Opel Kadett GSI TURBO 1986
22.996 visninger
|
Oprettet:
Opel Kadett GSI TURBO
Årgang:
1986
Motor:
2 liters GSI med eftermonteret turbo, intercooler og megasquirt som brændstofstyrring.
Hestekræfter
er ikke målt endnu, men skulle gerne ende på omkring 230-250 nå den er kørt ind.
Fælge
16" Oxygen 1
Dæk
195*45*16
Undervogn
60/40mm sænkningssæt med tilhørende støddæmper
Bilstereo
lidt blandet Sony.....
Styling
modificeret GSI kofanger, Irmscher frontskørt og håndbygget bagskørt
Interiør
Standart GSI kabine
Ekstra tilbehør
TURBO
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
EN GANG TURBO ALTID TURBO!!!!!!!!!!
Lige en lille beskrivelse af motoropbygningen:
Selve moroten er opbygget af 3 forskellige opel motor.
blokken kommer fra en 2 liters vectra (C20NE) den har været sat i en fræser hvorefter der er blevet høvlet ca. 2mm af toppenpå blokken for at få komp. til at passe.
topppen kommer også fra en 2 liters vectra den er blot planet og beabejdet (meget ) i kanalerne.
knasten og justerbar knasthjul kommer fra Bo Westspeed i kvong og skulle eftersigne være kanon til turbo montage.
krumtappen kommer fra en 1,8 vectra ligeledes for at opnå det rette komp forhold.
stempler og plejlstænger kommer fra en 2 liters 16v, da de er stærker og org. smedet.
kobling er en OMP sintermetal kobling der skulle kunne klarer 300 hk og 400Nm
det hele er blevet afbalanceret inden det er blevet samlet.
udstødningsmanifolden er håndbygget.
turboen Garret T03 trim 45 eller 50 men kuglelejer.
indsprøjtningssystemet er Mgasquirt (meget omtalt på powerpage) er ligeledes også hjemmebygget...og virker helt kanon.........det kan klart anbefales... og så er det billigt... imodsætning til mange andre systemer.
inds. dysserne er fra en 3 liter toyota supra på 430 ml
brændstofpumpe er fra en Saab med et k-anlæg. ( indssprøjtningssystem)
toppakningen er den org. endnu!!!!! men satser dog på at den nok skal kunne klarer de 0,9 bar idet den er limet i med special lim..... til tpppakninger i dieselbiler........
Lige en lille beskrivelse af motoropbygningen:
Selve moroten er opbygget af 3 forskellige opel motor.
blokken kommer fra en 2 liters vectra (C20NE) den har været sat i en fræser hvorefter der er blevet høvlet ca. 2mm af toppenpå blokken for at få komp. til at passe.
topppen kommer også fra en 2 liters vectra den er blot planet og beabejdet (meget ) i kanalerne.
knasten og justerbar knasthjul kommer fra Bo Westspeed i kvong og skulle eftersigne være kanon til turbo montage.
krumtappen kommer fra en 1,8 vectra ligeledes for at opnå det rette komp forhold.
stempler og plejlstænger kommer fra en 2 liters 16v, da de er stærker og org. smedet.
kobling er en OMP sintermetal kobling der skulle kunne klarer 300 hk og 400Nm
det hele er blevet afbalanceret inden det er blevet samlet.
udstødningsmanifolden er håndbygget.
turboen Garret T03 trim 45 eller 50 men kuglelejer.
indsprøjtningssystemet er Mgasquirt (meget omtalt på powerpage) er ligeledes også hjemmebygget...og virker helt kanon.........det kan klart anbefales... og så er det billigt... imodsætning til mange andre systemer.
inds. dysserne er fra en 3 liter toyota supra på 430 ml
brændstofpumpe er fra en Saab med et k-anlæg. ( indssprøjtningssystem)
toppakningen er den org. endnu!!!!! men satser dog på at den nok skal kunne klarer de 0,9 bar idet den er limet i med special lim..... til tpppakninger i dieselbiler........
Opel Kadett GSI TURBO
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.655
Ang din motor ombygning, jeg ka se du har brugt blokken fra en C20NE og stemplerne og plejlestænger fra en C20XE.. Passer de lige over i, uden man ska hen og bore ud?? Og ændre det noget på kompressionen, eller forblir den den samme, hvis jeg vil bygge C20XE stempler i min C20NE og beholde min org krumtap??
feb 2005
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 469
Fed GSi du ahr! Er den muligvis til salg??
mar 2004
Følger: 55 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 145 Svar: 685
Ville lige høre om du skulle have lyst til at sælge din Kadett???
Mvh Kenneth
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.542
nice øse...
og fedt projekt...
7 for det...
sep 2003
Følger: 32 Følgere: 32 Biler: 12 Emner: 98 Svar: 420
Jeg står selv med en gsiér og skal til at ordne lidt her og der. Så så jeg jo lige dine sideblink.. Hvor er de fra? hvilken bil, og passer de lige på?
