Ford Escort RS Turbo "Solgt" 1987
8.294 visninger
|
Oprettet:
Ford Escort RS Turbo "Solgt"
Årgang:
1987
Motor:
Standard :
1.6 cvh.
8 hydrauliske ventiler.
Kompressions forhold 8,3:1.
Garrett TB 03 Turbo.
0.55 bars ladetryk.
Alt for lille intercooler
Mekanisk jetronic ke indsprøjtning (MFI)
5 trins gearkasse med spær, hjælper godt til med at overføre kræfterne, så de kommer ned i asfalten)
Opgraderet med følgende :
Megasquirt motorstyrring.
Større intercooler fylder hele fronten + 2½" trykrør.
Kn luftfilter.
PLP blowoff ventil.
Mongoose 3" Udstødnings system, kun en kort potte med 4" afgang.
Helix kobling (Trykfod, organisk nav og udrykkerleje)
1.6 cvh.
8 hydrauliske ventiler.
Kompressions forhold 8,3:1.
Garrett TB 03 Turbo.
0.55 bars ladetryk.
Alt for lille intercooler
Mekanisk jetronic ke indsprøjtning (MFI)
5 trins gearkasse med spær, hjælper godt til med at overføre kræfterne, så de kommer ned i asfalten)
Opgraderet med følgende :
Megasquirt motorstyrring.
Større intercooler fylder hele fronten + 2½" trykrør.
Kn luftfilter.
PLP blowoff ventil.
Mongoose 3" Udstødnings system, kun en kort potte med 4" afgang.
Helix kobling (Trykfod, organisk nav og udrykkerleje)
Hestekræfter
Standard :
132 hk ved 5750 omdr.
188 nm ved 2750 omdr.
Ved 0,55 bars ladetryk.
132 hk ved 5750 omdr.
188 nm ved 2750 omdr.
Ved 0,55 bars ladetryk.
Fælge
Originale Ford Rs Turbo 15" alufælge.
Dæk
Hankook ventus 104.
195/50-15.
Står okay fast på tøre veje.
195/50-15.
Står okay fast på tøre veje.
Undervogn
Standard Ford fjedre.
Gule top justerbar Koni støddæmpere.
ATE Bremseklodser.
Powerflex bøsninger i fronten.
Gule top justerbar Koni støddæmpere.
ATE Bremseklodser.
Powerflex bøsninger i fronten.
Bilstereo
Lyden af turbo'en og blowoff ventilen.
Styling
Helt standard pånær :
Hvide blink foran og på siden.
Badboy look på frontklappen.
Dørlåse spartlet væk.
Røgfarvet solfilm på bagrude og sideruderne.
Auto gauge Ladetryksur.
Hvide blink foran og på siden.
Badboy look på frontklappen.
Dørlåse spartlet væk.
Røgfarvet solfilm på bagrude og sideruderne.
Auto gauge Ladetryksur.
Interiør
Standard født med Recaro sæder for + bag.
El ruder.
Central lås.
Soltag, skyde og vippe.
El ruder.
Central lås.
Soltag, skyde og vippe.
Ekstra tilbehør
Alarm (Ungo model ukendt)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Er fuldt tilfreds med bilen, går ikke mere i stykker end så meget andet på snart 20 år.
Og de stumper der skulle smutte i stykker er billige at skifte.
Et stort + er at den er meget nem at finde "geil" og tunings stumper til, og tilmed overkommelige priser.
Og de stumper der skulle smutte i stykker er billige at skifte.
Et stort + er at den er meget nem at finde "geil" og tunings stumper til, og tilmed overkommelige priser.

Ford Escort RS Turbo "Solgt"
nov 2004
Følger: 58 Følgere: 52 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 962
Okay... Hva koster sådan noget ?
nov 2004
Følger: 58 Følgere: 52 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 962
Tænkte på... Hvordan kan det være at dit indsugningsrør fører til højre istedet for venstre som på min gamle RsT ?
Mvh Jakob
aug 2005
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 1.458
Hvis jeg havde haft pengene havde jeg satme hentet den
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1
hej
du har vel ikke en orginal intercooler til din bil som du vil af med eller ved hvor man kan skaffe en ???
