
ACL hoved og plejllejer
Summit LS pro racing stage 3 knastaksel
Trickflow ventil fjedre og retainers
Harland sharp vippearme
Brian Tooley lifters
Brian Tooley 7.350 chromemoly pushrods
Mechmann 320 amp generator
Summit indsugnings manifold med 102 mm holley gasspjæld
2200 cc bosch dyser
MSD ignition coils and leads
Standard ls1 topstykker, planslebet og ultralydsrenset
Manley raceventiler
flowtech 3" headers
pulsar g42-1450 kugleleje turbo med 1,28 hus
Morosso bundkar med back sump
Holley fuelrails
2 stk 46 mm tial wastegates
50 mm turbobandit blowoff ventil
Aem methanol system der bliver aktiv ved 0,6 bar
Maxx ecu Race motorstyring
8 stk egt sensorer
summit racing ventildæksler, ombygget med 4 stk AN12 udluftninger
og 100 andre småting ??
Effekt: Ukendt, har målt 1150 hk ca ved 5600 rpm inden den spandt i feltet
Gearkasse:
SFI 2 trins powerglide fra JW transmission, rated til 2600 hk med alle de gode sager i
2 delt sfi godkendt hus, med sprængskjold indbygget
Hurst gearskifte, med elektronisk skift styret af motorstyringen
Neil chance 2 delt converter, bygget til no prep, rated til 2000 hk
Reid Kugleleje backhousing med strange 1350 yoke
Hestekræfter
1200++
1300 nm ++
1300 nm ++
Fælge
Weld 10x15 drag hjul med hoosier 28-10,5-15w dæk
Bmw alufælge 4,5x17 med Hoosier 26-4,5-17 frontrunner dæk
Bmw alufælge 4,5x17 med Hoosier 26-4,5-17 frontrunner dæk
Dæk
hoosier 28-10,5-15w dæk
4,5x17 med Hoosier 26-4,5-17 frontrunner dæk
4,5x17 med Hoosier 26-4,5-17 frontrunner dæk
Undervogn
Moser 9" ford type.
4 link, gjort klar til wheeliebars.
bygget af Moser i USA til bilen
35 spline aksler
Moser spole
strange 1350 yoke
3" kardan
gearing 3.73
Wildwood 4 stemplet kalibre og bremseskiver
springloop x2
4 link, gjort klar til wheeliebars.
bygget af Moser i USA til bilen
35 spline aksler
Moser spole
strange 1350 yoke
3" kardan
gearing 3.73
Wildwood 4 stemplet kalibre og bremseskiver
springloop x2
Bilstereo
v8 med 7975 pulsar turbo
Styling
bbs frontspoiler
hækvinge
folie
hækvinge
folie
Interiør
Kirkey alusæde
momo rat
instrumentbord flokket
10.1 lcd instrument
momo rat
instrumentbord flokket
10.1 lcd instrument
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
effekten
Svagheder ved bilen
effekten hvis banen ikke er til det
Bemærkninger
Bilen har en køreklar vægt på 1215 kg uden fører
Bilen blev bygget i 2021 og tog ca et år at bygge, dertil kommer alt pladearbejdet, som blev udført i 00erne af tidligere ejer af selve karossen. fra start til hvor den er nu , tænker jeg der er brugt 5-700 timer og alt for mange penge ??
Bedste performance indtil nu:
5,36 sek og 213.65 km/t på 201 meter ( No Prep)
8,67 sek og 251 km/t på 402 meter (Kan køre hurtigere)
Har i spørgsmål, så som altid, kom hen til os til div arrangementer og spørg ind ??
Bilen blev bygget i 2021 og tog ca et år at bygge, dertil kommer alt pladearbejdet, som blev udført i 00erne af tidligere ejer af selve karossen. fra start til hvor den er nu , tænker jeg der er brugt 5-700 timer og alt for mange penge ??
Bedste performance indtil nu:
5,36 sek og 213.65 km/t på 201 meter ( No Prep)
8,67 sek og 251 km/t på 402 meter (Kan køre hurtigere)
Har i spørgsmål, så som altid, kom hen til os til div arrangementer og spørg ind ??
Vil du se flere BMW E12 525i, LS turbo konventeret til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
BMW E12 525i, LS turbo konventeret
maj 2004
Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 111 Svar: 1.330