Mvh Mads
sep 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
den yder omkring 170 hk. nu med 0,35 bar så ja det burde være muligt at opnå ca. 230-250 hk ved 0,9 bar
motoren er blot malet med varmefast aluminiumslak.....
apr 2004
Følger: 46 Følgere: 48 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 108
Tror du opnår mere effekt end de 250 Hk med 0,9 bar..
nov 2003
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 39 Svar: 159
Det er rart at se en 5 lågers kadett med mølle....
flot dæmpet styling, organiseret motorrum, med masser af kræfter.
maj 2003
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 268
Først et sten sikkert 7 tal! Du kender vel tilfældigvis ikke en der skal bruge en 2.0i motor seh20, med gearkasse, ledningsnet?? Har også noget justerbar undervogn og et nyt sænkningssæt liggende. Men ihvertfald et sikkert 7 tal til dk flotteste kadett!!
sep 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
JO DA!!!!!!
gør du bare det
MVH Jens Hald
okt 2002
Følger: 56 Følgere: 54 Biler: 9 Emner: 28 Svar: 40
Hej
Jeg har lige et spørgsmål til dig. Jeg vil høre om jeg ikke må lægge din bil, ind på min hjemmeside.
Du kan lige se min hjemmside her.
www.rallye.frac.dk
MVH
Morten
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
Kadetten har aldrig været pæn fra fabrikken, ej heller de udgaver man kan købe div. steder, men du har præsteret det - næsten - umulige.
en kadett der faktisk er virkelig flot!
Kan godt li dit motorrum, flot, poleret og enkelt...
et 7 tal herfra.
anders.
aug 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 7
Så gøres det næppe federe for en kadett....
Respekt!!!
okt 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 18
Ja det ender det jo nok med, og mon ikk du når det! Men du har ret - mangler lige møllen, det ku sgu være for vildt! Brians rykker sgu godt! kan du ikk gå ind og hjælpe mig lidt på udfordringerne - er sgu ved at tabe et par!:-( SES
okt 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 18
Ja det ender det jo nok med, og mon ikk du når det! Men du har ret - mangler lige møllen, det ku sgu være for vildt! Brians rykker sgu godt! kan du ikk gå ind og hjælpe mig lidt på udfordringerne - er sgu ved at tabe et par! SES!
okt 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 18
Fed vogn! Specielt dit projekt med motoren - Nice!!!
mar 2003
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det er slet ikke så tosset det du har fået "banket" sammen der! Den er "sat" op til sjov, uden at være overgejlet"....DET er fedt at se!!! Der er plader på kan jeg se....har du betalt told, eller går det under tuning af org. blok?? Jeg har selv en 16v og har leget lidt med tanken om at tage en kværn fra en Vectra turbo! (burde ikke give de store problemer at få til at passe) men jeg er i tvivl om den der fucking synshal!? Man kunne jo tage hele indmaden fra den motor, så ville det jo stadig være den org. blok med motor nr der ligger i! Ved du noget om det? (Man har jo hørt så mange fæle historier) :o/
sep 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
Ja bilen er til salg!!!!!!! men der er en kammy der har første ret på den........ men han skulle gerne snart have bestemt sig..... og hvis han ikke vil have den bliver den sat offentligt til salg... for omkring 45 kilo..........
MVH Jens Hald
sep 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
Den manifold jeg anvender er håndbygget. jeg har selv lavet den og det har taget omkring godt 25 timer at bygge den.
Men det er jo altid den første der er den sværeste.... det skulle gerne blive nemmer næste gang....
Regne med at skulle til at bygge en Kadett 2,0 GSI 16v med turbo i nærmeste fremtid, men skal lige have denne bil solgt først.......
Endvidre er alle rør og flangser på IC ligeledes håndlavet...
Turboen, intercooleren og supra dysser ar købt hos Gadbjerg Motorimport ( www.motorimport.dk)
MVH Jens Hald
sep 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 4
den turbo til 8 v hvad koster den oh hvor kan man skaffe sådan en henne...?
sep 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
Tak for de mange rosende kommentar........
Att: SRX.
Turboen der er anvende er en T03 med kuglejer trim 50 og den danner ladetryk ved ca. 2700 o/min....
sætter lige en lille liste ind under bemærkninger over hvad der er gjort ved motoren......
MVH Jens Hald
dec 2002
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 41 Svar: 610
9 Pga de sidste 2 døre, det er lidt en skam syntes jeg. men hver sin smag
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 16
Hva er det for en turbo du har sat på den ?
Mvh. SRX
apr 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 199
Sindsyg fed vogn.. 10 herfra...
.:KenZo:.
>>Hellere buskort end Escort<<
okt 2002
Følger: 56 Følgere: 54 Biler: 9 Emner: 28 Svar: 40
Det er sku fedt at du har turbo i den GSI.
Du får 10 herfra mig,
SE også lige min bil..
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 1.449
Lækkert at se endnu en turbobil. Synd det er en Kadett
aug 2003
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 68
Synes det er en flot bil du har der. du får et 9 tal her fra !
aug 2003
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 68
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 16
Fed ide med den turbo på en gsi :o)
en klar 9'er herfra ;o)
mvh. Srx