{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford Mustang GT Cabriolet - 7. generation - S650 2024

777 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Morten J
Online
Mand | 40 år | Oprettet: 3. feb 2004


Ford Mustang GT Cabriolet - 7. generation - S650

Årgang:
2024
Motor:
5.0 Ti-VCT V8
4. generations Coyote i EU Spec
Getrag MT82-D4 6 trins manuel gearkasse med rev matching og 3.55 ratio LSD bagaksel
Boring: 93,0 mm
Slaglængde: 92,7 mm
Slagvolumen: 8.038 cm³
Kompressionsforhold: 12:1
4 ventilers DOCH med uafhængig variable knast timing på indsugning og udstødning
Dobbelt indsprøjtningssystem med både direkte og indirekte indsprøjtning
Indsugning med dobbelt 80mm gasspjæld
Active Performance udstødning med spjæld så lyden kan justeres i 4 niveauer (stille, standard, sport og bane)
Hestekræfter
446hk DIN (440hk SAE) ved 7250rpm
540Nm ved 5100rpm

Effekt og moment er lavere i EU spec end i USA for at kunne overholde emissionskrav.
Samme motor i US spec har:
480hk SAE (487hk DIN) ved 7250rpm eller 486hk (493 DIN) SAE med Active Performance udstødning.
567Nm ved 4900rpm
Fælge
19" Carbonized Gray aluminiums fælge fra GT Performance pakken
For: 9,0 J x 19 ET 45
Bag: 9,5 J x 19 ET 52,5
Dæk
Pirelli P Zero
For: 255/40 R 19
Bag: 275/40 R 19
Undervogn
MacPherson-fjederben med dobbelt kugleled og krængningsstabilisator for
Uafhængig integral-link med krængningsstabilisator bag
390 x 36mm ventilerede bremseskiver med 6 stemplede Brembo aluminiums kalibre for
355 x 28mm ventilerede bremseskiver med 4 stemplede aluminiums kalibre bag
Bilstereo
SYNC 4 system med 13,2" touchskærm
B&O premium sound system med 12 højtalere inklusiv subwoofer i bagagerummet
Styling
Mustang GT specifik forkofanger, frontgrill og kølerhjelms udluftning som giver en mere aggressiv styling end basismodellen Mustang Ecoboost
Lak i Race Red
Interiør
Opvarmede og ventilerede del-elektriske sæder beklædt med læder og kunstlæder i Black Onyx med kontrastsyninger
Opvarmet og læderbeklædt rat
Alu pedaler
Ekstra tilbehør
Mustang GT kommer i Europa med masser af standardudstyr hvoraf en del er ekstraudstyr i USA.
I henhold til byggearket (Monroney/window sticker) er modellen en Ford Mustang 2024 GT Convertible Premium med følgende standard udstyr:

Exterior:
-Approach lighting (for og baglygter lyser op med animation når man nærmer sig med nøglen)
-Center latch (gætter på der menes til kalechen)
-Convertible top-fully-lined cloth
-Easy Fuel capless filler
-Electromechanical drive
-Headlamps - Autolamp (on/off)
-Headlamps - LED with signature lighting
-Hood vent
-Mirrors-heated/power glass, manual fold
-Pony projection lamps
-Wipers - Rain-sensing

Interior:
-12,4" LCD digital instrument cluster
-13,2" LCD centerstack screen
-Ambient lighting with MyColor
-Center console with armrest
-Dual-zone electronic auto climate control
-Heated leather wrapped steering wheel with cruice & audio - FLT BT
-Sill plates with logo
-Smart charging USB port(2)

Functional:
-AM/FM stereo with 9 speakers (erstattet af B&O Sound System med 12 højtalere)
-Electronic power assisted steering
-FordPass Connect 4G Wi-Fi
-Independent rear suspension
-Intelligent Access with push button start
-Limited slip rear axle
-Rear parking sensors
-Rear view camera
-Selectable drive modes
-SiriusXM - SVC N/A AK&HI
-Sync4
-Track Apps
-Wireless charging pad

Safety/security:
-AdvanceTrac ESP
-Airbag-Driver/passenger knee
-Airbags - Dual stage front
-Airbags - Front seat mounted side impact
-Individual ture pressure monitor system
-Latch child safety system
-Perimeter alarm
-SecuriLock pass anti theft
-Security package:
-Active Anti-Theft System
-Electronic-Locking Center Console
-Wheel Locking Kit
-SOS post crash alert system

Equipment Group 400A

Optional equipment/Other:
255F/275R/40R19 Summer Tire
Ford Co-Pilot360 Assist+:
-Adaptive Speed Control
-Lane-Keeping System with Lane-Keeping Assist and Lane Departure Warning:
-Includes Driver Alert System, Road Departure Warning and Blind Spot Assist
-Pre-Collision Assist with Camera and Radar Fusion and Evasive Steering Assist
-Speed Sign Recognition with Intelligent Speed Assist
Connected built in navigation
B&O Sound System, 12 speakers
Spoiler delete
3.55 ratio limited slip axle
SDARS radio
19" (9F/9,5R) Carbonized Gray-painted alu
19" Brembo brake with performance lining
Black calipers with white logo
GT Performance Package:
-19" X 9" (F) 19" X 9.5" (R) Carbonized Gray-Painted Aluminum Wheels
-19" BREMBO® Brake System with Performance Linings and Black with White Logo Brake Calipers
-Electric Hand Operated Parking Brake
-Front Tow Hook
-Grille – Painted Ebony Black
-Heavy-duty Front Springs
-K-Brace
-Black Painted Strut-Tower Brace
-TORSEN® Differential with 3.55 Axle Ratio (Manual)
-Unique Chassis Tuning
-Unique Stability Control, EPAS and ABS Tuning
-Upsized Rear Sway Bar
Wireless charger
Active valve exhaust
Heated steering wheel
Premier trim with color accent
Daytime running lamps (DRL)
Export radio frequency
Styrker ved bilen
V8 sugemotor med lækker lyd og rigeligt med moment og effekt
Cabriolet, der er intet bedre end vinden i håret når man kører om sommeren
Manuelt gear med adaptiv fartpilot, den kombination har jeg aldrig prøvet før
Udseendet
Generelt bare en lækker cruiser
Svagheder ved bilen
Den er relativ stor og tung og ikke lige så nem at smide rundt i sving som en Porsche Boxster eller Mazda MX-5
Brændstofforbruget
Bilen er ny nok til der er krav om ISA (Intelligent Speed Assistance) som advarer akustisk når man overskrider fartgrænsen. Det havde måske ikke været så galt hvis ikke den type systemer alt for ofte tager fejl om hvad den gældende fartgrænse er og hvis ikke den alarmerede allerede ved en overskridelse på blot en enkelt km/t. Heldigvis kan det hurtigt og nemt slås fra på rattet, det skal dog gøres hver gang bilen startes.
Bemærkninger
Købt ny i 2024 som erstatning for min MX-5 ND.
Jeg besluttede mig for at jeg var nødt til at prøve at købe/eje en fabriksny bil med V8 motor imens det stadig kunne lade sig gøre.
For at få mest mulig nydelse ud af oplevelsen ville jeg helst have en sugemotor med manuelt gear og selvfølgelig en cabriolet. Den eneste model jeg kunne finde som kunne opfylde alle disse ønsker som stadig kunne købes ny var Ford Mustang GT.

Vil du se flere Ford Mustang GT Cabriolet - 7. generation - S650 til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford Mustang GT Cabriolet - 7. generation - S650
Annonce