{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Ascona GT R*I*P 1987

28.442 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Dan H
Mand | 42 år | Oprettet: 28. aug 2003


Opel Ascona GT R*I*P

Årgang:
1987
Motor:
20SEH

http://www.drive-well.net/sheffvec/MIDpins.html
Hestekræfter
130 hk
Fælge
Alessio sport
Dæk
215/40/17"
Undervogn
sænket 45mm
Bilstereo
Pioneer DEH-P8400MP
Denon Forstærker
Kenwood monoblok
2 Kenword højtaler
2 15" Cerwin Vega
Styling
Skørter fra zender
remus kn filter
Org. front med tågelygter
Interiør
Recardo sæder
Ekstra tilbehør
El spejle/ruder samt varme i spejle og sæder
alarm
centrallås
spot lys i bagage rummet
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Importeret fra Schweiz
bilen er desværre blevet totalskadet

lidt historie om ascona c

Den Ascona C blev lanceret i august 1981 som en del af General Motors' J-bil projekt. Dette var Opel's anden front-hjulet bil siden indførelsen af Kadett D i 1979. Denne bil er blevet fremstillet i Russelsheim, Tyskland, Antwerpen, Belgien og Luton, England, og blev solgt i England under navnet Vauxhall Cavalier. Den Cavalier Coupé blev udfaset, men Opel Manta blev bevaret i England (den sidste bil, der skal badged som Opel i UK før brand blev udfaset i 1988). Der var ikke længere plademetals forskelle mellem Opel og Vauxhall modeller efter 1982. Den Ascona C vandt "Golden Lenkrad" i slutningen af 1981 og blev Vesttysklands største sælge bilen.


Opel Ascona C 2 døren Størrelsesområdet tilføjet en mulighed for en fem-dør hatchback bodystyle, opkaldt CC i et par markeder. Alle motorer var nu SOHC. Basen model var den 1,3 L indført i 1978 i Ascona B, med 60 PS (44 kW), efterfulgt af en 1,6 L med 75 PS (55 kW). S versioner med højere kompressionsforhold havde magten steg med op med 20 procent. Toppen af den linje, var den sporty GTE model med elektronisk brændstofindsprøjtning, skubbe magt til 130 PS (96 kW). Diesel magt kom fra en Isuzu udviklede blok, med 1,6 L. Katalysatorer var valgfri i de større benzin enheder fra 1986.

Som før, var der ingen station vognen version af Ascona, selvom Vauxhall i UK anlagt i den bageste ende af Holden Camira vogn og tilpasset dem til Cavalier.

I Brasilien, Ascona C blev solgt som en coupe, hatchback og sedan fra 1982 til 1996 som Chevrolet Monza, der modtager forskellige facelifts. I Colombia blev solgt som sedan fra 1987 til 1992.

I det sydlige Afrika, Ascona C blev solgt som en sedan og hatchback fra 1982 til 1986, da det blev erstattet af sedan version af Kadett, der er kendt som Opel Monza (i Europa, dette navn blev brugt til en coupe version af større Senator).

Opel fortsatte med at bruge Ascona navneskilt indtil Vectra blev lanceret i 1988, selv om Cavalier navn blev bevaret ved Vauxhall indtil 1995.


Tidslinje
September 1981 - Indførelse af Ascona C som afløser for Ascona B. Ledige bodystyles for Ascona inkluderet 2 - og 4-døre Sedans, en 5-døre Hatchback (CC) og senere på et 5-døre Estate. Oprindelige motor valg omfattede 1.3N (60 hk), 1.3S (75 hk), 1.6N (75 hk) og 1.6S (90 hk), som alle havde en fire-speed gearkasse eller frivillig tre hastigheder automatisk transmission for alle undtagen de 1,3 N. Trim variationer inkluderet Base, L, Berlina og SR.
1982 - Indførelse af Ascona Diesel med en 1,6 (55 hk) motor. Indførelse af Ascona CD med højere udstyrsniveau. Ny 1.8E motor med LE-Jetronic (115 hk) og fem gear. Valgfrit magt styretøj, el-ruder, el-spejle og computer til rådighed i ekstra omkostninger.
1983 - Modified tændingskontakten og dørlåse. Forbedringer, der er foretaget vandpumpe, ventil sæler og radiator slanger. Ny Ascona Convertible rådighed. Valgfrit central låsning og opvarmede spejle. Valgfrit Sport suspension rådighed for SR og 1,8 E motor. Automatisk justerbare baghjulsbremse nu standard.
1984 - Alle modeller har ansigtsløftning med nye CD-stil radiator gitter, nye hjul TRIMs nye front Sædets forankring, modificeret center konsollen, fjern-justerbare døren spejle og højde-indstillelige rat. 1.3S motor har nu nye start-stop-system. Bedre kobling dæmpning og lygten sæler. Model navne også ændret: Base bliver LS, L bliver GL, Berlina bliver GLS, og SR bliver GT.
1985 - 1.8i motor med trevejskatalysator indført. Envejs katalysatorer til rådighed for alle motorer. Tilpasset kobling foring og dørtætninger.
1986 - Alle modeller har ansigtsløftning, denne gang med klare front indikator objektiver, mørke taillight linser, farve-indtastet radiator gitter, luft udluftningsanordning, og foran spoiler. BT har nu og bagsidens spoilere.
1987 - Nye motorer til rådighed: 1.6i og 2.0i med tre-vejs katalysatorer. 1.6 har Multec-central Indsprøjtningssystem og 75 hk (56 kW, 76 PS), mens 2,0 har Bosch Motronic Indsprøjtningssystem og 115 hk (86 kW 117 PS). Ikke-katalysator 2.0i giver 130 hk (97 kW 132 PS).
August 1988 - Afslutning af produktion til Ascona C, affattes Opel Vectra A.

Motorer
1.3 N - 1297 cc, 60 PS (44 kW)
1.3 S - 1297 cc, 75 PS (55 kW)
1.6 N - 1598 cc, 75 PS (55 kW)
1.6 E - 1598 cc, 75 PS (55 kW)
1.6 S - 1598 cc, 82-90 PS (60-66 kW)
1.8 N - 1796 cc, 84 PS (62 kW)
1.8 E - 1796 cc cc, 100-115 PS (74-85 kW)
2.0 E - 1998 cc cc, 100-115 PS (74-85 kW)
2,0 GT - 1998 cc cc, 130 PS (96 kW)
1.6 D - 1598 cc, 54 PS (40 kW)

Vil du se flere Opel Ascona GT R*I*P til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Ascona GT R*I*P
Annonce