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 4
hvor meget har du givet for at få sat EFI i din bil
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
Den der tvivler jeg på... vil gerne se lidt flere info på den bil. Det er rigtig nok den ikke stopper ved 220 nålen, men at sige den kan gå 280 på klokken med standard blok, top gearkasse og sprøjt er da hestlort! For at presse den bil der op skal du lave 300 hk og det laver du ikke på en 1,6'er. Allerede ved 200 hk begynder gearkassen at brokke sig på Escort'erne. Jeg kender MANGE der har tunet alt hvad 1,6eren kunne holde og den giver "hurtigt" op. Højeste effekt jeg har hørt på standard motorblok, gearkasse og top (der var portet), og turbo var 190 hk. Med anden turbo ydede samme bil 234 hk hvorefter den brækkede sig. Blev så bygget om til en 1,9L med anden sprøjt og motorstyring. Så lavede den 272 hk. Og så blev den solgt fordi gearkassen blev VED med at gå i stykker. Den gik ca 250-260 på klokken på felt (mellem tal 2 og 3 på trippen) og så vidt jeg husker passede det ret godt i forhold til feltet. Men kunne ikke drives en dag over der hvor trippen starter. Bilen har simpelthen for meget modstand når den kører. Men det går jævnt kvikt til 200. Forresten begrænser den ved 67~6800 rpm og ikke ved 7000 hvilket også passer med 256 km/t på felt (regn du bare efter). Så din onkels RS turbo er verdens eneste der kan alle de ting du beskriver selv om der er mange der har lavet meget vilde RST'ere så kan din onkels næsten standard RST gå fra dem alle!!?? lidt underligt.
P.S Jeg giver intet på topfarts målinger eller rullefelts målinger... hvad kan den bil på 1/4 mile og på bane ellers? Så kan vi snakke.... hehe!!
Henrik... rigtig flot projekt. Imponerende effekter du har trukket ud af den motor med de modificeringer. Pas nu på gearkassen
jul 2004
Følger: 41 Følgere: 37 Biler: 7 Emner: 28 Svar: 173
Spændende projekt du har gang i, det er spændende at læse
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 4
tak for hjælpen
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 4
hvor for man fingrene i megasquirts motorstyring
okt 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 5 Emner: 6
tak for din hilsen, og i lige måde.
der skal nok komme flere billeder men jeg skal lige have lavet nogle småting
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 34 Biler: 6 Emner: 28 Svar: 37
hvor meget koster de i indkøb og frakt ?
og er det svære at få dem til at side der ?
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 34 Biler: 6 Emner: 28 Svar: 37
oki jeg kunne ellers godt tænke mig dine intercooler + det der høre til
hvad er det for et nyt projekt ???
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 34 Biler: 6 Emner: 28 Svar: 37
jeg kan se at du vil sælge din rs hvad med den anden motor og intercooler osv ???
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 47 Biler: 19 Svar: 83
Hvordan kan du vide den går 280 kmth, er det et specielt speedometer.?
Okay, uanset hvor mange Escort'er du/i har haft går min nål ikke længere.
"Kan jo være den er for sløv til at komme videre :-D"
men omdrejningsnålen forsætter da
Ved 3000 omdrejninger kører bilen 105 kmth også passer regne stykket vel okay.
Men "jøsses kors" 256,4 kmth må føltes rådent i en Escort fra midt 80erne.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 73
hey mester jeg er onkel til kasper, og skriver lige fra hans profil...
ville lige sige dine oplysninger er ukorrekte!
der er IK stop på nålen på speedometeret som du skriver på det billede hvor du kører 220, jeg har haft 3 87´ere og 1 89´er og jeg har en 87´er nu som er chippet og kører nålen ned mellen K og M nede i bunden og der er stadig mere tilbage den kører ud til 7000 til begrænseren og der går den efter speddo. 280km/t og på felt går den 256,4 km/t..
det ska lige siges at den stadig kører standard motor, top, sprøjt, turbo, gearks, fælge(195/50-15)...!
hvis du vil vide mere er du velkommen til at skrive herinde så får jeg besked af Kasper og så kan vi snakkes derefter
mvh.
.P.
apr 2004
Følger: 102 Følgere: 100 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 113
jeg har lavet næsten alt i motoren i hånden... noget spec du vil vide?
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 34 Biler: 6 Emner: 28 Svar: 37
hvor har du købt dine intercooler henne ???
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 10 Emner: 3 Svar: 10
Og få så skiftet de tændrørskabler..
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 10 Emner: 3 Svar: 10
Hey henrik, kan jo se at der er kommet godt gang i dit projekt.. og at den fine motor trækker din bil fra hinanden, he he. syntes det er i orden at den for lov til at yde hvad den kan, lad mig høre hvad den kommer op på.
