{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Renault 5 GT Turbo (projekt) 1985

10.519 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Kamilla V
Kvinde | 39 år | Oprettet: 3. okt 2006


Renault 5 GT Turbo (projekt)

Årgang:
1985
Motor:
Standard:
Ph1 C1J 720 - Motorkode
1397 ccm
Løseforringer
Kompression 7,9:1
Stødstænger
Sideliggende knast
Elektronisk tænding (Renix 209)
Trykkaruburator (Solex D32)
T2 turbolader

Motor under ombygning:
Ph 2 C1J 788 - motorkode
Løse forringer ¤
Kompression 7,2:1 (BB low compression liners + pistons) ¤
Andre stempler (ARIAS special fremstillede til MEGET højt tryk) Stål foringer. Så kom de
T28 (Har en TB2522 liggende som reserve)
Collins 31 Aktuator ¤ (STRAM!!)
Strammere ventilfjedre (VSS5R)
2 stk komplette slibesæt
PIPER R5BP285 ¤
Afvejede stødstænger ¤
Balanceret krumtap ¤
Bananmanifold ¤
Lettet svinghjul vejer 3,6 kg ¤
High Tensil 12,9 topbolte ¤
Forstørret turboalbue 2½" ¤
Sidepipe ¤
Zinter metal kobling
82 graders termostat ¤
78 graders køleblæserkontakt ¤
10 mm tændrørskabler (røde K1) ¤
Uprated Benzinpumpe ¤
Portet topstykke med blankpoleret forbrændingskammer ¤
Portet manifold (Karburator 27mm) ¤
Bedre flow i vandpumpe (blankpoleret indvendig)
Uprated oliepumpe (Strammere fjeder)
Omdysset karburator med større nål og dysse 160 og 90 som tomgangsdysse
27 mm Venturi

(Ja det var en del, sådan ca alt i motoren er bygget om til bedre at kunne klare trykket. Bilen skulle gerne kører 11-12 sekunder på 1/4 mile når den står klar. Hvis ikke må vi finde NOS frem)
Hestekræfter
Std.
120 hk
165 nm

Efter ombygning.
over 120 hk
over 165 nm
;)
Fælge
OZ EVO CUP
7X15" Black edition

7X16" Ultraleggea
Dæk
Toyot R888 205/40-16 - til gadebrug ved lavt tryk

M H slicks i 15" - de bider godt fast i asfalten
Undervogn
JR Rally undervogn

Har også en anden
Rød koni
MEGET LAV! ca 100mm sænkning
Bilstereo
Intet

De vejer sgu for meget det shit ;)
Styling
Standard
Kofangerer & skørter, slebet blank og lidt udspartling så det er lidt specielt
Ph 2 for og bagkofanger
Karbon på baglygterne
Interiør
Sparco EVO sæder
Blå Sparco H-seler
Bur/halv bur samt tårnstiver for og bag
Ellers tømt for vægt (700 kg)
Ekstra tilbehør
Ladetryksur (HKS hvidt)
Olietryksur (HKS hvidt)
Olietempur (HKS hvidt)
AFR digitalt (wideband lambda)
Manuel justering af ladetryk 0,0~2,1bar - til gadebrug Fuldtryk til drag ca 3 bar
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Alt under 2 bar er suge motor

Alle billeder er fra før eller under ombygningen. Billeder af stumper med mere skal nok komme løbende.

Bilen er synet i Feb 06 uden anmærkninger, men blev afmeldt da den jo skulle under kniven - derfor ingen plader. Og dumme kommentarer frabedes.

Under renovering derfor kun billeder fra før og under resturation

Vil du se flere Renault 5 GT Turbo (projekt) til salg? Andre Renault eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Renault 5 GT Turbo (projekt)
Annonce