{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Porsche Taycan 4S 2024

26 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Morten J
Online
Mand | 40 år | Oprettet: 3. feb 2004


Porsche Taycan 4S

Årgang:
2024
Motor:
Permanent magnet synkronmotor med 1-trins koaksial gearkasse på forakslen
Permanent magnet synkronmotor med 2-trins aksial parallel gearkasse på bagakslen
Performancebatteri Plus med 105 kWh brutto og 97 kWh netto kapacitet som er et 800 V NCM811 lithium ion batteri bestående af 396 celler i 198s2p konfiguration
Hestekræfter
517 hk
589 hk med overboost ved launch control eller push-to-pass
710 Nm ved launch control
0-100 km/t på 3,7 sek (målt til 3,5 sek)
0-160 km/t på 7,8 sek (målt til 7,4 sek)
0-200 km/t på 12 sek
80-120 km/t på 2,1 sek
Fælge
Sommer:
20" aluminiums fælge i Turbo Sport Aero design og med navkapsler med våbenskjold i farve
For: 9.0Jx20 ET54
Bag: 11.0Jx20 ET60

Vinter:
19" aluminiums fælge i Taycan S Aero design og med navkapsler med våbenskjold i farve
For: 8.0Jx19 ET50
Bag: 10.0Jx19 ET47
Dæk
Sommer:
Michelin Pilot Sport 4 NF0 (Porsche Taycan Spec)
For: 245/45R20
Bag: 285/40R20

Vinter:
Pirelli P-Zero Winter NF0 (Porsche Taycan Spec)
For: 225/55R19
Bag: 275/45R19
Undervogn
Adaptiv to-kammer luftaffjedring med Porsche Active Suspension Management (PASM) elektronisk styret dæmpersystem
Aluminium double-wishbone for og aluminium multi-link bag
6 stemplet monoblok aluminium bremsekalibre med 360 mm skiver for og 4 stemplet monoblok aluminium bremsekalibre med 358 mm skiver bag
Bilstereo
Burmester High-End Surround Sound System med 21 højtalere og en samlet forstærkereffekt på 1.455 watt
Porsche Communication Management (PCM) med navigationsmodul, Android Auto, trådløs Apple CarPlay og Digital Radio (DAB+)
Styling
Standard faceliftet Porsche Taycan design i Oak Green Metallic Neo lak
Interiør
Læderinteriør, sort
14-vejs komfort el-sæder med memory pakke
Interiørpakke, mørk Paldao, åbenporet
Porsche våbenskjold præget i hovedstøtter for og bag
Himmel og bakspejlspanel i Race-Tex (Porsches egen alternativ til Alcantara)
Ekstra tilbehør
Forholdsvis veludstyret Porsche Taycan med følgende tilvalgte fabriksmonterede ekstraudstyr:
Oak Green Metallic Neo
Læderinteriør, sort
Centerkapsler inkl. Porsche våbenskjold i farve
14-vejs komfort el-sæder med memory pakke
Sædeventilation, for
Performancebatteri Plus
Sport Chrono Pakke inkl. Push-to-Pass og Track Endurance Mode
Bremsekalibre lakeret sorte (højglans) Porsche Exclusive Manufaktur
Porsche Electric Sport Sound
HD-LED-Matrix-forlygter
Panoramaglastag, fast, inkl. Variable Light Control
Termoruder inkl. støjreducering
Interiørpakke, mørk Paldao, åbenporet
Opbevaringspakke
Porsche våbenskjold præget i hovedstøtter (for+bag) Porsche Exclusive Manufaktur
Himmel, Race-Tex
Bakspejlspanel, Race-Tex Porsche Exclusive Manufaktur
Kopholderafdækning, læderbeklædt Porsche Exclusive Manufaktur
Head-Up Display
Night Vision Assist
Remote ParkAssist inkl, Surround View inkl. aktiv parkeringshjælp, garagepilot, 3D Surround View, Manøvreassistent
Porsche InnoDrive inkl. Adaptiv fartpilot samt Active Lane Keeping
Lane Change Assist
Komfortadgang
Soft-close døre
HomeLink® (garagedørsåbner)
Forberedelse til Porsche Dashcam
Burmester® High-End Surround Sound System

Eftermonteret udstyr:
Vinterdæk på standardfælgene
20" Turbo Sport Aero fælge med sommerdæk
GPS sporing (forsikrings krav)
Fuld stenslagsfolie
Elektronisk parkeringsur
Styrker ved bilen
Designet, specielt i den flotte Oak Green Metallic Neo lak
Komfortabel men med sportslige køreegenskaber
God rækkevidde (WLTP kombineret 632 km)
Høj ladeeffekt ved DC ladning (op til 320 kW)
Imponerende acceleration selv om det langt fra er den hurtigste Taycan variant
Selv om den på papiret skulle have langsommere acceleration end min tidligere Tesla Model 3 Performance er den uden nogen forberedelse et par tiendedele hurtigere 0-100 end Tesla'en under optimale forhold (høj SoC og varmt batteri)
Svagheder ved bilen
Det er ikke verdens billigste bil, specielt ikke når man begynder at sætte krydser i udstyrslisten
Jeg formoder også at værditabet ikke bliver ubetydeligt
Ikke verdens mest rummelige bil
Ikke den mest energieffektive elbil
Bemærkninger
Efter at have set de tekniske forbedringer på den faceliftede Taycan blev det lige pludselig en rigtig interessant bil og jeg besluttede for at jeg måtte prøve at have sådan en
Rækkevidden blev med faceliftet forbedret væsentligt ved en blanding af større batteri, mere energieffektiv drivlinje (motor/inverter), forbedret kørsels- og regen-strategi samt en overordnet optimering af hele køretøjet
Derudover er ladehastigheden også blevet forbedret, både maksimal ladeeffekt og ladeeffekt med et koldt batteri

Vil du se flere Porsche Taycan 4S til salg? Andre Porsche eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Porsche Taycan 4S
Annonce