Skoda Felicia GLX Combi [Tidl. bil] 1997

3.590 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Skoda Felicia GLX Combi

Årgang:
1997
Motor:
1,6 AEE
Mulitpoint injection motor
Samme som i Polo'en
Dog med en Magneti Marelli ECU, istedet for Bosch
Hestekræfter
75 af de gode, med 135 i moment, ved hvilke omdrejninger aner jeg dog ikke præcist men vil skyde på mellem 3500 og 3800 da den trækker hjulene godt rundt ved grønt lys, ved de omdrejninger ;-)
Fælge
Sommer:
14" AEZ Dion alufælge

Vinter:
13" stålfælge med Skoda dæksel
Dæk
Sommer:
175/65 First Stop Tour

Vinter:
165/70 Ultra Grip 6 fra Goodyear
Undervogn
Standard, men har kig på et par Cobra fjedre der gerne skulle sænke den 40mm...

dæmperne ønsker jeg ikke at ændre på lige med det samme...
Bilstereo
Xzound, sådan en billig fætter fra Høyer / T svansen...

Til at starte med glemte den kanalerne hvergang jeg slukkede bilen... møg irriterende, det gjorde min gamle Blaupunkt radio da ikke...

Tilsyneladende er det sådan at Blaupunkt laver deres "strømforbindelse" omvendt af hvordan alle andre laver den, så ved en vens hjælp fik jeg byttet rundt på to ledninger (rød og gul) der gik fra radioen ind til ISO stikket og nu virker det som det skal :-)
Styling
Ingen endnu, men håber på snarest at tage den ind til Marcus Rudetoning eller Nortex og få fikset ruderne...
Ikke for mørkt, da den så kommer til at ligne en håndværker kassevogn, eller noget i den stil.

Måske ny frontgrill, bare for at skille sig lidt ud fra mængden
Interiør
standard gråt interiør, men det matcher i det mindste mine børne autosæder der også er grå fra Bilexperten i Næstved ;-)

Sugekop bakspejl (nej jeg lyver ikke) fra Biltema, da det originale guhjælpemig skvattede af i hånden på mig sidste år!
Hverken min private mekaniker eller Skoda kan finde en løsning udover at købe en spritny forrude med monteret holder til spejlet :-s

GLX baby!!! Splitbagsæde :-)
Lækreste feature er dog at sæderne bagi kan tages ud på 10 sekunder (uden overdrivelse), så man får en helt plant gulv bagi.

Nye originale Skoda måtter hele vejen rundt (med logo :-)...)... Nu er de grå istedet for de gamle slidte sorte, så nu matcher de interiøret.
Ekstra tilbehør
- Haynes manual :-)
- Webasto benzinfyr, dog uden fjernbetjening :-(
- 2 børnesæder i matchede grå farve med interiøret.

* har kig på et par klapnøgler fra Inca Pro, men det er et andet projekt.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Den kan fragte 2 voksne og 2 børn samt barnevogn, pusletaske, storindkøb i Bilka, advarselstrekant + en cykelholder til anhænger trækket.
(og så er der stadig plads til min sportstaske imellem børnesæderne)

Nå ja og så koster den ingen ting i forhold til så mange andre biler.
Jeg gav 30.000 kr. for min fra 1997 der havde gået 118.000 km og så var der installeret Webasto benzinfyr i den, samt fuld service historie.

Indtil videre har den stået mig i yderligere 11.000 kr, for rust i karmene ved bagdørene samt en spritny bagklap da den gamle var fra den "sending" skoda bagklapper der rustede lige med det samme...

Det skal dog til det siges at det hele tiden var med i budgettet at få lavet rusten på bilen.

Havde 50.000kr at handle for og de gik til:

Bil: 30.000kr
Pladearbejde: 11.000kr
sommerdæk og fælge: 4.000kr

--------------------------------

Hvor fanden får en lærerstuderende så 50.000 kr fra spørger du nok.

Før Feli'en kørte jeg rundt i en Polo 2 1,1 Steilheck fra 82.
En dejlig bil som jeg fik af min svigerfar, da konen var gravid med vores nr. 2 og bussen mere og mere begyndte at ligne et dårligt valg når familien skulle fragtes rundt.
Min svigerfar købte den af min svogers søsters eksmand for 1500 kr.
I de 1½ år jeg havde bilen kørte den mig 3 gange om ugen til træning i Avedøre fra Næstved over Ringsted, hvor jeg plejede at hente 2 medspillere med en gennemsnitsvægt på 140 kg (uden pis, sådan en nose tackle vejer sku godt til :-)...)

Der var dog en masse problemer med bilen, blandt andet var topfarten ikke mere en max 100 på en go dag, Er til den dag i dag overbevist om et det ene stempel har siddet fast :-)...


På et tidspunkt måtte jeg og svigerfar også lægge en ny motor i, da jeg tilsyneladende havde glemt at sætte dækslet på til oliepåfyldning :-(

Udover motor problemerne var der også problemer med vinduesviskeren foran rattet. Den blev i hård regn tvunget ud på ydersiden af forruden og kunne ikke trække sig selv tilbage uden at jeg måtte hænge ud af vinduet og puffe den på plads med fingerspidserne... En klar svaghed i betragtning af at det oftest skete på vej til træning på motorvejen..

Blæseren virkede heller ikke, så om vinteren måtte jeg ud min. 30 minutter før afgang for at starte motoren og hælde kogende vand over forruden da blæseren ikke virkede og jeg jo så ikke kunne få varm luft ind i bilen.

Det positive var dog at det lykkedes mig at få en forståelse for hvordan motorer virker, efter alle de gange jeg gik i stå, fik min svigerfar til at hente mig og efterfølgende hjap mig med at skrue bilen sammen igen.

Det var også dette der fik mine forældre til at forslå at de jo kunne give mig et forskud på arven på 50.000 kr. til en nyere brugt bil...

Tror det afgørende øjeblik var en juleaften hvor mine forældre til deres forargelse så mig pakke deres børnebørn ind i tæpper inde i bilen, efter at jeg en ½ time forinden havde påbegyndt det obligatoriske arbejde med at hælde kogende vand ud over bilen for at "tø den op"...
De spurgte mig om den da ikke havde en varmluftsblæser, men jeg kunne så fortælle dem at "den dims var da stået af for længst".
Den eneste måde jeg kunne varme bilen op uden kogende vand på forruden, var ved at køre stærkt nok til at vinden tvang den varme luft fra motorrummet ind i kabinen...

Med vantro i blikket og medlidenhed i stemmen trak min far mig til side for at delagtig gøre mig i sine planer om at financere mit næste og snarest forestående bilkøb.

Om bilen blev købt for min eller mine børns og kones skyld, er jeg såmænd ikke i tvivl om.
Men man kan kun sige tak.

"Videre med historien Anders"... ja okay, videre...

Så altså, ind med Feli'en og ud med Polo'en.
Jeg fik 3000 kr. for den, eller rettere min svigerfar fik 3000kr. for den, det var jo ham der købte den i første omgang ;-)... Den nye ejer fik et par sommerdæk på fælge med i prisen, der før havde siddet på min kones morfars Kadett.
Eneste problem var at jeg havde spændt vinterfælgene så hårdt på, at de var umulige at få af, selv med en donkraft spændt imellem fordækkene :-o...

Damn hvor jeg egentlig savner den gamle slæde....

Vil du se flere Skoda Felicia GLX Combi til salg? Andre Skoda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Skoda Felicia GLX Combi
Annonce