Volvo 240 GLT 1986
3.449 visninger
|
Oprettet:
Volvo 240 GLT
Årgang:
1986
Motor:
B230A med oginalt trimningssæt der indeholder anden knast og lidt andre småting...
Hestekræfter
130hk ved 5500rpm og 186nm
Fælge
7*17" titan fra en 850 T5R...
Dæk
Bag 235/45 ZR17 for 215/45 ZR17...
Undervogn
standart turbo og 40mm spacers for og bag..... snart 40mm sænkning....
Bilstereo
standart højtalere for og 360w bag
Styling
Ikke så meget endnu.... men det kommer...hehe
Interiør
Original sort læderstue...
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Har en B230 ET motor liggende som skal i til næste år...hehe wroom!!!!!

Volvo 240 GLT
jun 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 6 Svar: 8
fire af de 52mm ure du har der ville jeg næsten give en arm for.
Flot Farve og fede fælge
feb 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 8 Emner: 28 Svar: 63
vi køber en del af vores dele fra www.samsteffansson.se
mar 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Biler: 2 Svar: 10
Mellemakslen er den aksel der trækker oliepumpen via tandremmen, det er også den der trækker den mekaniske benzinpumpe og tændingen på en karburatormodel. Men på en b230et har mellemakslen ingen drev til tændingen i blokken, da tændingen jo sidder bag på topstykket? er du med?
maj 2006
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2
Det er ikke mig der har lagt den motor i, men der er faktisk ikke lavet noget om for at den kan være der... Bilen er jo en original turbo, så der lagde en b21 med tubo...
mar 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Biler: 2 Svar: 10
Du skal starte med at skifte mellem akslen så du kan få tænding ned i blokken delene tager du fra vilken som helst b19-21-23'er sørg for at få den nye tænding til at påsse med den gamle inden du tar den gamle tænding af. Så tar du og klipper ledningsnettet op på i den gamle 740'er og samler stumperne fra motoren og til boxen i et nyt ledningsnet der laves så det kan samles med det stik der sidder i motorrummet i din 240, lige bag topstykket. Det kræver et diagram over b230 et motorens motronik styring. Jeg valgte at gøre det på gulvet med motoren på en palle. Efter dette prøvestarter du motoren på pallen med et bånd over motoren. Selve motor ombytningen er ingen problem, du skal dog ha lavet en ny placering af luftmængdemåleren og tilpasse slanger hertil. Jeg har brugt en luftfilter med kasse fra en 240 turbo, oven på den har jeg lavet en holder til luftmængdemåleren. Der skal tålmodighed til men det er ingen problem.
Held og lykke, Visti.
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 190 Svar: 1.936
fin volle du har dig.
aug 2005
Følger: 10 Følgere: 13 Biler: 5 Svar: 81
Smider lige en høj i farten.
nov 2004
Følger: 17 Følgere: 14 Svar: 2
den er fin... men flere billeder...
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 2.143
også afvist herfra.. flere billeder
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 1.361
Minimum 5 billeder, og lidt mere info...