Lancia Thema Turbo 16v LX SOLGT [Tidl. bil] 1992
14.245 visninger
|
Oprettet:
Lancia Thema Turbo 16v LX SOLGT
Årgang:
1992
Motor:
1995 ccm,16v,turbo,intercooler,2 overliggene knaster,2 modroterene balance aksler. standart blow off ventil udskiftet, til en kraftigere model. (Forge) Samme motor som i delta integrale/fiat coupe 16v turbo
Hestekræfter
205hk (298nm)standart ved 0.5 bar..Nu 0.9 bar
Fælge
7x15" alu sommer 205/60-15
7x15 alu vinter 195-15 vinterdæk
7x15 alu vinter 195-15 vinterdæk
Dæk
BF Goodridge 205/60-15
Undervogn
elektronisk/hydraulisk justerbar undervogn (sport/komfort)
Bilstereo
pioneer headunit, 2komponent. foran, pioneer 200 mm bag
Styling
næh!
Interiør
El-justerbar lædersæder for og bag.Føresæde m.memory(3pos.) el ruder for og bag. varme i sæder/spejle. Færgespejle, klima anlæg. alt interiør i sort læder, ruskins loft. osv.
Ekstra tilbehør
der er vist det hele.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
rimelig kvik familie bil :-). Tysk import.
SOLGT!!
SOLGT!!
Vil du se flere Lancia Thema Turbo 16v LX SOLGT til salg? Andre Lancia eller bare andre brugte biler?
Lancia Thema Turbo 16v LX SOLGT
jul 2007
Følger: 85 Følgere: 83 Biler: 7 Emner: 35 Svar: 761
hva fik du for din lancia?
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
WOW en flot lancia ha rlige købt en 3.0LX st.car...
kender du nogen der kan fikse en sådan undervogn, da min "sidder" fast i sport
feb 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 4 Emner: 35 Svar: 498
Kom an? med hvad? En kasper.J-->Dansk ordbog?
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1
kom an med din skal jeg rykke dig du ved ikke hvad du snakker omn spasser
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3374 Biler: 56 Annoncer: 23 Emner: 232 Svar: 1.024
Pæn Lancia, jeg ved ikke hvor mange gange, at jeg har drømt om at eje en Lancia Delta Evo eller HF Integrale fra begyndelsen af 90'erne hehe, høj til din Lancia herfra ihvertfald Kig forbi mine BMW'ere og smid da gerne nogle stemmer på dem
apr 2004
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 8
Der er nu noget godt over italienske biler, pånær skampletten FIAT!!
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 93 Svar: 2.986
Nice Lancia....Respekt !
sep 2004
Følger: 87 Følgere: 86 Biler: 5 Emner: 3 Svar: 19
Grimme billeder !!!
jan 2005
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 335 Svar: 1.789
WHy 5 kom med komentar skal vide hva jeg skal gøre for at ha en 7 af dig.. men tak.
jan 2003
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 28
:o))
nov 2003
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 9 Emner: 32 Svar: 193
Lækker vogn du har der, synd du ikke har nogle bedre billeder af den herinde.... og ikke mindst af den fede Lancia motor. Er facineret af italienske biler... og i sær de hurtige af dem.
Med venlig hilsen
Allan, www.hanielsen.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=15389
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=15430
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=15611
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=15390
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=15657
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=15702
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=15713
jan 2003
Følger: 24 Følgere: 24 Biler: 2
Tror du ikke lige du skal rette det 2 tal til noget mere ???
nov 2003
Følger: 1 Svar: 1
Italiensk design fornægter sig ikke........ :o)
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 4
ja. han sagde at han havde noget med 240 hk . hvor jeg havde 150 den gang(i sommers) men vi var lige hurtige
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 4
hej, var det ikke dig jeg kørte et løb med ved vanløse.
hilsen deep
feb 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 4 Emner: 35 Svar: 498
hihi...tak for truslerne og god jul til dig...
