{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Ascona C -- LET's go!! 1988

56.728 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

BOELT .
Mand | 41 år | Oprettet: 1. maj 2006


Opel Ascona C -- LET's go!!

Årgang:
1988
Motor:
C20LET med lidt små ændringer:::
Blok boret op til 2.1 med smedede lavkompressions stempler fra Mahle.
Coscast bearbejdet & renoveret topstykke med nye ventiler.
KKK16 mølle. 1.2 bars ladetryk.
Ny Z20LET ståltoppakning+bolte.
Nye plejlejer.
Nye hovedlejer.
Ny tandrem+vandpumpe+medløder, strammehjul.
Nye tændkabler, rotordæksel, rotor og tændrør.
Nye pakninger i hele motoren.
Nye ARP bolte i motoren.
Nye motorophæng.
Ny & større oliekøler fra Nordicturbo.
Speciallavet oliekølerkonsol af Claus 'BOMBEN' Albreksen.
(åbner ved 23 grader før original)
Nye, større og stærkere olieslanger. (200 bars)
Ny Type C intercooler fra Nordicturbo.
Ny BOSH 044 250L / 6.5 bars benzinpumpe
Nyt Green filter.
Speciallavede 2.5" rusfri & højglanspoleret trykrør.
Friedrick Motorsport Powercap. 110mm (40mm std)
Ny Hks copy blowoff Med special drejet flange i rustfri.
Nye 8 mm benzinslanger. (20 bars)
Special lavet rustfri & højglanspoleret beslag til luftfilter.
Special lavet rustfri beslag til oil catsh tank.
Rustfri & højglanspoleret batteri cover/kasse.
Rustfri & højglanspoleret manifold plade (Under produktion)
Ventildæksel+tandrensdæksel lakeret i samme farve som bilen med sort baggrund.
3" rustfri & syrefast udstødning fra møllen, med Simons mellempotter + 2 x DTM rørhaler
F28 gearkasse lavet om til FWD
5.1kg's stålsvinghjul.
Helix 6 pladet kobling med forstærket udrykkerleje.
Arp bolte i svinghjul
Digital giver fra senator a automatic.
Speedohealer fra motorcykel for og vise rigtigt i det digitale speedometer.
Hestekræfter
Synet og godkendt med C20LET
Fælge
7.5 x 17" OZ razing
Dæk
215-40-17
Undervogn
H&R gevindundervogn fra Vectra a, sænket 60mm
Bilstereo
Lidt sony...
Styling
Karosseri: Alle håndtåg & nøglehuller, emblemer mv er svejset efter og udspartlet. Fj betjent alarm med 2 vejs startspærre, åbning af døre osv. Gæller fra PUG 206 svejset i højre forskærm med 3" rustfri indsugning til luftfilter. Ingen blink i skærme. Hjemmebygget "pukkel" og badboy i motorhjelm i metal. Reflex & nummerplade bom fjernet og bagenden svejset efter med 2mm plade. Reservehjulsbalje skåret ud og plade er svejset i + der er bygget tværvange for at stivne karossen. Skørter: Mattic frontspoiler, ombygget fra 4kantede til ovale tågelygter og forlænget 8cm til intercooler. Irmscher sideskørter limet & spartlet sammen med M3 sideskørter og bygget 1.5 cm bredere. Lexmaul bagskørt Forlænget 14 cm i højde & 4 cm bredere i glasfiber, og ny nummerplade ramme bygget i skørtet. Bagrude spoiler fra calibra forlænget og tilpasset. M3 spejle med diodeblink fra vectra a ombygget til dørene. Org lygter delvis indfarvede i bilens farve. Tonede ruder, og så er dørfalser, plast gæller, B & C stolpe er málet matsort for at få bedre helhed mellem de sorte ruder. Der er sikkert mere, men kan ikke komme i tanke om det lige pt....
Interiør
Komplet sort Recaro læderkabine fra kadett e, ombygget beslag til bagsæder. Nyt soltag (Kan ikk lige huske mærket) Læder på dørbeklædninger, a & c stolper, hattehylde mm. Læder gearmanchet og håndbremsemanchet. Diskanter bygget ind i b stolper. Ny syet sort himmel med `panik`vippehåndtag fra vectra a. Ca 100 forskellige plast dele indfarvede i bilens farve. Digital instrumentering med grøn lys. Midterkonsol er luftdyser fjernet og bygget om til 3 stk boost ure.
Ekstra tilbehør
Al muligt...
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er købt helt standard. Alt er lavet/udtænkt selv...
Tak til Michael `badboy` Mose, Michael 'rustfri' Hansen & til Opelkongen Brian Knudsen for hjælpen med projektet...
Brians Biler tlf 61346084


Vil du se flere Opel Ascona C -- LET's go!! til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Ascona C -- LET's go!!
Annonce