{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Citroën XM V6.24 1991

8.287 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Mads H
| 0 år | Oprettet: 1. dec 2005


Citroën XM V6.24

Årgang:
1991
Motor:
Uh-ohhh - den legendarisk upålidelige, men sindssygt lækre og vellydende 200-hestes 90-grader PRV-V6 der også sad i Peugeot 605 SV24. Blev produceret fra 10/1990 til 12/1994 hvor de udgik af produktion til alles fælles bedste. I dag er de fleste af den blevet ombygget til de "små" 12-ventilers V6ere på 170 hk
Hestekræfter
200. Målt 201,3 på forhjulene så den er i god foderstand :)
Fælge
16" originale Zender-fælge fra Citroëns tilbehørskatalog. Tres rare!
Dæk
225/50ZR16 Michelin PilotSport. Øv, koster ikke gratis.
Undervogn
Den helt gældende slutudvikling af den "gamle generation" Citroën-undervogne: Hydraulisk affjedring, men som "Hydraktiv 2" - altså med 3-trins indstilling af hårdhedsgrad (Komfort-automat-sport) samt elektroventiler, der indstiller undervognen efter førerens køremåde når skidtet (virker og står i) automat
Bilstereo
Ikke noget lige pt.
Styling
Ja, for en sjælden gang skyld! Denne XM er forsynet med en original sportspakke, der kunne købes som extraudstyr hos Citroënforhandlerne. Den blev laveret af tyske Zender og består af frontspoiler, sideskørter og et diskret lille hækskørt
Interiør
Ja, og hvilket et!! Sort læder og ægte træ, samt ALT i ødselt extraudstyr. En tilsvarende bil fra en hvilken som helst tysk værnemager - vi kunne jo tage Mercedes' daværende konkurrent, 300E-24 Sportline - ville koste 2½ gang så meget hvis den skulle udstyres lige sådan.

Udstyrlisten: Sort læder, el-sæder for, el-justérbart midterarmlæn for (!) el-spejle med automatvarme, 4 el-ruder, 4x sædevarme, extra glasklap bag bagruden (så bagsædepassagererne ikke får træk i nakken når bagklappen åbnes...!) startspærre, undervogn med køreprogram, olietermometer, kørecomputer, udendørs temperaturmåler, automatnedblænding af spejle, klimaautomatik med seperate dyser bag, og mange mange andre lækre unødvendigheder...
Ekstra tilbehør
Zender sportspakke, samt glassoltag var de eneste ting man kunne købe af extraudstyr. Det har den så. Fair nok.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er fra 11. måned 1990 og er således en af de første, hvilket kun øger sjældenhedsværdien. Den meget følsomme og sarte maskine er blevet renoveret, så jeg satser ikke på de vilde ærgelser fra den kant. Ellers står bilen på billederne i uklargjort stand, der er lidt småarbejde der skal laves. Hvad jeg skal stille op med den ved jeg sgu ikke endnu. Altså udover at smide prøveplader på og køre ud og forskrække nogle BMWer med den: 235 i timen på toppen, 7,5 til 100 og de helt gale mellemacclerationstider...! Det er en feeeee bil at køre; den går fint og blødt som enhver stor, doven Citroën - lige indtil omdrejningstælleren passerer 4.000, så ta'r fanden ved den. Kunne godt gå hen og blive afhængig af det metalliske, Alfa-lignende vræl den slår over i...

HUSK AT KIKKE FORBI CXerne NÅR I NU ER HERINDE!!

Vil du se andre Citroën eller bare brugte biler?
Kommentér på:
Citroën XM V6.24
Annonce