{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Alfa Romeo 33 1.7 8V QV Clubracer 1987

7.250 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Anders L
Mand | 39 år | Oprettet: 4. okt 2003


Alfa Romeo 33 1.7 8V QV Clubracer

Årgang:
1987
Motor:
1700ccm 8V med 296 graders knaster
Gearkasse fra en 1300ccm
Speciel udstødning, der er fræst ud af en klump rustfri stål, med en kobber-legering indeni(dyre sager...)
Omex motorstyring til omdrejningsbegrænser og shift-light

Fremtidens motor - er på tegnebrættet:
16V motor 18-1900ccm:
44mm IDF WEBER karburatorer med 8cm tragte(har jeg)
Manifolde til Weber på 16V(har jeg - skal bores op fra 40 til 44mm)
Portede topstykker med mekaniske ventilløftere(mangler at porte topstykkerne - Har fået mekaniske ventilløftere)
Torsen LSD-spærredifferentiale(har jeg - dyre sager...)
Sintermetalskobling(har jeg monteret i den pt. + en ekstra)
lettet svinghjul
større stempler - Med udfræsninger til ventilerne
racerknaster - Milde raceknaster(lige over 300grader)
alle dele poleres op indvendigt
Hestekræfter
målt til 124,4hk

Fremtid: Satser på 160hk, men alt over er self. meget velkomment :)
Fælge
7x13" Ronal A1(meget sjældne) med lovlige gadeslicks(dem på billederne)
7x13" Ronal A1 med Michelin slicks(til race)
7x13" Powertech med supersoft slics(til race)
7x15" Borbet A - Malet sorte... Dem jeg kører med til dagligt.
Dæk
Yokohama gadeslicks

Michelin radial slicks(kommer fra Formel Renault)
Yokohama Supersoft

... Kan ikke lige huske størrelser eller numre på dem, men det kommer nok engang
Undervogn
Justerbare gule koni-dæmpere og eibach-fjedre hele vejen rundt
Krængingsstabilisator udviklet til den her type bil
Andre bøsninger(rygtet siger at Vølund smadrede deres fræser, da de skulle skære i materialet - må være hårdt!)
Skæv "spacerring", så der kommer en anden camber-vinkel på baghjulene

Bilstereo
Intet... Kun lyden af småsten der rammer bunden eller den fantastiske lyd af en boxer for fuld udblæsning :D
Styling
1,7 QV skørtesæt og hækspoile...
Interiør
Bur, 6 punktsseler, sikkerhedstank osv... Alt er hevet ud og det er kun det allermest nødvendige, der er tilbage :D
Ekstra tilbehør
En masse reservedele...
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jae, så fik jeg endelig købt mig en racer... Den er bygget af Vølund i sin tid, der solgte den til Christian Skøtt - og nu er den havnet i min indkørsel. Jeg skal primært bruge den til trackday i år og det er så meningen at jeg skal begynde at køre clubrace til næste år. Bilen har en fantastisk historie bag sig og den er "sin egen". Bilen er så speciel og har så mange detaljer at jeg ikke kan huske dem alle... Vølund har VIRKELIG kræset for detaljerne på den. Iøvrigt så er den indregistreret som en af de få clubracere... Den er synet som den står med bur og det hele... + jeg har dispensation for CO og støj :D

Har lavet lidt beregninger på 16V-motorprojektet:
Motor og gearkasse = 2000kr
LSD og Sintermetalskobling = 17.000kr
Mekaniske ventilløftere(brugte) = 300kr
Manifolde til karburator = 2000kr
44mm IDF Webere = 4000kr
Knastaksler(Fast road - brugte) = 4000kr (kompromis, da de er hamrende dyre. Race-knaster ville være at foretrække)
Bananmanifold = 2000kr

Så mangler jeg: Porte topstykker, smedede stempler(kan være der kun bliver fræst ud til ventiler og lidt af skørterne tages af.), polere det hele indvendigt - Og få det samlet.

Vil du se flere Alfa Romeo 33 1.7 8V QV Clubracer til salg? Andre Alfa Romeo eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Alfa Romeo 33 1.7 8V QV Clubracer
Annonce