{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Lancia Thema Turbo 16v LX SOLGT [Tidl. bil] 1992

14.245 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Peter F
Mand | 48 år | Oprettet: 4. feb 2003


Lancia Thema Turbo 16v LX SOLGT

Årgang:
1992
Motor:
1995 ccm,16v,turbo,intercooler,2 overliggene knaster,2 modroterene balance aksler. standart blow off ventil udskiftet, til en kraftigere model. (Forge) Samme motor som i delta integrale/fiat coupe 16v turbo
Hestekræfter
205hk (298nm)standart ved 0.5 bar..Nu 0.9 bar
Fælge
7x15" alu sommer 205/60-15

7x15 alu vinter 195-15 vinterdæk
Dæk
BF Goodridge 205/60-15
Undervogn
elektronisk/hydraulisk justerbar undervogn (sport/komfort)
Bilstereo
pioneer headunit, 2komponent. foran, pioneer 200 mm bag
Styling
næh!
Interiør
El-justerbar lædersæder for og bag.Føresæde m.memory(3pos.) el ruder for og bag. varme i sæder/spejle. Færgespejle, klima anlæg. alt interiør i sort læder, ruskins loft. osv.
Ekstra tilbehør
der er vist det hele.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
rimelig kvik familie bil :-). Tysk import.
SOLGT!!

Vil du se flere Lancia Thema Turbo 16v LX SOLGT til salg? Andre Lancia eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Lancia Thema Turbo 16v LX SOLGT
  •   21. feb 2008 ..
    hva fik du for din lancia?


  •   27. sep 2007 WOW
    WOW en flot lancia ha rlige købt en 3.0LX st.car...
    kender du nogen der kan fikse en sådan undervogn, da min "sidder" fast i sport


  •   22. mar 2007 Kasper J
    Kom an? med hvad? En kasper.J-->Dansk ordbog?


  •   16. mar 2007 ...
    kom an med din skal jeg rykke dig du ved ikke hvad du snakker omn spasser


  •   9. jan 2007 +
    Pæn Lancia, jeg ved ikke hvor mange gange, at jeg har drømt om at eje en Lancia Delta Evo eller HF Integrale fra begyndelsen af 90'erne hehe, høj til din Lancia herfra ihvertfald smiley Kig forbi mine BMW'ere og smid da gerne nogle stemmer på dem smiley


  •   29. aug 2005 Italienske Biler
    Der er nu noget godt over italienske biler, pånær skampletten FIAT!!


  •   23. jun 2005 Super
    Nice Lancia....Respekt ! smiley


  •   27. feb 2005 Fin bil
    Grimme billeder !!!


  •   12. jan 2005 ??
    WHy 5 kom med komentar skal vide hva jeg skal gøre for at ha en 7 af dig.. men tak.


  •   16. jun 2004 Tak for støtten..
    :o))


  •   19. jan 2004 Grrrr
    Tror du ikke lige du skal rette det 2 tal til noget mere ???


  • TIM N
    TIM N Tilmeldt:
    nov 2003

    Følger: 1 Svar: 1
      11. jan 2004 ...
    Italiensk design fornægter sig ikke........ :o)


  •   3. jan 2004 lige hurtige
    ja. han sagde at han havde noget med 240 hk . hvor jeg havde 150 den gang(i sommers) men vi var lige hurtige


  •   3. jan 2004 ....
    hej, var det ikke dig jeg kørte et løb med ved vanløse.
    hilsen deep


  •   25. dec 2003 til Ersin
    hihi...tak for truslerne og god jul til dig...