jul 2002
Følger: 7 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 155
En dejlig diskret famile bil.. og sjov når en smart brian lige skal spille op til dans
en bil jeg kan li, derfor en 10'er
sep 2003
Følger: 82 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 10 Svar: 131
vejer jo en hel del mere da kadan,fordeler gearkasse og bagtøj vejer 100kg
efter min mening får man en del mere Bil i en Vectra 2000 16V end i kadetten og Calibraen den er jo en 4 Dørs Sedan og det er et STORT plus når man har små børn
dec 2003
Følger: 51 Følgere: 50 Biler: 7 Emner: 51 Svar: 264
Hej !!!
tænkte på om du ville hjælpe mig lidt !!!
det tegnet billede du har af din bil hvor har du fundet det hende
jul 2003
Følger: 1 Biler: 1
Du kan læde om bleeder valven her www.rtec.ch/turbo_basics.html Der er masser af andre links, hvis du søger på google.
Det er en billig måde at øge turbotrykket på men kræver nok et "turbometer" som du jo har. Det bedste er dog nok en chip som f.eks unichip som indstilles specielt til din motor på rullebånd. Nok den løsning som jeg ville gå efter. Men min bleedervalve fungerede altså fint.
Dukan iøvrigt sagtens monter koni støddæmpere på din bil, hvis det skulle blive nødvendigt. Men det kræver selvfølgelig at du har en til at hjælpe dig som har forstand på sagerne. Som du skriver hænger systemet sammen med servostyringen. Men jeg ved at det kan lade sig gøre.
jul 2003
Følger: 1 Biler: 1
Lyder rigtigt godt med den nye udstødning og chip. Lad os høre hvad du finder ud af. Mht til chip så har jeg selv tænkt på dette. På den gamle turbo fik jeg monteret en bleeder ventil. Jeg vil tro at den gav 30 ekstra heste. Men mon ikke det er bedre med en decideret chip. Den bil skulle vel ude yderligere modifikationer få 240 hk. Har kigget på forskllige chips. Den jeg fandt mest tilfredsstillende umiddelbar var Unichip systemet. Kan fås i Sverige til 6000 SEK eller i DK til ca 10000 DK?
Mit elektroniske affjedringssystem virker desværre ikke, så jeg kører altid på sport. skal dog have det fikset nå jeg vinder i lotto!
Jeg synes faktisk at jeg kører rimeligt langt på litteren. Jeg vil tro ca. 11 km/l ved blandet kørsel. Kørte engang fra næstved til langeland på 8l benzin, hvilket vist svarer til 15-16 km/l men det er jo også landevej. Måske skulle du få checket din motor (eller kørestil :-)).
Mht det med motoren er det jo kun godt at du har fået en ny og bedre motor. Det er bare det med at bilen skulle være fra 93 jeg oponerer lidt imod.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 40
kom lidt skævt ind på hinanden prøver lige igen..
Jo der kommer snart nogle billeder af motoren, og gassen er skam sat til.
jul 2003
Følger: 1 Biler: 1
Ja, ingen tvivl om at det er en type 2 motor at du har fået fat på. men check lige om det virkelig er en 93ér for så har jeg da lært noget nyt!
Sæderne er ret ens, de fede italienske poltrona frau sæder. typer 3 sæderne har lidt tættere syninger ("striberne" i sæderne) og kontakterne sidder på siden af sædet. Jo, jeg har el-bagsæder men dog ikke de famøse eel-nakkestøtter.
En anden fed ting er bakspej som selv blænde ned. En god ting i dagligdagen.
Virker din elektroniske affjedering og hvad synes du om systemet? bruger du sport eller komfort?
Mht rattet, så må jeg erkende, at det ser lidt kedeligt ud men jeg synes heller ikke at billedet yder det fuld retfærdighed.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 40
Hvordan fanden kan du se om min NOS flaske er sat til eller ikke er sat til, det er jo kun en slange. det giver jo heller ikke nogen mening at køre rundt med et NOS sæt til 10 klik hvis ikke man bruger det!!! og hvad der angår mit motorrum så er der billeder på vej!!!
jul 2003
Følger: 1 Biler: 1
Uden iøvrig at være ekspert så kom type 3 Themaerne 1993-94) med den 205 hk Turbomotor i modsætning til 177 hk i type 2 (177 HP/5500rpm 32.6mkg/2500rpm)
(1989-1992). Den nye har en helt ændret og bedre motorstyring bl.a. er der reduktion af ladetrykket i 1. gear for at undgå hjulspin. Det er et Bosch Motronic M2,7. motoren har en lidt anderledes karrakteristik idet de 205 hk afleveres ved et højere omdrejningstal (205HP/5750rpm 30.4mkg/3750rpm)
men til gængæld føles motoren mere smidig og det turbotryk man får ved 3000 føles knabt så overvældende. Turbo boost funktionen (ved meget nedtryk af gas pedalen) er også blevet kraftigere. Alt i alt en noget bedre motor. Der er også foretaget nogle meget små mekaniske ændringer i motoren. Jeg huske ikke lige hvilke pt. Jeg har haft begge type motorer.
