{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Porsche 911 Turbo renoveret 09 1980

35.826 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Porsche 930 -
Mand | 39 år | Oprettet: 13. sep 2006


Porsche 911 Turbo renoveret 09

Årgang:
1980
Motor:
-F-6 cyl.boxer luftkølet 95000 km da jeg købe den nu 108000
Ved 106000 km renoveret for ca 90000 kr oliepumpe fra 993, krumtapaksel, pakninger, stempler, kobling plade, trykplade, injektor,kæde, stemplerne, plejlstang osv.
-3.3 liters 12V
-K-Jet fuel inj CSI
-inter-cooler
-Bosch Platinum W3DPO org. til Turbo modelen
-10 liter motorolie "Castrol Formula RS 10W-60"
-3,7 liter "Castrol SAF-XO 75w/90"
-Turbo type: KKK K27 MEGA TURBOTØVEN! 930´en var en af de alle første biler der kom med turbo.. :-)
-Motor type nr. 930-60 (EU) vægt. 230 kg
-Gearkasse type nr. 930-34 vægt. 54 kg (renoveret)
4 gears (Går Ca. 205 km/t i 3 gear) (1977-1984)

-Tanken rummer: 80 liter
-Lader 0,6-0,8 bar
Hestekræfter
Fabriksoplysninger
300 hk @ 5500 rpm
431 nm @ 4000 rpm
-0-80 km/t 3,0 sek
-0-100km/t 5,4 sek "most accelerative production car" indtil Countach QV i 1985
-0-160 km/t 12,1 sek
-0-200 km/t 17.1 sek
-Toppen 260 km/t. ( 278 km/t.)
Det var der meget godt i 1980:-)
Fælge
Org. Fuchs 16 " med poleret fælge kant .
(Kom på Porsche fra 1967 og helt op til 1989)
-For: 7Jx16
-Bag: 8Jx16
-Skal har poleret fælge kant op igen og har malert dem.
Dæk
Nye sommerdæk har kun kørt ca. 5500 km
-Fordæk: GT Radial Champiro HPZ 205 / 55 ZR - 16
-Bagdæk: GT Radial Champiro HPZ 225/ 45 ZR - 16
Undervogn
-Standard 930 undervogn (Skal har en ny)
-Skivebremser for & bag 303x32mm fra en Porsche 917 (Le Mans bil fra 70'erne) standard på 930 3.3
Bilstereo
-JBL GTO 527
-JBL GTO 6426 E 4x6
-PIONEER DEH-2900MP
Styling
-Nu har Porsche dårligt ændret deres udseende eller teknik i 35 år.. hvorfor skulle jeg så det? tidsløst design
-Jeg forsøger at holde bilen i orginale stand som overhovedet muligt. Den stå ca. 95% org
-En 930 Turbo har kendetegne ved ekstremt brede skærme, er lavere og har en kæmpe hækspoile. I forhold til en almindelig 911(Bagtil har de forøgede sporvidden med 12 cm og foran 6 cm)
Interiør
-Læder over alt beige og sort
-Måtter beige
-Bagagerum 200 liter
Ekstra tilbehør
-Klima
-Fjernbetjent med alarm
-Elruder
-El-sidespejle m. varme
-Tågeforlygter
-Org. Læderat
-Er medlem af Porsche Club Danmark
-Også bøger om porsche
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Farve Dark olive
-Der er ikke noget der hedder ABS, ESP, elektronisk bremseforstærker, servo, men kun 2 hænde på rattet og en fod på bremsepedalen, det er jo en rigtig lille racer:-)

-Har hentet den i norditalien Sept. 2006
-Har altid kører i Italien.
-Sjældent at se en ægte/org. 930 3,3 i Danmark.
-Der er betalt afgift på den. D. 8-5-07 :-)
-Det er en lumsk satan..så den kræver respekt når den kommet op på 3600 RPM!! Har fået ry for at være livsfarlig (igennem sving)
-Den køre som en drøm, også spaker den bare røv ved 4000 rpm ! Det skal høres og føles.
-har fået fat i en af min drømmebiler. og der kommer nok flere engang såsom en Porsche 911/964 TurboS :-)

Vil du se flere Porsche 911 Turbo renoveret 09 til salg? Andre Porsche eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Porsche 911 Turbo renoveret 09
Annonce