  •   22. dec 2003 Dejlig vogn
    En dejlig diskret famile bil.. og sjov når en smart brian lige skal spille op til dans smiley

    en bil jeg kan li, derfor en 10'er


  •   18. dec 2003 calibraen
    vejer jo en hel del mere da kadan,fordeler gearkasse og bagtøj vejer 100kg
    efter min mening får man en del mere Bil i en Vectra 2000 16V end i kadetten og Calibraen den er jo en 4 Dørs Sedan og det er et STORT plus når man har små børn


  •   17. dec 2003 Hej daw !!!
    Hej !!!
    tænkte på om du ville hjælpe mig lidt !!!
    det tegnet billede du har af din bil hvor har du fundet det hende


  •   10. dec 2003 Hej igen
    Du kan læde om bleeder valven her www.rtec.ch/turbo_basics.html Der er masser af andre links, hvis du søger på google.
    Det er en billig måde at øge turbotrykket på men kræver nok et "turbometer" som du jo har. Det bedste er dog nok en chip som f.eks unichip som indstilles specielt til din motor på rullebånd. Nok den løsning som jeg ville gå efter. Men min bleedervalve fungerede altså fint.
    Dukan iøvrigt sagtens monter koni støddæmpere på din bil, hvis det skulle blive nødvendigt. Men det kræver selvfølgelig at du har en til at hjælpe dig som har forstand på sagerne. Som du skriver hænger systemet sammen med servostyringen. Men jeg ved at det kan lade sig gøre.


  •   9. dec 2003 Lx
    Lyder rigtigt godt med den nye udstødning og chip. Lad os høre hvad du finder ud af. Mht til chip så har jeg selv tænkt på dette. På den gamle turbo fik jeg monteret en bleeder ventil. Jeg vil tro at den gav 30 ekstra heste. Men mon ikke det er bedre med en decideret chip. Den bil skulle vel ude yderligere modifikationer få 240 hk. Har kigget på forskllige chips. Den jeg fandt mest tilfredsstillende umiddelbar var Unichip systemet. Kan fås i Sverige til 6000 SEK eller i DK til ca 10000 DK?
    Mit elektroniske affjedringssystem virker desværre ikke, så jeg kører altid på sport. skal dog have det fikset nå jeg vinder i lotto!
    Jeg synes faktisk at jeg kører rimeligt langt på litteren. Jeg vil tro ca. 11 km/l ved blandet kørsel. Kørte engang fra næstved til langeland på 8l benzin, hvilket vist svarer til 15-16 km/l men det er jo også landevej. Måske skulle du få checket din motor (eller kørestil :-)).
    Mht det med motoren er det jo kun godt at du har fået en ny og bedre motor. Det er bare det med at bilen skulle være fra 93 jeg oponerer lidt imod.


  •   9. dec 2003 Sorry
    kom lidt skævt ind på hinanden prøver lige igen..
    Jo der kommer snart nogle billeder af motoren, og gassen er skam sat til.


  •   8. dec 2003 LX
    Ja, ingen tvivl om at det er en type 2 motor at du har fået fat på. men check lige om det virkelig er en 93ér for så har jeg da lært noget nyt!
    Sæderne er ret ens, de fede italienske poltrona frau sæder. typer 3 sæderne har lidt tættere syninger ("striberne" i sæderne) og kontakterne sidder på siden af sædet. Jo, jeg har el-bagsæder men dog ikke de famøse eel-nakkestøtter.
    En anden fed ting er bakspej som selv blænde ned. En god ting i dagligdagen.
    Virker din elektroniske affjedering og hvad synes du om systemet? bruger du sport eller komfort?
    Mht rattet, så må jeg erkende, at det ser lidt kedeligt ud men jeg synes heller ikke at billedet yder det fuld retfærdighed.


  •   8. dec 2003 Hallo kamerat
    Hvordan fanden kan du se om min NOS flaske er sat til eller ikke er sat til, det er jo kun en slange. det giver jo heller ikke nogen mening at køre rundt med et NOS sæt til 10 klik hvis ikke man bruger det!!! og hvad der angår mit motorrum så er der billeder på vej!!!


