{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

MG A 1600 Roadster 1960

13.439 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Falberg _
Mand | 38 år | Oprettet: 13. maj 2006


MG A 1600 Roadster

Årgang:
1960
Motor:
1600 Roadster
Hestekræfter
Den yder ca 83 hk
Fælge
Originale 15" trådfælge
Er blevet sandblæst og lakeret sølvgrå
Dæk
165/15 radialdæk
Undervogn
Original MGA
Bilstereo
Da vi hentede den var der radio i, men den er smidt ud, da bilen skal stå 100% originalt, og derfor uden radio
Styling
Interiør
Originale sorte lædersæder med røde pipes, sort tæppe, sort kaleche, instrumentbordet lakeret samme origiale røde farve som bilen, med sort/krom originale Jaeger instrumenter
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er hentet hjem fra Sacramento, Californien, gennem JB Specialbiler.
Min far og jeg har gennemrestaureret den. Den er blevet skilt fuldstændig af, ned til den mindste skrue, og blevet bygget 100% originalt op igen.

Indtil videre er:
Bilen er blevet komplet adskilt.
Chassiet, bagtøjet, fjedre for og bag, tanken mm blevet sandblæst og grundmalet med epoxy.
Bremserne for og bag er blevet restaureret, og malet de originale farver.
Alle originale skruer, bolte, skiver etc. er blevet elektro galvaniseret.
Motoren er blevet næsten helt skilt af.
Manifolden er blevet sandblæst og malet med varmebestandig grå maling.
Karburatorne er restaureret og glasblæst
Chassiet, bagtøjet, fjedre for og bag, tanken mm er nu blevet sprøjtemalet sort, og klar til at bygge bilen op på igen:)
Ventilatorvinge er gjort ren og sprøjtet gul.
Alle nye dele er kommet hjem fra Moss, England.
Fronten er nu samlet igen med de klargjorte dele (Fjedre, bremser, bremserør, styretøj)
Bagenden er samlet (Bremser, bremserør, fjedre, bagtøj, benzinpumpe, benzinrør)
Det første af ledningsnettet er monteret
Motor, starter, indsugningsmanifold mm er malet original maroon rød.
Motoren er lagt i bilen. Manifold, indsugningsmanifold, karburator, dynamo, starter, og ventilatorvinge er monteret
Nye bundplader er skåret ud og tilpasset til bilen
Bundpladerne er malet sorte, og monteret.
Chassiet med motor er færdigt.
Skelettet fra sæderne er slebet og malet
Forruderammen er forkromet op, og ruden er isat
Karosseriet har fået rettet diverse småbuler ud, sandblæst i kanterne, slebet på fladerne, spartlet ud med ca 9 kg spartel
Karosseriet og instrumentbord er blevet lakeret org rød farve
De originale fælge er blevet sandblæst og malet sølvgrå og monteret på radial dæk.
Sæderne er blevet polstret med sorte lædersæder med røde pipes.
Karosseriet er monteret og justeret. Det samme er døre, forskærme, bagskærme og bagklap.
Diverse emblemer påsat, bagagebæger monteret.
Bagenden er færdig, med kofanger og horn, nummerpladelys
Ledningsnet trukket til baglys.
Fronten ved at være færdig, med stenplade, kofanger og -horn.
Instrumentbrættet er monteret med alle originale restaureret instrumenter fra Jaeger.
Resten af ledningsnettet er færdiggjort.
Stryrestang og rat er monteret.
De klargjorte fælge+dæk er sat på
Sæderne er sat i bilen.
Forlygterne er justeret, hjulene er sporret.
Tonneau er færdiggjort
Nr.plade rammer i forkromet messing monteret
Det originale kaleche stativ er blevet sandblæst.
Kalechestativet er nu malet med DuPont Havane maling og monteret med den nye sorte kaleche.
Sideruder er tilpasset
Side-wings ruder er monteret på forrude


***************************************************************************

Første køretur i bilen søndag den 27/4-2008:-)

Bilen gik gennem syn fredag den 9. maj uden anmærkninger

Afgiften betalt og plader på bilen onsdag den 14. maj

MG A'en er, som forventet, klar sommeren 2008

Der vil løbende komme nye billeder

Vil du se flere MG A 1600 Roadster til salg? Andre MG eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
MG A 1600 Roadster
Annonce