Mit projekt er også godt igang, der kommer gearkasse fra england, stage 2+ med quaife diff og lige skårne tænder, så den kan klare de mange hk, satser jo meget på at den skulle ende på de 300+hk men nu må vi se hvad den kan præstere og om det er besværet værd.
Vi snakkes.
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 37
Jeg ved godt at efi ikke er den eneste løsning, var bare lidt nysgerrig efter at vide hvilken type cps-sensor/VR du bruger (sierra 1,8 cvh eller efi blok, eller noget helt andet), og hvilken type tænding du bruger, jeg kan se at du har beholdt strømfordeleren.
Min har også fin motorgang, dog er den en smule træg at starte første gang om morgenen.
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 37
Hvordan er motoren ombygget udover efi-manifild og efi-spjæld, for at kunne føde MS med signaler.
Vil selv gerne igang med samme projekt.
Kan man høre forskel på motorgangen.
mvh danskfocus
okt 2003
Følger: 72 Følgere: 69 Biler: 7 Emner: 34 Svar: 128
hejsa. tak for stemmen. jamen de ligger i priser fra 200000kr-500000kr. men du skal nok begynde at spare op nu. få du få ikke en bank til at låne dig penge til en så gammel bil. har prøvet det så tro mig.. men jeg har givet 250000kr men min er så også en speciel model. men ser da frem til at der kommer en cosworth mere herinde..
hilsen
Rasmus "cossie" Jørgensen
jun 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 231
Hej hej Jeg kan se du vil sælge din GT28 turbo der jeg ligger inde med en GT25 turbo helt ny ikke kørt noget med at bytte med lidt penge måske?
Jo det er Megasquirt er det nemt og lave og få til og køre med det.??????????? Hilsen Bjørn
dec 2004
Følger: 69 Følgere: 66 Biler: 6 Emner: 19 Svar: 454
Hej Henrik!
Har smidt dig en besked under dit "beskedcenter" under "min konto" !
Ralle I
dec 2004
Følger: 69 Følgere: 66 Biler: 6 Emner: 19 Svar: 454
Hey!
Lækkert tunings projekt du har gang i med din ERST!
Lige angående med dit MS så har jeg selv overvejet at skulle have det på min Escort, og så få det gamle MFI indsprøjt kastet over højre skuldre! Så ville lige høre om du evt. havde nogle råd ang. sådan et projekt, måske nogle hjemmesider med nogen som har bygget det på en S2? Står nemlig lidt på bar bund med at bygge ledningsnettet om og alt det der!
Og i øvrigt, så er det sgu også en møg fed vogn du har dig!
På forhånd tak!
Ralle I
mar 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 2
fik først lige læst om din bil efter at jeg havde svaret på dit spørgsmål. du bør nok købe den til high boost. he he
og til den intercooler.. ja hvad kan jeg sige?? den er MØG lækker.. kører selv med pace charger cooler så du har god smag
dec 2005
Følger: 81 Følgere: 86 Biler: 5 Emner: 17 Svar: 812
jeg ved ikke rigtig hvor meget jeg vil skrue den opp på.... men regner med 1 bars tryk.... så burde der heller ikke være de store problemmer med at få det hele til at holde.... hvad gav du for det sæt?
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Vi må kunne finde på noget smart.. En skam den ik er grøn, men mine slanger er jo røde, så det går nok...
Hvorfor har du skiftet?
Fang mig på MSN
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Jeg skrev lige til en annonce med en bruno bov, og opdagede så bagefter det var dig.. LOL (har slettet min kommentar igen)
Smid lige en besked eller noget, den ville da være min på min vogn den bov...
dec 2005
Følger: 81 Følgere: 86 Biler: 5 Emner: 17 Svar: 812
super fedt motor projekt du har gang i der.... hvor har du købt indsugningsrør og intercooler henne?
mar 2004
Følger: 51 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 162 Svar: 2.328
oki bare iorden. dat var da et forsøg vær.
mar 2004
Følger: 51 Følgere: 53 Biler: 17 Emner: 162 Svar: 2.328
så lige a du havde skrevet på en rst motor.. tænkte du måske havde smadret din egen. står nemmelig og mangler en blok med ind mad eller bare et stempel..
nov 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 16
Det er den her calibra jeg snakker om..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16376
aug 2005
Følger: 20 Følgere: 47 Biler: 19 Svar: 83
Takker alle for velkomsten...
jan 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 196
velkommen herfra
maj 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 16
feb 2003
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 189
Nice Rst. Fine billeder og meget tekst.
feb 2006
Følger: 43 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 292
Flot Fed Ford