Toyota Corolla Hybrid ZWE211 2019
1.072 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
0 Kommentarer
Toyota Corolla Hybrid ZWE211
Årgang:
2019
Motor:
2ZR-FXE
1,8 hybrid benzin
1,8 hybrid benzin
Hestekræfter
Benzinmotor:
95 HK
142 NM
Kombineret med elmotoren i hybridsystemet:
122 HK
163 NM
Ikke en raket, men den kører dælme langt på literen.
95 HK
142 NM
Kombineret med elmotoren i hybridsystemet:
122 HK
163 NM
Ikke en raket, men den kører dælme langt på literen.
Fælge
Til vinterbrug har den 17" originale alufælge i sort med blankslebet overflade.
Til sommerbrug kører den på min Lexus' gamle 8,5x19" alufælge. De er blevet malet om i koksgrå og har i samme omgang fået nye dæk.
Til sommerbrug kører den på min Lexus' gamle 8,5x19" alufælge. De er blevet malet om i koksgrå og har i samme omgang fået nye dæk.
Dæk
Vinterdækkene er fra Barum og i størrelsen 225/45R17.
Sommerdækkene er Hankook S1 Evo3 i størrelsen 235/35R19.
Den kører faktisk samme dækstørrelse som min Lexus gør.
Sommerdækkene er Hankook S1 Evo3 i størrelsen 235/35R19.
Den kører faktisk samme dækstørrelse som min Lexus gør.
Undervogn
Helt original. Intet er ændret. Har dog leget med tanken om sænkning siden vi købte bilen, men den kører pisse godt som den er.
Det er trods alt også en dagligdagsbil, så det er ok :)
Det er trods alt også en dagligdagsbil, så det er ok :)
Bilstereo
Originalt anlæg. Ikke JBL-anlægget som sidder i H4-udstyrsvarianten. Det spiller udmærket, men heller ikke mere end det.
Den har desuden Apple CarPlay samt det originale navigationssystem.
Den har desuden Apple CarPlay samt det originale navigationssystem.
Styling
LED nummerpladelys. Det er vist det.
Kunne godt tænke mig et sæt underlæber fra Maxton og en lille læbe til tagspoileren, men tænker det vil se underligt ud hvis ikke den bliver sænket.
Kunne godt tænke mig et sæt underlæber fra Maxton og en lille læbe til tagspoileren, men tænker det vil se underligt ud hvis ikke den bliver sænket.
Interiør
Alt hvad der findes i H3-udgaven med både designpakke og smartpakke (idag hedder de premiumpakke).
Dette betyder at den har en LED stribe i hver side af bagagerummet, el-bagklap med fodsensor, stor skærm i speedometer, 2-zonet klimaanlæg, armlæn og dørsider i sort læder og sikkert meget mere.
Vi valgte yderligere at opgradere sæderne med læder. Det gør ret meget for interiøret i bilen ifht. en med stofsæder.
Dette betyder at den har en LED stribe i hver side af bagagerummet, el-bagklap med fodsensor, stor skærm i speedometer, 2-zonet klimaanlæg, armlæn og dørsider i sort læder og sikkert meget mere.
Vi valgte yderligere at opgradere sæderne med læder. Det gør ret meget for interiøret i bilen ifht. en med stofsæder.
Ekstra tilbehør
Fullsize reservehjul istedet for lappekittet.
Aftageligt anhængertræk.
Aftageligt anhængertræk.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Dette er vores første nye bil.
Efter jeg gik ned med flaget magtede jeg ikke den gamle blå Avensis T22 mere. Den var slidt og der skulle indimellem repareres på den. Derfor blev der taget beslutning om at der skulle noget meget nyere til og det blev så denne Corolla, selvom vi egentlig kiggede efter forgængeren Auris. Vi har ikke fortrudt købet ét eneste sekund. Den kører godt, er super harmonisk og de har ikke det med at flyve op i omdrejninger ligesom de ældre hybrider godt kunne finde på. Der er E-CVT gearkassen noget bedre afstemt idag.
Vi tog bilen på bryllupsrejse i 2022 ned gennem Tyskland, gennem Brennerpasset og Østrig med slutdestination i Italien. Her var vi ved Venedig, helt nede i Rom og så Firenze på vejen op igen, hvor vi kørte over Monaco, Frankrig, Belgien, Holland og så til sidst mod Danmark.
Turen var i det hele på lige omkring 5000 km og bilen kørte i gennemsnit 22,6 km/l hvor langt størstedelen af turen var på motorvej.
Efter jeg gik ned med flaget magtede jeg ikke den gamle blå Avensis T22 mere. Den var slidt og der skulle indimellem repareres på den. Derfor blev der taget beslutning om at der skulle noget meget nyere til og det blev så denne Corolla, selvom vi egentlig kiggede efter forgængeren Auris. Vi har ikke fortrudt købet ét eneste sekund. Den kører godt, er super harmonisk og de har ikke det med at flyve op i omdrejninger ligesom de ældre hybrider godt kunne finde på. Der er E-CVT gearkassen noget bedre afstemt idag.
Vi tog bilen på bryllupsrejse i 2022 ned gennem Tyskland, gennem Brennerpasset og Østrig med slutdestination i Italien. Her var vi ved Venedig, helt nede i Rom og så Firenze på vejen op igen, hvor vi kørte over Monaco, Frankrig, Belgien, Holland og så til sidst mod Danmark.
Turen var i det hele på lige omkring 5000 km og bilen kørte i gennemsnit 22,6 km/l hvor langt størstedelen af turen var på motorvej.
Toyota Corolla Hybrid ZWE211
Der er endnu ikke skrevet kommentarer