  •   7. dec 2003 205 hk motor
    Uden iøvrig at være ekspert så kom type 3 Themaerne 1993-94) med den 205 hk Turbomotor i modsætning til 177 hk i type 2 (177 HP/5500rpm 32.6mkg/2500rpm)
    (1989-1992). Den nye har en helt ændret og bedre motorstyring bl.a. er der reduktion af ladetrykket i 1. gear for at undgå hjulspin. Det er et Bosch Motronic M2,7. motoren har en lidt anderledes karrakteristik idet de 205 hk afleveres ved et højere omdrejningstal (205HP/5750rpm 30.4mkg/3750rpm)
    men til gængæld føles motoren mere smidig og det turbotryk man får ved 3000 føles knabt så overvældende. Turbo boost funktionen (ved meget nedtryk af gas pedalen) er også blevet kraftigere. Alt i alt en noget bedre motor. Der er også foretaget nogle meget små mekaniske ændringer i motoren. Jeg huske ikke lige hvilke pt. Jeg har haft begge type motorer.
    Jeg tror iøvrigt ikke at din bil er en 93ér men at det er motoren som er fra 93. Prøv at checke stelnummeret. Der er ingen tvivl om at din bil er en type 2 som blev lavet fra 89-92. Det er i alle tilfælde den første type 2 fra 1993 som jeg har set! men det kan måske være en januar 93 model men check lige, jeg tror ikke rigtigt på det.


  •   5. dec 2003 205 eller 177
    Hey Peter,

    Din bil ligner grangiveligt en som jeg var ved at købe i Helsingør, hvis det er den der er tale om er det en 205 hestes motor, jeg fik det tjekket hos autoriseret værksted.

    J


  •   5. dec 2003 re. motor
    ved ikke om den er skiftet, men det er en motor type 834F2.000 der sidder i. (205hk). Den er tysk importeret.
    Kan også se det på kat'en. 205 hk versionen har en "rund buttet" kat' , hvor 177 hk versionen har en aflang og flad kat'


  •   5. dec 2003 Dejlig dyt!
    Flot bil. Spændende at se en LXér i Danmark. De er sjældne. Har den fået ny motor? Jeg kan se at det er en type 2 som kom med 177 hk i turbo versionen. Good show!
    (du ryger fra 9 til 10 hvis du finder nogle fede fælge!)


  •   26. nov 2003 Jamen peter...
    Man GIVER da ikke bare en Ritmo 100s væk! Næste gang du finder på noget så sindssygt har du bare at komme til mig med det. =) Det var lidt trist... En Ritmo er en dejlig bil. Hvis du hører om nogen der har en eller noget, må du meget gerne sige til!


  •   16. nov 2003 Og så kigger jeg på dine biler...
    ...og ser at du har (haft) begge mine drømmebiler... Ikke fair. De får naturligvis begge topkarakter. Bare ærgeligt at billederne af alfaen ikke viser den med de nye fælge.


  •   28. okt 2003 Hehe!!
    Ja jeg er også glad for den!! ej det er fordi der er sat en skarpere knast i!!


  •   27. okt 2003 Med de planer...
    ...var det jo godt du "kun" fik 8 smiley (for alt det lugter af en 10'er). Den Blow off du har monteret, er den med udluftning i det fri, eller er din motor født med luftmængdemåler - jeg ville jo gerne have den fede lyd med, hvis jeg skal udskifte ventilen

    /Claus


  •   27. okt 2003 Tak for dit svar...
    ...det er muligt jeg virker lidt langsom, men du beskriver din gamle blow off som lidt slap i det; kunne dette evt. resultere i den problemstilling jeg har skrevet om? Eller hvilke kendetegn ville man kunne sammenkæde hermed ?

    Glemte lige tidligere at give dig en karakter - Nu kan jeg jo (klart nok) godt lide turbobiler, men der skal også være plads til en bedre karakter til nogle (meget) større fælge... Så en 8'er til dig smiley /Claus


  •   27. okt 2003 Blow off ventil...
    Hej Peter,

    Fed turbo-slæde smiley

    Du skriver du har udskiftet den originale BO ventil til en kraftigere - Hvorfor? Jeg spørger pga. at jeg selv har lidt problemer med at jeg mister trækkraft efter at motoren har opnået max ladetryk - og jeg tror at det skyldes at ladetrykket lukkes ud... Derfor kunne det være interessant at kende din begrundelse for udskiftningen. NB: jeg havde íkke problemet med den originale motorstyring, men med det forøgede ladetryk fulgte dette problem.

    Pft.
    Claus


  •   25. okt 2003 puhaa
    Bare lækker
    10 tal herfra


Annonce