Jeg tror iøvrigt ikke at din bil er en 93ér men at det er motoren som er fra 93. Prøv at checke stelnummeret. Der er ingen tvivl om at din bil er en type 2 som blev lavet fra 89-92. Det er i alle tilfælde den første type 2 fra 1993 som jeg har set! men det kan måske være en januar 93 model men check lige, jeg tror ikke rigtigt på det.
nov 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2
Hey Peter,
Din bil ligner grangiveligt en som jeg var ved at købe i Helsingør, hvis det er den der er tale om er det en 205 hestes motor, jeg fik det tjekket hos autoriseret værksted.
J
feb 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 4 Emner: 35 Svar: 498
ved ikke om den er skiftet, men det er en motor type 834F2.000 der sidder i. (205hk). Den er tysk importeret.
Kan også se det på kat'en. 205 hk versionen har en "rund buttet" kat' , hvor 177 hk versionen har en aflang og flad kat'
jul 2003
Følger: 1 Biler: 1
Flot bil. Spændende at se en LXér i Danmark. De er sjældne. Har den fået ny motor? Jeg kan se at det er en type 2 som kom med 177 hk i turbo versionen. Good show!
(du ryger fra 9 til 10 hvis du finder nogle fede fælge!)
mar 2003
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 11 Emner: 2 Svar: 83
Man GIVER da ikke bare en Ritmo 100s væk! Næste gang du finder på noget så sindssygt har du bare at komme til mig med det. =) Det var lidt trist... En Ritmo er en dejlig bil. Hvis du hører om nogen der har en eller noget, må du meget gerne sige til!
mar 2003
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 11 Emner: 2 Svar: 83
...og ser at du har (haft) begge mine drømmebiler... Ikke fair. De får naturligvis begge topkarakter. Bare ærgeligt at billederne af alfaen ikke viser den med de nye fælge.
sep 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Svar: 1
Ja jeg er også glad for den!! ej det er fordi der er sat en skarpere knast i!!
mar 2003
Følger: 79 Følgere: 82 Emner: 45 Svar: 580
...var det jo godt du "kun" fik 8 (for alt det lugter af en 10'er). Den Blow off du har monteret, er den med udluftning i det fri, eller er din motor født med luftmængdemåler - jeg ville jo gerne have den fede lyd med, hvis jeg skal udskifte ventilen
/Claus
mar 2003
Følger: 79 Følgere: 82 Emner: 45 Svar: 580
...det er muligt jeg virker lidt langsom, men du beskriver din gamle blow off som lidt slap i det; kunne dette evt. resultere i den problemstilling jeg har skrevet om? Eller hvilke kendetegn ville man kunne sammenkæde hermed ?
Glemte lige tidligere at give dig en karakter - Nu kan jeg jo (klart nok) godt lide turbobiler, men der skal også være plads til en bedre karakter til nogle (meget) større fælge... Så en 8'er til dig /Claus
mar 2003
Følger: 79 Følgere: 82 Emner: 45 Svar: 580
Hej Peter,
Fed turbo-slæde
Du skriver du har udskiftet den originale BO ventil til en kraftigere - Hvorfor? Jeg spørger pga. at jeg selv har lidt problemer med at jeg mister trækkraft efter at motoren har opnået max ladetryk - og jeg tror at det skyldes at ladetrykket lukkes ud... Derfor kunne det være interessant at kende din begrundelse for udskiftningen. NB: jeg havde íkke problemet med den originale motorstyring, men med det forøgede ladetryk fulgte dette problem.
Pft.
Claus
aug 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 8 Emner: 9 Svar: 33
Bare lækker
10 tal herfra