{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mazda 1,8 GT-(X) turbo 2WD 1993

21.516 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Viggo C
Mand | 52 år | Oprettet: 2. mar 2005


Mazda 1,8 GT-(X) turbo 2WD

Årgang:
1993
Motor:
Født som: 1,8 GT DOHC 16 V

Nu med: 1,8 DOHC 16 V turbo og intercooler fra en GTX´er

Mange husker sikkert at der her før stod GT-R men jeg beklager fejlen, jeg var overbevist om at det var en GT-R. Jeg købte donorbilen som en Mazda 323 1,8 turbo 4WD og jeg troede kun at der var lavet en turbo med 4WD og 1,8 liters motor men jeg må erkende at jeg igen er blevet klogere :-)
Hestekræfter
ca. 168 hk men her er lidt info fra carfolio

Manufacturer Mazda
Type S-4
DOHC
16 valves total
4 valves per cylinder
Main bearings
Construction
Bore × stroke 83.00mm × 85.00mm
3.27 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio 0.98
Displacement 1840 cc
(112.284 cu in)
Unitary capacity 460 cc/cylinder
Compression ratio
Fuel system
Aspiration Turbo
Compressor type
Intercooler
Catalytic Converter Y
Max. output 168.3 PS (166.0 bhp) (123.8 kW)
@5500 rpm
Max. torque

Maximum rpm
Coolant Water
Specific output 90.2 bhp/litre
1.48 bhp/cu in
Specific torque
Fælge
Standart audi stålfæge pga. brede sporvidde.
Dæk
Der sidder 4 stk. "no-name" pig-dæk af groveste mønster- Da vi kører på jordbane er grove dæk alt afgørende for en go´ start.
Undervogn
Standart 323 GT som egner sig udemærket til det den skal.

Bilstereo
Ja det er der ikke så meget af, for det høres ikke alligevel.
Styling
Tja, hmm jo der er spoiler på klappen - sparcosæde med tilhørende H-sele - bur af ca. 20 meter rør og en køler fra en VW transporter T4 med dobbelt blæser i bagarummet.
Interiør
Der er faktisk en lille smule tilbage, men det er kun instrumentbrættet. Det vejer jo alt sammen ik´

Så er der det føromtalte sparco sæde og H-selen og buret.
Ekstra tilbehør
GTX motoren som jeg faktisk var 100% sikker på var en GT-R men mest fordi jeg troede at det var den eneste som var lavet med 1,8 liters turbo maskine og 4WD. Men efter at den er skildt ad og jeg har fået nogen specialister (fra norge) til at kigge på billederne må jeg erkende at det "kun" er en GTX. Men hva´ faen den er alligevel rigelig strærk nok til jordbane :-)

Det mest vigtigt ekstra udstyr i bilen udover sæde sele og buret, er køleren fra T4´eren som er trukket om i bagagerummer for at undgå at den fyldes med jord, eller bliver smadret. Den har 2 kæmpe blæsere hvoraf den en er koblet på som den originale dvs. styres af termostaten og den anden blæser er koblet til en kontakt som jeg selv kan tænde.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
>>>>> MOTOR TIL SALG <<<<<<

Se løbsfilm her: http://videos.streetfire.net/video/89631722-187e-46a7-a8d0-98ad00c591d6.htm


Bilen er bygget til autospeedway som vi kører i sdr.jylland på en jordbane. Der kører i forskellige klasser som i kan læse mere om på hjemmesiden www.race-4-fun.dk. Første løb i 2006 sæsonen er her på lørdag og der er fri entré. Færdsel på pladsen er på eget ansvar, der kan købes pølser øl og vand på pladsen. Der kommer biler fra fyn (2 klubber) jylland og tyskland og der plejer at være mellem 30 - 70 biler på en løbslørdag.

Lyder det som noget du kunne tænke dig så send en mail med dit telefonnummer så vil jeg ringe dig op og fortælle mere om min dejlige hobby.

Update d. 9/9 2006

Sidste løbsdag er nu overstået, desværre med en motorskade (brændt en ventil) men nu er der heldigvis tid til at renovere :-)
Jeg fik alligevel en flot 3´de plads i DM i klasse 3.

Update d. 1/7 2006

Så fik vi det hele til at gå op i en højere enhed og Hondaen (min værste konkurent i klasse 3) måtte for første gang i år ned fra det højeste trin på podiet. Jeg fik første pladsen i alle 4 heat og dermed suverent 1´er i min klasse den dag.

Update d. 20/5 06

Endnu et løb er afsluttet og igen med en anden plads til mig efter Honda´en fra CK dæk i bredebro og en tredige plads til min bror i hans ascona. Det regnede hele dagen så som i kan se på de 2 nye billeder udviklede det sig til et rent mudderbad, men det bliver det ikke mindre sjovt og spændende af. Der ligger billeder og filmklip fra løbet på min hjemmeside.

Update d. 29/4 06

Ja så er første løbsdag overstået og en flot anden plads i alle 4 heat = samlet anden plads efter den Honda som der er billede af. Den er godt nok svær at nakke men har en turbo motor på hånden som jeg håber meget at få i til næste løb.

Update d. 30/4

Så er der billeder og et par videos fra løbet på www.race-4-fun.dk

Jeg har nu kørt første løb med bilen og jeg har nu en fornemmelse af hvordan bilen kører og hvad der mangler for at den kan blive endnu bedre. Jeg kunne godt bruge nogle 15´´ alufælge til bilen for at øge hjulomkredsen og dermed gearingen. Den er meget lavt gearet og jeg kan tydeligt se at det er i starten jeg mister det hele. Den kan sagtens trække nogle højere dæk og det ville give mere fart under starten inden jeg skal skifte til andet gear. Er der nogen som ligger inde med nogle gamle 15´´ fælge med boltafstand på 100 mm så skriv en mail til mig. Det er iøvrigt samme afstand som opel vw og bmw kører med.

Jeg har også fået tilbudt en 323 GTR med turbo og 4X4 men da jeg ikke må kører med 4X4 i min klasse ville jeg bare bygge motoren over i min egen så står du og mangler et bagtøj og gearkasse fordelegearkasse og alt det andet gøjl så sig endelig til det eneste jeg skal bruge er motoren. Der skulle efter sigende være 2 bagtøj med til bilen, det hele kan købes meget billigt hos mig efter at jeg har taget motoren ud.

Vil du se flere Mazda 1,8 GT-(X) turbo 2WD til salg? Andre Mazda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Mazda 1,8 GT-(X) turbo 2WD
Annonce