MG B 1962
7.756 visninger
|
Oprettet:
MG B
Årgang:
1962
Motor:
1845 CC
Hestekræfter
ca. 130 HK
Fælge
Minilite Magnesium 5½" X 14
Dæk
Dunlop Racing 550LX14 CR65
Undervogn
Sænket til det tilladelige ca. 1 ", alle gummibøsninger i for og bagtøj er udskiftet med bøsninger af pollyurethan. Fjredre og støddæmpere er oprated så forvogn er ekstem hård og bagvogn medium dæmpet. 3/4 " krægningsstabilisator mont.
Bilstereo
neeeeeeeeeeeeeeej
Styling
Det er en racervogn og i " original " styling !
Interiør
Alt er udtaget der er stort set kun et 14" Moto Lita læderrat og et Sparco racersæde
Ekstra tilbehør
Alt sikkerhedsudstyr er mont. Styrtbøjler med stæbere, sikkerhedsseler 3 " brede 6 punkter med snaplock. Brandslukningsanlæg, Hovedafbryder, sikkerhedstank med baffle skum, mm.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er den første MGB der kom til Danmark og blev købt den 19.nov. 1962 af nyligt afdøde redaktør på Børsen Chr. Lillelund. Bilen har et ekstemt lavt chassisnummer : 1516. CL. solgte den i 1965 til Ole Fredsgaard som brugte den til Dels som klubracer og især som rigtig fuldblods racerbil i ind som udland. Bilen har f.eks. kørt på Roskilde Ring. Jeg købte bilen som næsten vrag ( dog kunne den køre ) i 1995 og brugte megen tid og mange penge på at totalrenovere den så den nu fremstår som en look a like BMC works, fabriksracerbil. Jeg startede i 1998 med at benytte den til historisk race og har siden deltaget i et utal løb både herhjemme og i udlandet. Herhjemme på f.eks.Jyllandringen, Ring Djursland og deltog i løbene Copenhagen Historic Grand Prix, ( rundt om Christiansborg, på Holmen og siden ved Parken.)
Min favouritbane er den svenske Knutstorp hvor jeg ofte nyder at køre. Jeg er medstifter af HMS ( Historisk Motorsport ) som er en af de størtse selvstændige motorklubber under DASU, og vil opfordre alle med interesse i historiske billøb og race til at indmelde sig, det kan gøres på www.hms.dk .
Jeg blev i år placeret med " min gamle racer " som nummer 7 ud af 15 i min klasse med kun 3 tællende løb ud af 6 løb i alt. Det er en rigtig sjov bil at deltage med ikke bare det at den er sjov at køre på bane med, men også det at historiens vingesus i netop den bil både føles og mærkes.
Min favouritbane er den svenske Knutstorp hvor jeg ofte nyder at køre. Jeg er medstifter af HMS ( Historisk Motorsport ) som er en af de størtse selvstændige motorklubber under DASU, og vil opfordre alle med interesse i historiske billøb og race til at indmelde sig, det kan gøres på www.hms.dk .
Jeg blev i år placeret med " min gamle racer " som nummer 7 ud af 15 i min klasse med kun 3 tællende løb ud af 6 løb i alt. Det er en rigtig sjov bil at deltage med ikke bare det at den er sjov at køre på bane med, men også det at historiens vingesus i netop den bil både føles og mærkes.
MG B
feb 2006
Følger: 1 Biler: 2
Ja egentlig burde jeg måske slette min artikel ang. min gamle MGB racer, for nu er den solgt. Den har været averteret til salg i Danmark og internationalt igennem et år, men i foråret 2015 var der bid og en Skotsk racer køre tog flyveren til Danmark , kørte en tur på ca. 20 min. vi handlede i li' så lang tid og så var handlen en realitet. Han ville så selv køre den hjem til imellem Glasgow og Edinburgh fra Grønholt flyveplads hvor den altid har stået når den ikke var meldt til løb. Dette fik jeg gudskelov forpurret og den blev sendt af sted med i en container med Leman spedition. Den er nået fint frem og betids nok til at den nye ejer kunne starte med den til Highländer Hill Climb i Aberfoyle nord for Glasgow.
Jeg lader artiklen stå lidt
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 43
Fed klassiker.
Høj fra min side. Kig forbi min også og smid en stemme
feb 2006
Følger: 1 Biler: 2
Hej Nils St.
Det blir´ spændende at se hvad du vil ændre din MGB til ?
Håber det ikke bliver til en ren "boulevard -ræser" sidst vi snakkede sammen ville du måske sælge den?? tror du ikke du kommer til at fortryde det ? det tror jeg og disse Engelske sportsvogne biler bliver mere og mere værd hvis de bliver holdt fornuftigt prøv blot at se i f.eks. det engelske blad Classic and Sports Car hvad priserne for MG´er ligger på. Det er lige før det er bedre at sælge i England og købe i Danmark. Der var en FIA MGB til salg fra MG Motorsport magen til min dog en 63´ er til ikke mindre end GBP 27.000 , det er immervæk næste 300.000 kr. og det er godt nok mange penge. Og den er solgt. Håber vi ses
John M.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 22 Svar: 94
Hej John, Glædelig baghjul til dig; Det er rart at sig dig på disse "seriøse" sider.
Jeg går med planer om at ændre "vores" bil, her i løbet af vinteren, så den ikke ligner din så meget mere, men mere om dét senere.
Der er ingen tvivl om at din ér nr. eet, hvad angår originalitet, den har altid stået for mig, som det næstbedste efter de rigtige Le Mans og Sebring MGB´er. Nå, men jeg må tilbage til julefrokosten. Håber vi ses lidt mere i det nye år - og godt nyt år til jer. Nils St.
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3374 Biler: 56 Annoncer: 23 Emner: 232 Svar: 1.025
Os en flot MG'er Racer...
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 11 Emner: 263 Svar: 2.470
Lækker Vogn.. Smed lige en stemme.
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 13 Svar: 96
gode billeder og en fed historie
okt 2002
Følger: 118 Følgere: 112 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 3.749
super lækkert at se en a de gamle blive brugt på den fede måde
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 18
nice klassisk racer velkommen til
mar 2005
Følger: 71 Følgere: 66 Biler: 4 Emner: 67 Svar: 968
lækker klassiker du har fået lavet dig:o) kig forbi min assy b.
mvh henrik
mar 2005
Følger: 116 Følgere: 112 Biler: 2 Emner: 139 Svar: 2.003
flot gammel klassiker